Er zijn tegenwoordig handige apps die je helpen om binnen je limieten te blijven. Ik ben zelf al klant bij Vodafone en ik heb een 275 Bel+SMS+WEB (1GB) abonnement. Over de minuten hoef ik mij niet druk te maken. Ik maak misschien 30-50 minuten of smsjes per maand. Wat betreft de data, gebruik ik de app 3G Watchdog. Deze happ geeft mij een waarschuwing wanneer ik 85% van mijn data heb verbruikt en sluit mij automatisch af van het mobiele internet bij 98% (dit is nog niet eerder voorgekomen).
Als het over mobiele abonnementen gaat, kunnen jullie wat mij betreft nog iets leren van concurrent HI. Wanneer je een abonnement bij hen afsluit, kies je eerst je MB's, hierna je belminuten en sms. In deze volgorde hoort het wat mij betreft.
Een vergelijkinkje van wat voor mij nieuwe abonnementen (2 jaar) zouden kunnen zijn (extra services heb ik niet meegerekend, want ik hecht hier weinig tot geen extra waarde aan):
HI Messaging Student (ik ben student) XL Spotify (2000MB (14MB/s) + 75 belminuten/onbeperkt sms + HTC One): €45,- per maand
Vodafone RED D (1000MB (28,8MB/s) + onbeperkt bellen/sms + HTC One: €59,- per maand
Conclusie: HI biedt meer MB's in de bundel, weliswaar met een lagere snelheid dan bij Vodafone, maar is €14(!),- per maand goedkoper!
Ik betaal liever een keer een bedrag extra wanneer ik buiten mijn bundel ben gegaan, dan dat ik daar standaard iedere maand extra voor moet betalen.
Waar Vodafone zich naar mijn mening wel in kan onderscheiden is de snelheid van het mobiele internet, die naar mijn weet in de nieuwe abonnementen bij Vodafone veel sneller is dan bij de concurrentie. Ik ben best bereid hier extra voor te betalen, maar €14,- per maand (dat is over 2 jaar €336(!),-), vind ik simpelweg veel te veel... Van dat geld kan ik namelijk een halve vakantie betalen of een keer of 7-8 op stap!