T-Mobile heeft wel blokken in de 900-band (niet in de 800-band), en heeft aangekondigd vanaf de komende zomer een 4G900-netwerk uit te rollen met dezelfde capaciteit als de 4G800-netwerken van Vodafone en KPN. Dit naast het landelijke 4G1800 en 3G900 dat ze nu al aan het uitrollen zijn. 2G op 900 MHz schaffen ze af.
Aan de frequentieblokken zal het niet liggen dus. Het aantal antennes zegt ook niet alles verder inderdaad. Mijn ervaring met Vodafone op 4G wordt steeds beter nu ze het netwerk verder aan het uitbreiden zijn. Ok, dat uitbreiden mag wel wat sneller eigenlijk, maar het is steeds zeldzamer dat mijn telefoon níet meer op 4G zit.
En ik maak het ook regelmatig mee dat ik wel op 4G zit, en iemand anders met T-Mobile of KPN weer niet op die plek. Die plekken blijven er bij elke provider bestaan natuurlijk, daar doe je niks aan.
Ik heb trouwens wel het gevoel dat het Vodafone-netwerk op 3G het snelst is van de drie providers. Bij 4G is T-Mobile nog weleens sneller (maar buiten de Randstad nog beperkt aanwezig). Bij 4G wint Vodafone het vaak van KPN qua snelheden, vooral in steden.
@BasT er is vast geen nieuws over de uitrol van Vodafone? Wanneer zal 100% van het netwerk omgebouwd zijn?