Roxy87

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

WhatsApp & Mediakaart; geen mediakaart beschikbaar?

Hi!

Sinds 2 dagen krijg ik bij whatsapp de volgende melding :Gespreksgeschiedenis is uitgeschakeld; geen mediakaart beschikbaar.
Deze zit er echter wel gewoon in. En ik kan gewoon mijn bestanden van mijn mediakaart raadplegen. Dus dat doet het gewoon.
Maar als ik bij whatsapp mediainstellingen kijk staat er een foutmelding bij gespreksgeschiedenis (fout; Sqlite error schemaUpdate)
Foto's (ed) die via whatsapp binnenkomen worden niet opgeslagen! Hoe kan ik dit probleem verhelpen??
Heb al gekeken naar updates maar die zijn er niet!
(Heb een BB 9780)

Thnx

4 Reacties 4
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Heey Roxy, als eerste welkom op het Vodafone forum. Ik heb je bericht gelezen en ik moet je eerlijk zeggen dat ik nog niet eerder van dit probleem gehoord heb. Is het een mogelijkheid om je What'sApp van je toestel te halen en deze opnieuw te installereren ? Laat me even wat weten 🙂
Roxy87
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Maurice,

Ja dat was ook mijn eerste gedachten verwijderen en opnieuw installeren, jammer genoeg zonder resultaat.
Heel raar, want ik kan wel gewoon bij al mn media die op mn kaart staan.
Het probleem zit echt alleen tussen whatsapp & de mediakaart.

Grt
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik moet zeggen dat BlackBerries niet echt mijn expertise-gebied zijn maar je ziet bij smartphones in het algemeen wel eens dat er in de toestelsoftware zelf iets fout gaat waardoor hij bij bepaalde applicaties het interne geheugen niet kan aanspreken.

Dat interne geheugen van je telefoon zelf heet in heel veel gevallen ook een "SDkaart" of "mediakaart". Om het overzichtelijk te maken 😛

Ik zou beginnen met het bekende "haal de batterij er even uit terwijl het toestel aan staat". BlackBerries draaien als je hem daarna weer opstart een soort zelfcheck.

Dat lijkt me alvast een goeie start. Maar als iemand de melding bekend voor komt of de oplossing weet, roep vooral!

PS. ik heb je topictitel even aangepast met de probleemomschrijving erin. Misschien trekt dat degene met de oplossing aan 🙂

Roxy87
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi Bas,

Thnx voor je reactie. Jammer genoeg heeft ook dat niet geholpen!

Heb nu in mijn instellingen de media maar op t apparaat zelf laten opslaan.
Maar onder gespreksgeschiedenis, welke wel op mediakaart wordt opgeslagen blijft die foutmelding dus staan.
Zal hem even volledig overnemen, misschien dat het iets help:

Fout: sqlite error (schemaUpdate):net.rim.device.api.database.DatabaseException. : Disk I/O error

Iemand bekend met deze foutmelding?

Grt
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic