Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

Wil jij over WiFi en 4G bellen? Doe dan mee aan de Soft-launch! [Update 4-11: afgerond]

http://voda.fo/ne/d2uc5Bij Vodafone zijn we continu bezig met het verbeteren van ons netwerk. Nederlandse mobiele netwerken behoren tot de beste van de wereld, maar binnenshuis ervaren klanten vaak nog problemen, bijvoorbeeld door het gebruik van bouwmaterialen die het mobiele signaal tegenhouden. Vandaar dat we momenteel druk bezig zijn met het uitrollen van bellen over WiFi en 4G. Deze dienst zorgt er met name voor dat je binnenshuis beter bereikbaar bent. Wil je meer informatie over de werking van de dienst, bekijk dan onderstaande video.


Ons netwerk en onze systemen zijn technisch klaar voor het ondersteunen van deze dienst. Eind 2016 zullen we zowel WiFi- als 4G-bellen commercieel gaan aanbieden. Voordat we dat doen, zijn jouw feedback en ervaring belangrijk voor ons om de dienst zo goed mogelijk op de markt te zetten.

Dus wil jij je netwerkervaring binnenshuis verbeteren of wil je gewoon als een van de eerste klanten kunnen bellen via WiFi en 4G? Meld je dan nu aan om WiFi- en 4G-bellen te testen. Er kunnen maximaal 300 klanten meedoen aan de Soft-launch, wees er dus snel bij!

Update 04-11-2016: Het is nu niet meer mogelijk om je aan te melden voor de Soft-launch. We hebben de Soft-launch inmiddels namelijk met succes afgerond. Klanten ervaren over het algemeen een betere gesprekskwaliteit en een beter bereik met WiFi en 4G bellen. Zodra WiFi en 4G bellen ook voor andere klanten mogelijk wordt zullen we dit natuurlijk direct communiceren.

Dank aan iedereen die heeft willen deelnemen aan deze Soft-launch. Mocht je nog feedback of andere vragen hebben over de Soft-launch kun je jouw reactie in dit topic plaatsen.

De voordelen:


    • Overal zorgeloos kunnen bellen, zowel buitenshuis als binnenshuis.
    • Veel betere verstaanbaarheid bij telefoongesprekken.
    • De verbinding komt veel sneller tot stand wanneer je iemand belt.
    • Je kunt nu tijdens een telefoongesprek ook gebruik maken van je internetverbinding.

Voorwaarden om te kunnen testen:

  • Jouw particuliere abonnement ondersteunt 4G.
  • Je hebt een Samsung S6 (Flat of Edge), S7 (Flat of Edge), A3 of de A5 2016 (A5 2015, beter bekend als A500F wordt niet ondersteund), met de juiste software:
    o dit check je door *#1234# te bellen;
    o als je in de CSC code VF ziet staan dan kun je deelnemen.
  • Update 09-09: De Samsung S7 (Flat of Edge) is nu ook zonder de VF software geschikt voor de pilot.
  • Update 28-09: De Samsung Galaxy A3 (Vodafone branded) is nu ook geschikt voor de pilot.
  • Om gebruik te maken van WiFi en 4G bellen is een softwareupdate vereist. Beschik je nog niet over de laatste software? Volg dan deze handleiding om te updaten.

Hoe meld je jezelf aan?
Alleen als er een match is met de voorwaarden kun je je aanmelden. Plaats hiervoor een reactie onder dit topic. Je ontvangt dan zo snel mogelijk een privébericht van ForumCrew.

Q&A
Wat verwacht Vodafone van mijn deelname?
Je blijft gewoon gebruikmaken van je telefoon zoals je dat gewend bent. Na een aantal weken sturen we je eenmalig een enquête, waarin we jou om je ervaringen met de dienst vragen.

Kan ik veilig deelnemen aan deze Soft-launch?
Ja, intern hebben we al veel testen succesvol uitgevoerd. Je zult dus niet snel problemen met bellen of internetten krijgen.

Moet ik betalen voor WiFi-bellen?
Gesprekken over WiFi worden met je belbundel verrekend. De WiFi verzorgt namelijk alleen het laatste (of eerste) stukje van de verbinding, daar waar het mobiele signaal niet sterk genoeg is. Het grootste deel van het gesprek vindt gewoon via ons netwerk plaats. De afrekening van je gesprek wordt dus – zoals gewoonlijk – berekend op basis van wie en hoe lang je belt.

Waarom staat mijn toestel niet in de lijst?
We draaien deze Soft-launch om meer inzicht te krijgen in de klantervaring en het functioneren van ons netwerk en onze systemen. Om het aantal variabelen in deze Soft-launch zo klein mogelijk te houden, starten we met een beperkt aantal type toestellen in combinatie met specifieke software. Na de Soft-launch zullen we WiFi en 4G bellen z.s.m. commercieel lanceren, waarbij we ook meerdere toestellen zullen ondersteunen.


Mocht je ervaringen rondom WiFi- en 4G bellen willen uitwisselen, doe dat dan op deze pagina!

Veel belplezier!
185 Reacties 185
nikoslive

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hello Marc,

I would like to participate to this pilot.
I have a red subscription with Vodafone and a galaxy s7 edge with vodafone ROM.

Please advise further.

I am so looking forward to it 🙂

Regards
Nikolas
Marc
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
nikoslive, thank you for joining! You've received a private message with more information.
Nachtkruipert

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Is er een kansje dat ik met een Note 4 + 4G abo en branded toestel mee kan doen. Bied me vrijwillig aan als test piloot..
joosthaverkort

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Marc,

Ik ben erg benieuwd en wil graag meedoen aan deze test. Ik heb een Galaxy S7 met de laatste firmware, echter zie ik de lettercombinatie 'VF' niet terug in de CSC code. kan ik hier iets aan doen?

Vriendelijke groet,
Joost
Rolandos582

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Beste Marc,

Had graag meegedaan aan de test, maar ben in bezit van een Vodafone Red Super + Note 5 (Volgende week note 7)

Is er een reden dat deze toestellen niet supported zijn?

Met vriendelijke groet,
Roland
DudeBart

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, ik wil ook meedoen met jullie pilot. S6 met Vodafone ROM hier.
emielb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik doe graag mee met de test, woon in een buitengebied waar het bereik (van elke provider) ronduit slecht is. Ik moet op een bepaalde plek in huis gaan staan om te kunnen bellen, en SMS-jes + telefoongesprekken gaan vaak fout of vallen weg,

Galaxy s7 edge - up to date

CSC code bevat VF
Eschwin

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemorgen,

Ik zou ook graag mee willen doen aan de test.

mvg,
Eschwin
Mrjraider

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil graag deelnemen met mijn S6 echter heb ik deze codes:
ap: G920FXXU4DPHF
cp: G920FXXU4DPHF
csc: G920FPHN4DPG1

VF ontbreekt dus?
Martijn1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zou graag mee willen doen. In bezit van s7 edge en voldoe aan de voorwaarden
wsh89

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zou graag willen meedoen met de pilot. Ik voldoe volgens mij aan alle voorwaarden!

Mvg,

W.
peponline

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik zou graag mee willen doen met deze pilot! Ik heb een Galaxy S7 edge met een Smart M abonnement en voldoe verder aan de voorwaarden.
Mr-S

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nice, het lijkt mij leuk. Zou graag mee willen doen en ik voldoe aan de voorwaarden
Autofan

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zou graag mee doen, maar kan dit echt alleen met een Samsung? Zou dit erg bijzonder vinden nl. Overigens staat je Buildnr ook gewoon onder je Instellingen. 😉
Brian82

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi ik zou graag mee willen doen aan de pilot en voldoe aan alle eisen.

M.v.g.
Brian
Delano

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

ik zou graag meedoen , heb een s7 edge (prive toestel)

Gr

Delano
brambaars

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Marc,

Ik ervaar binnenshuis af en toe problemen met het bereik: een smsje dat ik een oproep gemist heb, maar hij is niet over gegaan.
Mijn telefoon voldoet aan de eisen, ik doe graag mee met de test!

Groeten
Bram Baars
idecroon

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben in het bezit van een Samsung Galaxy S7 icm een Vodafone abonnement. Mvg Ingrid
mrhoeve

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik meld me graag! Ik heb een S7 met 4G.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic