Mari

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Weg na ontelbare jaren

Gisteren het besluit genomen om weg te gaan bij Vodafone.
Ooit in de tijd van Libertel al klant geworden.
De aanbiedingen van Vodafone worden echter keer op keer slechter voor mensen die al de poespas van internet niet willen.
Gewoon simpel een simkaartje, meer niet. Mijn telefoon is nog perfect en ik ben geen jeugd meer die elk jaar het nieuwste snufje moet hebben.
Bellen en sms dat is voor mij voldoende, eventueel wifi heb je tegenwoordig toch overal gratis , dus waarom betalen voor zoiets.
Nu biedt Vodafone een sim only voor 200 minuten / sms.
Hallo zeg, voor het zelfde bedrag heb ik bij andere aanbieders meer dan 100 minuten / sms meer.
Dat is nogal.
Dus nog tot half april uitzitten bij Vodafone en dan weg.
Sorry Vodafone maar zolang jullie niet aan ALLE klanten denken, en alleen voor de duur betalende jeugd gaan, hebben jullie dit aan jezelf te danken.
En ach wat maakt Vodafone eigenlijk 1 klant meer of minder uit ???
Niet veel heb ik het gevoel.


Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mari
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallooooooo.

Ben ik nou dom of begrijp ik het niet.
Ik zeg in mijn stukje dat jullie 200 belminuten hebben maar dat andere aanbieders meer bieden voor dat geld.
Nu vertel je me dat ik naar SCHERP moet kijken.
PFFFFFFFFFFFF wat denk je dat ik gedaan heb ???
Die 200 minuten verzin ik niet, nee dat is SCHERP.
Hoe dom kun je in hemelsnaam zijn om zo'n reactie te geven.
Maar verder zal het me ook worst wezen, de simkaart van nieuwe aanbieder binnen gehad.
Dus na mer dan 20 jaar is het dan zover, opgestapt.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hé Mari,

Vervelend dat je dit gevoel hebt en dat je geen abonnement kunt vinden dat naar je zin is. Heb je ook gekeken naar de Scherp abonnementen? Ik denk dat dit het beste in de richting komt van wat jij zoekt. Wellicht heb je toch wat aan deze tips en blijf je toch nog even bij ons! 🙂
Mari
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallooooooo.

Ben ik nou dom of begrijp ik het niet.
Ik zeg in mijn stukje dat jullie 200 belminuten hebben maar dat andere aanbieders meer bieden voor dat geld.
Nu vertel je me dat ik naar SCHERP moet kijken.
PFFFFFFFFFFFF wat denk je dat ik gedaan heb ???
Die 200 minuten verzin ik niet, nee dat is SCHERP.
Hoe dom kun je in hemelsnaam zijn om zo'n reactie te geven.
Maar verder zal het me ook worst wezen, de simkaart van nieuwe aanbieder binnen gehad.
Dus na mer dan 20 jaar is het dan zover, opgestapt.

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Mari, als je elders een betere aanbieding vindt, dan staat het je uiteraard vrij om daar gebruik van te maken. Ik krijg uit dit bericht ook niet het idee dat je open staat voor argumenten van onze kant. Ik wil je bij deze bedanken voor alle jaren dat je een abonnement bij ons hebt gehad, en ik hoop dat als we een abonnement hebben dat je wel aanspreekt je zult overwegen terug te komen.
Mari
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Jawel hoor, ik sta open voor argumenten.
Maar het is geen argument.
Het abonnement waar ik over praat ( 200minuten) is alleen te verkrijgen als scherp dus de reactie van medewerkster is geen argument.
Maar goed ik maak er geen woorden meer over vuil.
En of ik ooit terug kom, kan ik uiteraard niet zeggen.

Melanie7th

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik ben na jaren trouwe klant geweest maar weggegaan bij Vodafone, jammer want ik was altijd wel tevreden.Maar ik wilde nu toch maar eens gaan voor een abonnenment, en had gekozen voor een red abonnement met Iphone.Ik had deze bestelling de 21e geplaatst, maar met de order werd helemaal niets gedaan, zelfs er al 2 keer achteraan gebeld en nog niets. Nu de bestelling maar geannuleerd, en me maar eens opnieuw gaan verdiepen in diverse providers. Jammer dat Vodafone zo laks is op verschillende gebieden, hier raken ze echt "vaste" klanten mee kwijt.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hee @Melanie7th ,
Gisteren geregistreerd op ons forum, dus allereerst van harte welkom.
Jammer om te lezen dat het niet helemaal goed ging met je verlenging. Het zijn zo'n mooie abonnementen die we aanbieden op dit moment.
Soms loopt de verwerking van een verlenging wat vertraging op (toestel niet op voorraad bijvoorbeeld).

Je geeft aan dat je de bestelling op dit moment hebt geannuleerd. Je zou er ook voor kunnen kiezen om via een van onze winkels te verlengen, dan krijg je immers gelijk je toestel mee. Dit kan 48 uur nadat je de oorspronkelijke bestelling hebt geannuleerd. Loop gewoon eens even binnen en kijk wat zij je aan kunnen bieden.

Zou toch zonde zijn als hierom onze langdurige relatie verbroken zou raken;)
Groeten, Per
kek

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Per, wat jij zeg klopt niet helaas!
Vorige week woensdag hield mijn S2 er mee op. Ik belde om meteen mijn eerder gevraagde verlenging naar sim-only te annuleren en er een verlenging naar een abonnement mét telefoon van te maken. Ik kreeg doodleuk te horen dat dat 5 werkdagen duurt! Dat is heel wat meer dan 48 uur! (of je moet 48 werkuren bedoelen, maar dat zou dan nogal bedrieglijk zijn...). Er was geen enkele oplossing te bedenken, waarin ik meteen naar de winkel kon om een nieuw abonnement en met name een nieuwe telefoon te regelen. Ik moest maar zien hoe ik aan een voorlopige telefoon kwam om van mijn huidige abonnement (54 euro!) gebruik te kunnen blijven maken!
Een bestelling annuleren kost dus 5 werkdagen (in de praktijk dus een hele week) en binnen die week kun je ook niet in de vodafonewinkel een telefoon gaan halen...
Dit zou nog wel een verbeterpuntje kunnen zijn voor vodafone!

Vriendelijke groet, kek
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Kek, er kan inderdaad wat vertraging optreden, bv door grote drukte of doordat bv er nog een toestel naar ons onderweg terug is (in dit geval niet uiteraard).
We proberen annuleringen altijd binnen 48 uur te verwerken, mist mogelijk. Sorry dat het nu iets langer duurt.
GerardLok

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben nu ongeveer +/- 10 jaar klant van Vodafone, helaas toch bij elk abonement word ik teleurgesteld.
Vorig jaar heb ik een abonement afgesloten bij de Vodafone winkel in Heerenveen. De verkoopmedewerker heeft mij toen een iphone 4 met bijbehorend abonement verkocht. Het eerste jaar kreeg ik een leuke korting welke overmorgen afloopt, omdat ik niet teveel wil betalen gaf hij me aan dat ik na een jaar doodleuk mijn abonement kon verlagen, zonder bijbehorende kosten te vermelden (€50!!) Nadat ik eerst op internet en de app heb gezocht, ben ik gister bij de winkel geweest waar het niet mogelijk is om mijn abonement te verlagen. Vandaag gebeld met de klantenservice. De beste klantenservicemedewerker kon mijn abonement verlagen maar hieraan zaten 50 euro kosten verbonden. Na herhaardelijk aangegeven te hebben dat de verkoopmedewerker hier mij nooit van op de hoogte heeft gebracht scheept de klantenservice medewerker mij elke keer doodleuk af met de algemene voorwaarden (gemak en zeer klantgericht ook)

Eerder een abonement gehad waarbij ik duur bij moest betalen voor het toestel en het toestel na 2 weken kapot was, werd ik afgescheept met dure reparatiekosten welken zeer onterecht waren, waarbij ook weer van zeer slechte service was te spreken (ditmaal jullie filiaal/vestiging Leeuwarden) Een stukje klantenbinding, service en kwaliteit mis ik toch elke keer weer.

Na toch jaren van trouwe klant te blijven is mij de maat nu vol, op gebied van klantenservice gaan jullie richting t-mobile.. wat me toch erg tegenvalt van Vodafone. Ik vraag mij toch af welke klantwaardestrategie jullie hebben???
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
@GerardLok

Vorig jaar heb ik een abonement afgesloten bij de Vodafone winkel in Heerenveen. De verkoopmedewerker heeft mij toen een iphone 4 met bijbehorend abonement verkocht. Het eerste jaar kreeg ik een leuke korting welke overmorgen afloopt, omdat ik niet teveel wil betalen gaf hij me aan dat ik na een jaar doodleuk mijn abonement kon verlagen, zonder bijbehorende kosten te vermelden (€50!!)
Je had hierop als klant uiteraard ook kunnen vragen of hier kosten aan verbonden waren en of je misschien eerst de tarieven mocht bekijken zodat je het zelf kon opzoeken. Medewerkers kunnen wel op voorhand aangeven wat kosten zijn, maar voor het zelfde geldt had je dan de indruk gehad dat ze flink wat aflullen met informatie die op dat moment misschien helemaal niet relevant is. Daarom moeten webwinkels en fysieke winkels hun klanten goed voorlichten, maar heb je als klant zelf ook de verplichting jezelf te verdiepen in die informatie die relevant is voor jou.

Nadat ik eerst op internet en de app heb gezocht, ben ik gister bij de winkel geweest waar het niet mogelijk is om mijn abonement te verlagen. Vandaag gebeld met de klantenservice. De beste klantenservicemedewerker kon mijn abonement verlagen maar hieraan zaten 50 euro kosten verbonden. Na herhaardelijk aangegeven te hebben dat de verkoopmedewerker hier mij nooit van op de hoogte heeft gebracht scheept de klantenservice medewerker mij elke keer doodleuk af met de algemene voorwaarden (gemak en zeer klantgericht ook).
Die informatie had je vooraf zelf ook kunnen informeren, tevens had je dit vooraf bij aangaan van contract kunnen uitzoeken. De Algemene Voorwaarden en tarieven behorende bij abonnementen zijn vrijwel overal vrij verkrijgbaar en liggen zelfs ter inzage bij Vodafone winkels.

Klantenservice medewerkers zijn te beperkt in hun kunnen en mogen omdat het contract al langer loopt, geen compensaties, coulances etc. doorvoeren. Hiervoor kun je dan dus ook niet bij hen terecht. Wil je dit uitgezocht hebben, zul je dus een klachtenbrief moeten schrijven met hierin duidelijk je klacht en wat je als oplossing wenst.

Eerder een abonement gehad waarbij ik duur bij moest betalen voor het toestel en het toestel na 2 weken kapot was, werd ik afgescheept met dure reparatiekosten welken zeer onterecht waren, waarbij ook weer van zeer slechte service was te spreken (ditmaal jullie filiaal/vestiging Leeuwarden) Een stukje klantenbinding, service en kwaliteit mis ik toch elke keer weer.

Het is jammer dat ook dit is voorgevallen, maar om maanden of jaren later hierover een beklacht te doen op een forum waar medewerkers niets voor je kunnen betekenen en ook andere klanten hierin niets kunnen doen schiet dan weinig op. Waarom vele maanden/jaren later hierover klagen als je dit direct had moeten melden middels een klachten e-mail of brief? Wellicht had je op dat moment n.l. de reparatiekosten volledig gecrediteerd gekregen?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic