Marion_

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vreemd telefoontje Vodafone

Hallo!
 
Al jaren heb ik een abbonement bij Vodafone en ben hier altijd heel tevreden over. Op dit moment heb ik een abonnement met telfeoon via een actie waardoor ik 2 jaar lang maar de helft betaal. Omdat dit abonnement pas in juli afloopt heb ik me nog niet echt verdiept in een nieuwe telefoon of abonnement.
 
Vandaag werd ik gebeld door Vodafone (of eigenlijk werd ik al een week elke dag gebeld door een onbekend nummer, maar nooit in de gelegeheid op te nemen). Ik kreeg een mevrouw van Vodafone aan de telefoon met de vraag waarom ik mijn abonnement stop heb gezet? Nou dat heb ik dus niet. Maargoed, die aanbieding loopt tot juli, dus het zou daar wel mee te maken hebben dacht ze.
Of ik al wist wat voor abonnement ik hierna wilde? Nou nee, daar wil ik nog even rustig naar kijken, daar heb ik me nog niet echt in verdiept. Daar kon ze me wel bij helpen. PrimaA Vervolgens vuurt ze een hele vragenlijst op me af (met onder andere vragen waar ze het antwoord al op wist, maar de vragen of ik bijvoorbeeld meer of minder belminuten wilde dan mijn huidige abonnement kwamen niet aan de orde).
Uiteindelijk kwam ze uit bij een abonnement met een telefoon, of ik die telefoon kende. Nee, die kende ik niet. Na een korte uitleg zegt ze: Ja?
Ja wat?
Zal ik het voor u in orde maken?
Uuh nee!?
 
Ik nogmaals duidelijk uitgelegd dat ik zelf nog even rustig wilde kijken naar wat voor abonnement en telefoon ik hierna wilde en hier niet zomaar op in ging.
 
Toen vroeg ze of ze terug mocht bellen. Of zaterdag uit kwam? Ik bleef nog heel meewerkend, misschien liep het gesprek dan heel anders en was het dan wel nuttig, en zei dat het dan alleen 's ochtends kon. Hoelaat? Maakt me niet uit, 's ochtends. 3 uur?
Toen was ik er helemaal klaar mee en heb gezegd dat ze me niet meer hoefde te bellen en dat ik niet geintereseerd was en heb opgehangen.
 
Ik heb uiteindelijk 6 minuten met deze mevrouw aan de telefoon gehangen en had daarna een groot vraagteken boven mijn hoofd. Voornamelijk of dit telefoontje wel echt van Vodafone was, want ik ben dit totaal niet van Vodafone gewend. Het was zo'n wazig gesprek en het was ook totaal niet duidelijk wat voor abonnement ik daar nou had moeten afsluiten.
 
Ik heb er smakelijk om gelachen achteraf, ik hoop niet dat dit telefoontje echt van Vodafone afkomstig was (ze had wel de gegevens over mijn huidige abonnement).en serieus bedoeld was. Dit telefoontje deed me namelijk heel erg denken aan de manier waarop o.a. Pretium te werk gaat.
 
Groetjes, Marion
1 Reactie 1
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Marion,

allereerst: welkom op het forum! Zonder je gegevens erbij te hebben kan ik niet met 100% zekerheid zeggen dat het een telefoontje door/namens ons was.

Het is wel zo dat als mensen ongeveer 4 maanden van het einde van hun abonnement zitten, wij (of een bedrijf namens ons) contact met je opnemen. Opzich natuurlijk best een goed idee. Enerzijds vergeten mensen soms dat ze weer kunnen verlengen en soms zijn er best wel mooie aanbiedingen die misschien beter aansluiten dan wat je nu hebt.
Anderzijds willen we je ook gewoon graag als klant houden en dus doen we een beetje ons best voor je.

Even ervan uitgaande dat de collega die je gesproken hebt inderdaad namens ons belde (ik weet zo goed als zeker van wel): deze collega was denk ik wat overijverig.
Ik kan me voorstellen dat dit allemaal een beetje té was. Sorry daarvoor.

Ik zou zeggen, denk nog even goed na over wat voor telefoon je wilt, wat voor abonnement je nodig hebt, etc en neem dan op een moment dat jou uitkomt even contact met ons op of ga eens langs in de winkel.
Ik denk dat je dan een stuk relaxter geholpen zult worden 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic