Carlos0_0

Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vraag over 4G

Godemorgen,
 
Ik ben zelf al 6 of 7 jaar klant bij Vodafone en altijd te vereden geweest dat mag ook wel eens gezegd worden vind ik, ik heb nu ook net me abbo weer verlengd met de xperia z voor 2 jaar bij vodafone.
 
Ik heb nu 1 vraag over 4G misschien is dit een veel voorkomende vraag maar ik kon hem niet zo vinden, als je bij Vodafone een red abbo neemt ben je 4G ready maar ik heb een bel sms web 90min 1gb + 3GB erbij genomen en vorige week me xperia z ontvangen.
Ben ik nu met dit abbo niet 4G ready mag ik dus niet op dit netwerk ?, want mijn toestel ondersteund het wel dus zou ik het jammer vinden als het beschikbaar word dat ik er dan niet op zou mogen.
 
Groeten,
 
Carlos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Carlos, dit is inderdaad voor bepaalde abonnementen die 4G ready zijn. Klik op de link voor meer info: http://voda.fo/ne/vfw6r

Bekijk in context

13 Reacties 13
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Carlos, welkom op het Vodafone forum. Natuurlijk is het toestel met abonnement klaar voor het 4G netwerk. Alleen is het zo dat het 4G netwerk nog niet is vrijgegeven dus je zult nog geduld moeten hebben 🙂
sverzijl

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Daar is volgens mij nog niets officieel over bekend, maar ik vermoed dat het in 1e instantie net zoals bij KPN zal zijn: Alleen de duurste abonnementen krijgen toegang tot het 4G netwerk, de rest alleen 3G.

Of gaat het bij VF wel om alle abonnementen ?
Carlos0_0
topicstarter
Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@sverzijl,

Dat was ook eigenlijk me vraag als 4G beschikbaar is uit eindelijk dit voor iedereen is of voor alleen de red abbo die 4G ready zijn.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Carlos, dit is inderdaad voor bepaalde abonnementen die 4G ready zijn. Klik op de link voor meer info: http://voda.fo/ne/vfw6r

Dirk1984

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hey
Dat is ook niet zo fraai dan.
Als je er nu na afsluiten van een abonnement achter komt.
Dat je geen toegang tot het 4G netwerk hebt wanneer het beschikbaar is.
Zou er toch wel even werk van maken dat ze je tegoed komen.

4gsnel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Misschien leuk om te weten :
 
Ook Vodafone staat in onze website :
 
www.4gsnel.nl
 
 
Joost19

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Ik heb een Iphone 5, en volgens jullie reclame heeft alleen Vodafone met Iphone 5  4G?? Maar ik dus niet?
Ik ging ervan uit dat ik 4G zou hebben?
 
 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Joost,

Dat is afhankelijk van welk abonnement je hebt en op welke locatie je precies bent. Heb je wel een Red abonnement? En op welke locatie ben je? Op vodafone.nl/4G kun je nakijken op welke locaties 4G momenteel al beschikbaar is.
duifje65

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, Ook even een vraag over het 4g netwerk, ik heb een red abonnement, en een Samsung Galaxy note 2. Het toestel heb ik nog niet zo lang, en wat ik tot mijn verbazing zie is dat ik aan alle eisen voldoe, goed abonnement etc, nu blijkt dat mijn toestel niet geschikt is voor 4g....klopt dit ? Heb ik een duur abonnement, dure telefoon en kan niet van het netwerk gebruik maken ? grrrr Gr. Duifje
WalterKL3749

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een Red Essential B sinds deze maand met een HTC One.  Postcode is 1508 en het dekkingsgebied geeft aan géén dekking alhier. Wanneer gaat Vodafone het gebied uitbreiden ? Ik mag toch hopen dat dat niet gebeurt over 2 jaar als mijn abbo afloopt...  |-( 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
WalterKL3749 schreef:
Ik heb een Red Essential B sinds deze maand met een HTC One. Postcode is 1508 en het dekkingsgebied geeft aan géén dekking alhier. Wanneer gaat Vodafone het gebied uitbreiden ? Ik mag toch hopen dat dat niet gebeurt over 2 jaar als mijn abbo afloopt... |-(
Bedoel je dat je daar helemaal geen dekking hebt? Of doel je dan alleen op 4G?
Jeinna

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Ik vind het bijzonder dat 4G beschikbaar is, maar dat je een bepaald abonnement moet hebben om er gebruik van te maken. Om 3G te hebben hoef ik toch ook geen speciaal abonnement te kiezen?
Ik heb namelijk een toestel waarmee ik van 4G gebruik kan maken, maar nu kom ik er achter dat ik een abbo heb wat 4G niet ondersteund. Persoonlijk vind ik dit erg jammer, en dit is mij dus ook niet verteld bij de aanschaf van mijn toestel en abonnement. Was dit wel gebeurd dan had ik zelf de afweging kunnen maken voor één van de andere abonnementen. Mijn abbo is pas in oktober in gegaan en dan is dat wel zonde.
Is er een manier om toch gebruik te maken van 4G zonder dat ik een abbo wijziging moet doorvoeren?
Persoonlijk vind ik dat de voorlichting vanuit vodafone beter kan en klanten die een nieuw toestel aanschaffen met een nieuw abonnement wel goed ingelicht mogen worden over de aankoop. Het is mijn eerste abbo wat ik afsluit bij vodafone dus ik was niet bekend met de abbo verschillen.
Kan vodafone klanten die dit probleem ervaren hierin tegemoet komen met iets?

Met vriendelijke groet,

Ancella
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey Ancella,

Heb je ook al eens een kijkje genomen op onze 4G pagina? Daar staat namelijk alle informatie vermeld. Je ziet daar ook het volgende:

Abonnement
Alle Vodafone Red abonnementen zijn geschikt voor 4G. Zodra 4G beschikbaar is, geven we je gratis toegang en verhogen we tijdens de contractsduur je maximumsnelheid.

Heb je geen Red abonnement?
Heb je tussen 1 oktober 2012 en 31 maart 2013 een abonnement aangesloten? Dan kun je via My Vodafone de 4G BloX aansluiten. Net de BloX aangesloten? Zet dan even je toestel uit en weer aan om 4G te activeren.
In alle andere gevallen kun je overstappen naar een Red abonnement. Neem hiervoor contact met ons op.

Heb je dus geen abonnement dat geschikt is voor 4G dan kun je even contact opnemen met onze klantenservice zodat zij de mogelijkheden voor je kunnen nakijken. Misschien is het bij jouw abonnement ook wel mogelijk om de 4G BloX te activeren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic