aleeuw

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat is RAS 718

Geachte mensen,

Ik kan sinds 14 december jongstleden niet meer op mijn internet komen.
Ik krijg steeds RAS foutcode 718 als ik naar wat voor website ga.
Ligt dit probleem aan mijn pc? Of aan het vodafone product?

Met vriendelijke groet

Van den Leeuw.
6 Reacties 6
NeznirV

Gedreven Liefhebber
  • 90Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
aleeuw schreef:
Geachte mensen,

Ik kan sinds 14 december jongstleden niet meer op mijn internet komen.
Ik krijg steeds RAS foutcode 718 als ik naar wat voor website ga.
Ligt dit probleem aan mijn pc? Of aan het vodafone product?

Met vriendelijke groet

Van den Leeuw.

Hi,

Als je de zoekfunctie op het Forum gebruikt had, had je een Topic gevonden met daarin álle RAS foutmeldingen.
Kleine moeite om zelf wat voorwerk te doen.

Tada, RAS error overzicht
aleeuw
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geachte NeznirV,

Leuk zo'n schema, maar ik heb geen idee wat een PPP is.
Kan iemand dit mij uitleggen? Ik heb geen technische kennis.
Bij voorbaat mijn dank.

Mvg

Van den Leeuw
Warforged

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Ik denk wat je echt wil vragen is "Hoe los ik een RAS718 op"

PPP staat voor Point to Point Protocol, met andere woorden, van het ene punt, (jij) naar het andere punt (server/netwerk/whatever) een verbinding opzetten. Natuurlijk kan een computer niet eeuwig bezig blijven met het opzetten van een verbidning, dus als het uiteindelijk niet werkt krijg je een Timeout melding.

Nou ja, lang verhaal kort, als ik even google lijkt het dat het apparaat dat je probeert te gebruiken al in gebruik is.

Dit kan natuurlijk gebeuren als je er nog andere software op hebt staan die het apparaat aanspreekt. In het geval van een computer kan dat vanalles zijn, bijvoorbeeld dingen zoals WiFi verbindings software, whatever.

Om er zeker van te zijn dat de Vodafone software je usb stick goed aanspreekt zou ik gewoon eens even de software er af gooien, en weer er op. En dan eens kijken of alles goed herkend wordt.

Anders is het misschien handig om even wat systeemgegevens te posten, want dan gaan we wel erg diep de techniek in. Kunnen we je natuurlijk wel mee proberen te helpen, dat is geen probleem. Laat maar even wat weten.

Cheers

W.
aleeuw
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank u Warforged.

Ik heb voor u gekeken of het aan de software ligt, echter krijg ik na de herinstallatie weer de zelfde fout. Ligt het probleem dan dieper en indien wel, waar kan ik deze informatie vinden in mijn PC? Oh misschien belangrijk om te weten, ik had deze installatie via de USB gedaan dit is toch acuraat?

Met vriendelijk groet

Van den Leeuw
DrWho

Gedreven Meedenker
  • 62Posts
  • 3Oplossingen
  • 3Likes
aleeuw schreef:
Dank u Warforged.

Ik heb voor u gekeken of het aan de software ligt, echter krijg ik na de herinstallatie weer de zelfde fout. Ligt het probleem dan dieper en indien wel, waar kan ik deze informatie vinden in mijn PC? Oh misschien belangrijk om te weten, ik had deze installatie via de USB gedaan dit is toch acuraat?

Met vriendelijk groet

Van den Leeuw

Om de vraag te beantwoorden zijn een aantal zaken belangrijk om te weten:

• Welk besturingssysteem gebruik u? (win xp, vista, win7, Mac)
  • Welke versie van de software van Vodafone gebruikt u?
Ik kan niet zien hoe oud de software is die u gebruikt, maar het kan zijn dat u nieuwe software nodig heeft.

Op deze site http://www.vodafone.nl/zakelijk/internet/mobiel_werken/Support/ staat de laatste versie, die kan gedownload worden.
Versie 10.2.300.

Succes in ieder geval!
Warforged

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Hmmm,

Goed kans dat de software die op de USB stick staat toentertijd up to date was. Maar dat in de tijd er dingen veranderd zijn. Windows voert ook constant updates uit. En de software op de USB stick wordt niet magisch bijgewerkt. (zou wel fijn zijn als dat kon)

Dus wat DrWho zegt, inderdaad, eens even de nieuwe versie 10.nogiets downloaden van de website, ik denk dat je daar al een flinke stap verder mee komt.

En je weet ons nu te vinden he, dus gewoon hier een bericht neergooien als het nog niet werkt.

Cheers

W.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic