Ton56

Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes

Waarom geen 4g op mijn bescheiden sim only abonnement ?

Sinds kort een Samsung Galaxy S4 in bezit maar naar ik begrijp met mijn sim only abonnement geen g4 beschikbaarheid. Waarom 'kleinere' klanten die minder MBs hebben en gebruiken uitgesloten zijn van gebruik van 4g vind ik vreemd, blijft dit zo of komt 4g binnenkort voor alle klanten beschikbaar ?
5 Reacties 5
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo Ton56,

Website met meer informatie over 4G van Vodafone: https://www.vodafone.nl/4g/

Begin quote van de info-pagina 4G , waarnaar ik een weblink heb geplaatst:

"Heb je geen Red abonnement?

Heb je tussen 1 oktober 2012 en 31 maart 2013 een abonnement aangesloten? Dan kun je via My Vodafone de 4G BloX aansluiten. Net de BloX aangesloten? Zet dan even je toestel uit en weer aan om 4G te activeren.In alle andere gevallen kun je overstappen naar een Red abonnement.
Neem hiervoor contact met ons op.Bel 1201 en kies optie 2 "

Einde quote van de info-pagina 4G, waarnaar ik een weblink heb geplaatst.

Lees die info-pagina over 4G van Vodafone grondig door. Inclusief alle weblinks op die pagina naar nog meer informatie.
Plus de Vodafone 4G-dekkingskaart, om te controleren of er al 4G-Netwerk-dekking is op jouw woon-adres.

Algemene vragen over Vodafone 4G, waarvoor geen inzage nodig is jouw klantgegevens kunnen veelal via dit Forum worden beantwoord.

Voor jouw specifieke situatie bel je met telefoonnummer : 1201, optie 2.
Bedankt voor het toekennen van een kudo aan dit antwoord 😉

Succes !

Netwerker
Ton56
topicstarter
Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Netwerker, een algemeen antwoord met weinig nieuws onder de zon maar helaas geen antwoord op mijn vraag 😞
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Waarom daar voor gekozen is kan ik je helaas ook niet vertellen want dat weet ik helaas niet. Je zou wel naar een goedkoop Smart 100 of 200 abonnement sim only kunnen gaan. Daarvoor toch even contact opnemen met de klantenservice.
Ton56
topicstarter
Stamgast
  • 81Posts
  • 2Oplossingen
  • 9Likes
Arina, ok dat is een optie. Ik zou het klantvriendelijker vinden als Vodafone klanten opties aan zou bieden als er nieuwe mogelijkheden komen zoals 4g en bepaalde abonnementsvormen komen te vervallen.
MobileJunkie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik maak nu hetzelfde mee. Had tot 28 april een 55 e per maand 2-jaar abonnement dat me regelmatig in de 100 tot 200en euro's kostte, maar wel goede 3G had. Ik werd door GSM Service aangespoord mijn contract te verlengen, en ik besloot een SIM only te doen. Deze voor 33 e per maand:

Ben je vaak online en bel je veel? Dan is Vodafone Red hét abonnement.

  • Onbeperkt bellen en sms'en in Nederland
  • 2 GB data met een snelheid tot max. 50 Mbps
  • 4G ready
Ik blij! Mijn toestel was nog goed, en ik tether veel. Vodafone Red was dus inderdaad perfect. Mijn bereik met het oude abonnement was goed tot heel goed, dus ik verwachtte niets anders! Ja toch? Dat beloofden ze!

Maar toen. Toen was er plotseling HELEMAAL GEEN 3G, HELEMAAL GEEN SIGNAAL!! Niet alleen niet op alle plekken waar ik het voorheen nog wel had, maar ook op meerdere plekken niet. Ik kon niet meer "appen" waar ik voorheen wel kon appen; ik kon niet meer "tetheren" waar ik voorheen wel kon tetheren; ik kon niet meer op het Internet kijken waar ik voorheen wel op het Internet kon kijken; mijn navigatie deed het niet meer; etc.

Totaal waardeloos abonnement, dus, die Vodafone Red voor 33 euro per maand.

En dit werd je niet verteld door GSM Service. Vodafone bellen, zeiden ze. Heeft iemand dat wel eens geprobeerd?! Haha!

Ik ben behoorlijk pissig over dit bedrog en het totale gebrek aan klantenservice. Zelfs de Vodafone website is een stunt in incompetentie.

Ziet iemand het anders? Heeft iemand andere ervaringen, of kan iemand mij inlichten over waarom de Vodafone Red zo'n sheistery is? Weet iemand een oplossing? Of is het gewoon weer een andere manier om klanten op nog hogere kosten te jagen, door ze te dwingen een ander toestel te kopen, of over te stappen op een nog duurder abbonnement? Daar lijkt het wel verdomd veel op....



E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic