Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

Wil jij over WiFi en 4G bellen? Doe dan mee aan de Soft-launch! [Update 4-11: afgerond]

http://voda.fo/ne/d2uc5Bij Vodafone zijn we continu bezig met het verbeteren van ons netwerk. Nederlandse mobiele netwerken behoren tot de beste van de wereld, maar binnenshuis ervaren klanten vaak nog problemen, bijvoorbeeld door het gebruik van bouwmaterialen die het mobiele signaal tegenhouden. Vandaar dat we momenteel druk bezig zijn met het uitrollen van bellen over WiFi en 4G. Deze dienst zorgt er met name voor dat je binnenshuis beter bereikbaar bent. Wil je meer informatie over de werking van de dienst, bekijk dan onderstaande video.


Ons netwerk en onze systemen zijn technisch klaar voor het ondersteunen van deze dienst. Eind 2016 zullen we zowel WiFi- als 4G-bellen commercieel gaan aanbieden. Voordat we dat doen, zijn jouw feedback en ervaring belangrijk voor ons om de dienst zo goed mogelijk op de markt te zetten.

Dus wil jij je netwerkervaring binnenshuis verbeteren of wil je gewoon als een van de eerste klanten kunnen bellen via WiFi en 4G? Meld je dan nu aan om WiFi- en 4G-bellen te testen. Er kunnen maximaal 300 klanten meedoen aan de Soft-launch, wees er dus snel bij!

Update 04-11-2016: Het is nu niet meer mogelijk om je aan te melden voor de Soft-launch. We hebben de Soft-launch inmiddels namelijk met succes afgerond. Klanten ervaren over het algemeen een betere gesprekskwaliteit en een beter bereik met WiFi en 4G bellen. Zodra WiFi en 4G bellen ook voor andere klanten mogelijk wordt zullen we dit natuurlijk direct communiceren.

Dank aan iedereen die heeft willen deelnemen aan deze Soft-launch. Mocht je nog feedback of andere vragen hebben over de Soft-launch kun je jouw reactie in dit topic plaatsen.

De voordelen:


    • Overal zorgeloos kunnen bellen, zowel buitenshuis als binnenshuis.
    • Veel betere verstaanbaarheid bij telefoongesprekken.
    • De verbinding komt veel sneller tot stand wanneer je iemand belt.
    • Je kunt nu tijdens een telefoongesprek ook gebruik maken van je internetverbinding.

Voorwaarden om te kunnen testen:

  • Jouw particuliere abonnement ondersteunt 4G.
  • Je hebt een Samsung S6 (Flat of Edge), S7 (Flat of Edge), A3 of de A5 2016 (A5 2015, beter bekend als A500F wordt niet ondersteund), met de juiste software:
    o dit check je door *#1234# te bellen;
    o als je in de CSC code VF ziet staan dan kun je deelnemen.
  • Update 09-09: De Samsung S7 (Flat of Edge) is nu ook zonder de VF software geschikt voor de pilot.
  • Update 28-09: De Samsung Galaxy A3 (Vodafone branded) is nu ook geschikt voor de pilot.
  • Om gebruik te maken van WiFi en 4G bellen is een softwareupdate vereist. Beschik je nog niet over de laatste software? Volg dan deze handleiding om te updaten.

Hoe meld je jezelf aan?
Alleen als er een match is met de voorwaarden kun je je aanmelden. Plaats hiervoor een reactie onder dit topic. Je ontvangt dan zo snel mogelijk een privébericht van ForumCrew.

Q&A
Wat verwacht Vodafone van mijn deelname?
Je blijft gewoon gebruikmaken van je telefoon zoals je dat gewend bent. Na een aantal weken sturen we je eenmalig een enquête, waarin we jou om je ervaringen met de dienst vragen.

Kan ik veilig deelnemen aan deze Soft-launch?
Ja, intern hebben we al veel testen succesvol uitgevoerd. Je zult dus niet snel problemen met bellen of internetten krijgen.

Moet ik betalen voor WiFi-bellen?
Gesprekken over WiFi worden met je belbundel verrekend. De WiFi verzorgt namelijk alleen het laatste (of eerste) stukje van de verbinding, daar waar het mobiele signaal niet sterk genoeg is. Het grootste deel van het gesprek vindt gewoon via ons netwerk plaats. De afrekening van je gesprek wordt dus – zoals gewoonlijk – berekend op basis van wie en hoe lang je belt.

Waarom staat mijn toestel niet in de lijst?
We draaien deze Soft-launch om meer inzicht te krijgen in de klantervaring en het functioneren van ons netwerk en onze systemen. Om het aantal variabelen in deze Soft-launch zo klein mogelijk te houden, starten we met een beperkt aantal type toestellen in combinatie met specifieke software. Na de Soft-launch zullen we WiFi en 4G bellen z.s.m. commercieel lanceren, waarbij we ook meerdere toestellen zullen ondersteunen.


Mocht je ervaringen rondom WiFi- en 4G bellen willen uitwisselen, doe dat dan op deze pagina!

Veel belplezier!
185 Reacties 185
cjvanzwol

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik meld me graag aan. Bij mij thuis is het bereik vaak slechter.
Mij telefoon is S6 edge.
Marc
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
, dat is prima. Laat het vooral even weten zodra je een geschikt toestel hebt voor deze pilot 😉 Hopelijk is er tegen die tijd nog plek beschikbaar in de pilot.

, super! Je ontvangt snel een bericht. In de beginfase zal VoLTE en VoWiFi alleen beschikbaar zijn in Nederland. Op een later moment zal roaming wel land voor land worden toegevoegd.

, op dit moment is inderdaad een Vodafone-ROM noodzakelijk. In de toekomst zal het ook mogelijk worden met Vanilla-ROM toetellen. Het is nog niet bekend wanneer dat zal zijn en met welke toestellen. Dat is van meerdere factoren afhankelijk. Wil en kun je zelf ook meedoen aan de pilot? Of heb ik je bericht gemist?

, jammer! Met de Note 4 kun je helaas niet meedoen. Sorry! Na de pilot zullen we WiFi en 4G bellen z.s.m. commercieel lanceren, waarbij we ook meerdere toestellen zullen ondersteunen.
erikwillems

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marc,

Gezien de nieuwbouw huizen tegenwoordig zo goed geïsoleerd zijn zou ik graag meewerken aan deze test.

Ik heb een Samsung S7 met in de CSC code een VF staan.

Groeten,

Erik
Gronik

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik hebSamsung S6 Edge plus en wil me graag op geven voor het bellen via 4g
Marc
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gronik, de Galaxy S6 Edge Plus doet helaas niet mee aan de pilot. Na de pilot zullen we WiFi en 4G bellen z.s.m. commercieel lanceren, waarbij we ook meerdere toestellen zullen ondersteunen.
AndyDeWit

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja hoor, count me in! 🙂
django2611

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dag

heb een samsung galaxy s6 edge plus ( SM-G928F)

woon in 1135 en werk in 1012
frankuitleg

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Had vandaag "een moeilijk gesprek" vanwege slecht bereik binnenhuis, dus dit is wellicht de juiste oplossing?

Doe graag mee!
esther1801

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wil mij graag aanmelden voor de pilot. Ik heb een S6 edge
nikoslive

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
VoLTE is working amazingly since it was activated. VoWiFi has some issues though while the voice quality isn't that good but it maybe issue of my ISP (Vodafone Thuis)
Marc
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
gb71, we willen graag meewerken maar hiervoor hebben we meer informatie nodig. Je ontvangt een PM met meer details ;).

nikoslive, I'm glad to read that it works well! Please share your experience on other wifi-networks!
TheLongG

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik meld me graag aan voor deze test. Heb een Vodafone branded Samsung G935F met een Red abonnement.
Woon in Haarlem en werk in Den Haag, allebei plekken waar soms bereik binnenshuis slecht is.
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
@TheLongG super! Je ontvangt snel een bericht.
Sanderbrink

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

Ik meld mij graag aan voor deze test.
Vodafone red abonnement icm een Samsung Galaxy s7 edge
Woon in Bergen op Zoom 4617, werk in 4611 en studeer in4818

Sander
Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Leuk Sanderbrink! Je ontvangt snel een privébericht met meer info.
zlex

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Marc-,

Ik wil me aanmelden voor de pilot bellen over WiFi en 4G .
Ik heb een Samsung S6 Edge Plus.
met Vodafone CSC code.

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

Alex


Draakje1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als jullie nog steeds mensen zoeken doe ik graag mee want jullie hebben wel werkende diensten hihi
stijn263

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Marc,

Ik heb een samsung galaxy s6 en doe erg graag mee aan deze pilot.

Met vriendelijke groeten,

Stijn
bulent06

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb een abonnement + Samsung Galaxt s7 edge toestel (besteld van Vodafone) met de laatste updates. Alleen kan ik bij de csc code geen vf vinden. Wel zou ik zsm deel willen nemen hieraan aangezien ik 0 bereik heb thuis!
Marc
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Draakje1, stijn263, er zijn nog wat plekken over in de pilot, dus dat is geen probleem. Zolang je maar aan de voorwaarden van de pilot voldoet :). Jullie ontvangen snel een bericht! 😉

bulent06, de meeste toestellen die door Vodafone worden verkocht zijn branded. Echter verkopen we ook altijd een klein gedeelte niet-branded. Als er geen VF in de CSC-code staat beschik je over een niet-branded (vanilla) toestel en kun je helaas niet meedoen met de pilot. Toch bedankt voor je interesse!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic