cezi

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarom Overstappen Naar Mobiel Internetten Zo Moeilijk Maken?

Als je klant bent van Vodafone met een (goedkoop) Scherp abonnement mag je niet upgraden naar een abo met data. Dat ondervond ik aan den lijve nadat ik een iPhone had gekocht en dacht dat Vodafone mij wel de databundel wilde leveren. De klantenservice van Vodafone vertelde me doodleuk dat ik vast zat aan dat 2-jarige Scherp abonnement. Je zou toch haast denken dat ze bij Vodafone geen behoefte hebben aan meer geld verdienen (via een duurder abo). Ik snap dit niet, iemand misschien wel?
5 Reacties 5
N_Perfors

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bij scherp abonnementen is er volgens mij geen internet optie.
Misschien kun je naar een Basis Sim only overgaan met internet blox?
Vriend van mij had hetzeldfe en kon naar een Basis abonnement zonder te verlengen.
DiNozzo

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij Vodafone Scherp abonnementen kunnen geen Blox worden aangesloten. Je kunt het niet omzetten naar een Basis Sim Only. Het mag wel omgezet worden naar een gewoon Basis Abonnement. De maandelijkse abonnementskosten moeten gelijk of hoger zijn dan dat van het Scherp abonnement.
Deze oplossing is in verhouding natuurlijk een stuk duurder; maar je kunt dan wel de Zorgeloos Internet Blox activeren.
Bo89

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij Vodafone Scherp abonnementen kunnen geen Blox worden aangesloten. Je kunt het niet omzetten naar een Basis Sim Only. Het mag wel omgezet worden naar een gewoon Basis Abonnement. De maandelijkse abonnementskosten moeten gelijk of hoger zijn dan dat van het Scherp abonnement.
Deze oplossing is in verhouding natuurlijk een stuk duurder; maar je kunt dan wel de Zorgeloos Internet Blox activeren.



om Glen aan te vullen:

http://help.vodafone.nl/cgi-bin/consumer_help_nl.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=52&p_created=1216136255&p_sid=pUtrc7Sj&p_accessibility=&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MjAsMjAmcF9wcm9kcz0mcF9jYXRzPTYmcF9wdj0xLjE0NyZwX2N2PTEuNiZwX3BhZ2U9MSZwX3NlYXJjaF90ZXh0PVNjaGVycA**&p_li=&p_topview=1&cat_lvl1=6&cat_lvl2=

Dit is een van de onderdelen van de voorwaarden van Vodafone scherp. Zoals je ziet zullen je kosten een stuk duurder uitvallen.
Natuurlijk zijn er genoeg omwegen om je kosten alsnog laag te houden. een veelgebruikt alternatief ( maar daar moet je wel goed overnadenken) is om met je Iphone een SuperSimOnly te nemen. De tarieven zijn ook hier heel laag van, internet is inbegrepen en je kunt gewoon gebruik maken van bijna elke blox. Nadeel is wel dat je dit abonnement er dan naast dient te nemen, en je dus ook automatisch een nieuw telefoonnummer krijgt.
stel je hebt een scherp abonnement van (lets say) 150 belminuten en 30 smsjes. dan betaal je 6,20 per maand. zou je een upgrade doen naar een basisabonnement met +/- zelfde aantal belminuten, dan kom je uit op een basisabonnement van 27,50, en zorgeloos internet kost je 9,50 (=37,-). respectabele prijzen, maar niet als je je ingesteld hebt op een Sim-only. als je náást je scherp abonnement nou een supersimonly neemt van 200 belminuten/sms´en, dan kost dit je 13,50 inclusief internet. dan ben je aan vaste lasten 19,70 kwijt (icm je huidige scherp), in plaats van 37 euro voor je basis abonnement.

dus... wie niet sterk is moet slim zijn:)
wiking

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij Vodafone Scherp abonnementen kunnen geen Blox worden aangesloten. Je kunt het niet omzetten naar een Basis Sim Only. Het mag wel omgezet worden naar een gewoon Basis Abonnement. De maandelijkse abonnementskosten moeten gelijk of hoger zijn dan dat van het Scherp abonnement.
Deze oplossing is in verhouding natuurlijk een stuk duurder; maar je kunt dan wel de Zorgeloos Internet Blox activeren.



12 december heb ik bij de klantenservice gevraagd wat de mogelijkheden waren voor de mobiel internet blox op mijn scherp abonnement. Dit was niet mogelijk, maar als ik upgrade naar een basis simonly abonnement dan zou dit wel kunnen. Ik zou dan ongeveer 5 euro duurder uit zijn per maand, maar had dan wel de voordelen van sms en bellen uit een bundel. Goede deal leek mij!Heb toen een telefoon besteld waarop internet mogelijk is en daarna wilde ik mijn abonnement omzetten... maar helaas de regels zijn aangepast en kan ik niet meer omzetten naar een Basis Sim Only, met het gevold dat ik NOG 10 euro duurder uit zou zijn!Naast dat ik het niet logisch vind om te moeten betalen voor een abonnement waar je normaal de telefoon gratis bij krijgt, voel ik me helemaal aan het lijntje gehouden door het advies wat ze enkele dagen gaven voordat er een nieuwe regels inging en hier niet bij gewaarschuwd hebben!Helaas zal ik mijn abonnement moeten uitzitten (zonder internet, want deze kosten zijn het me niet waard) om daarna over te stappen naar een provider die de abonnement structuren wel wat beter voor elkaar hebben...
richsimo

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

om Glen aan te vullen:

http://help.vodafone...vl1=6&cat_lvl2=

Dit is een van de onderdelen van de voorwaarden van Vodafone scherp. Zoals je ziet zullen je kosten een stuk duurder uitvallen.
Natuurlijk zijn er genoeg omwegen om je kosten alsnog laag te houden. een veelgebruikt alternatief ( maar daar moet je wel goed overnadenken) is om met je Iphone een SuperSimOnly te nemen. De tarieven zijn ook hier heel laag van, internet is inbegrepen en je kunt gewoon gebruik maken van bijna elke blox. Nadeel is wel dat je dit abonnement er dan naast dient te nemen, en je dus ook automatisch een nieuw telefoonnummer krijgt.
stel je hebt een scherp abonnement van (lets say) 150 belminuten en 30 smsjes. dan betaal je 6,20 per maand. zou je een upgrade doen naar een basisabonnement met +/- zelfde aantal belminuten, dan kom je uit op een basisabonnement van 27,50, en zorgeloos internet kost je 9,50 (=37,-). respectabele prijzen, maar niet als je je ingesteld hebt op een Sim-only. als je náást je scherp abonnement nou een supersimonly neemt van 200 belminuten/sms´en, dan kost dit je 13,50 inclusief internet. dan ben je aan vaste lasten 19,70 kwijt (icm je huidige scherp), in plaats van 37 euro voor je basis abonnement.

dus... wie niet sterk is moet slim zijn:)

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic