Muhibbi

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat een rot systeem heeft vodafone!!

Hallo,
 
Ik ben al 2 weken bezig met een rot probleem met het domme + onlogische systeem van vodafone. 
 
Ik heb mijn sim-only abonnement verlengt naar een Iphone abonnement.. Mijn sim only loopt eigenlijk 3-3-2012 af. Dus ik mocht het 4 maanden van tevoren verlengen. Ik heb het 17 januari 2012 verlengt, ik ga er van uit dat mijn iphone abonnement 4-3-2012 in gaat. MAAR wat doet VODAFONE.. Die starten mijn abonnement per direct.. Dus ik betaal in principe niet voor 24 maanden.. maar voor 26 maanden.
Ik heb eerst contact opgenomen met het klantenservice, die konden mij niet helpen, dat is ook al zo absurd.. En vervolgens ben ik langs de shop geweest, die geven aan dat het systeem zo is. 
 
Wat een naai systeem zeg. Dat is gewoon 2 maanden langer geld pikken van een klant. Maandag ga ik naar een vodafone shop en annuleer mijn abonnement en ik neem nooit meer van vodafone ! Ik maak hier zeker wel een zaak van!
5 Reacties 5
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Wat is nu eigenlijk je probleem?
 
Je huidige/oude abonnenemt loopt in maart 2012 af. Officieel moet je dus tot dat moment wachten tot je zou kunnen verlengen en dan loopt je nieuwe contract door tot maart 2014.
 
Nu biedt Vodafone je de mogelijkheid om eerder te verlengen, zodat jij al eerder gebruik kunt maken van een ander abonnement dat kennelijk beter bij jouw behoeftes past. Dat is dus service naar jou toe, jij wordt eerder geholpen dan dat je eigenlijk zou mogen verwachten.
 
Vodafone heeft jou niet gezegd dat je nu MOET verlengen, nee, je MAG. En jij hebt besloten dat die aanbieding voor jou kennelijk voordelig genoeg was om daarop in te gaan.
 
Ik snap dus werkelijk jouw probleem niet. 
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Muhibbi,

Welkom op het Vodafone Forum en we gaan eens kijken voor een antwoord. Je vraag is verplaatst naar Vodafone Red Room, dit omdat je vraag niet op de juiste plek zat. Terug komen op je vraag van het abonnement heeft Martin gelijk, we verplichten je niet om onze aanbieding te accepteren.

Wat de klantenservice en de winkel aangeven klopt, als een verlenging word gedaan is hij meteen actief. Echter heb ik dit voor de zekerheid nagevraagd en blijkt dat bij een Sim Only abonnement dit niet van kracht mag zijn. Dus als dit echt het geval is en je nieuwe abonnement is ingegaan, stuur me zsm een private message met je 06 nummer erin en dan kijk ik het na voor je.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
PatrickJa schreef:
 
Wat de klantenservice en de winkel aangeven klopt, als een verlenging word gedaan is hij meteen actief. Echter heb ik dit voor de zekerheid nagevraagd en blijkt dat bij een Sim Only abonnement dit niet van kracht mag zijn. Dus als dit echt het geval is en je nieuwe abonnement is ingegaan, stuur me zsm een private message met je 06 nummer erin en dan kijk ik het na voor je.

Als dat inderdaad het geval zou zijn, klopt die regel inderdaad. Echter las ik de post van Muhibbi als volgt: "Ik had een SIM-only abonnement en heb nu een iPhone-abonnement genomen."
 
Geen SIM-only meer dus, maar een iPhone Smart of iPhone Messaging abonnement. Mogelijkerwijs zelfs met een toestel er bij, dat blijkt niet uit zijn post.
 
Ik ben benieuwd naar de reactie van Muhibbi.
gerdehaas

Raadgever
  • 87Posts
  • 5Oplossingen
  • 13Likes
Hey Martin,

Je hebt helemaal gelijk.
Ik denk dat Patrick het verkeerd gelezen heeft.
Kan gebeuren, we zijn ook maar mensen.
Als je overstapt van een Sim Only abonnement naar een ander abonnement gaat het per direct in.
Stap je over naar een Sim Only abonnement wordt het pas per einde contract gedaan.

Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Geen verdere reacties, slotje
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic