wim747

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Voortijdig opzeggen abo

Ben sinds november bij Vodafone komend van T mobile, had begrepen dat het netwerk van vodafone een van de beste zou zijn van nederland.
Wat kom ik daar van terug zeg!
In huis met tmobile 3-4 strepen 3g en bijv in het winkelcentrum Nieuw vennep gewoon bereik.
Nu met Vodafone geen of nauwelijks 3G bereik thuis ( en het ligt aan mijn huis?) in het winkelcentrum geen data verbinding of geen service, om de haverklap krijg ik geen belangrijke gesprekken door.
Vodafone heeft het eerst op mijn Iphone 5 geschoven daar ik ook max 0,35 mbit download snelheid had, hiervoor is DRIE keer mijn Iphone omgeruild  of gerepareerd! Het blijkt gewoon dat je 2 keer per dag je Iphone helemaal uit moet zetten om hem weer opnieuw op het netwerk te laten inloggen, ik heb al heeeeel lang een Iphone en nog nooit deze problemen gehad. Maar het ligt niet aan het Vodafone netwerk?
Op emails aan de klantenservice krijg is steeds weer hetzelfde standaard antwoord, blijkbaar leest niemand de emails goed ook niet als ik voorgaande antwoorden erbij plak.
Kortom ik vind het echt om te janken wat een slecht bedrijf en niemand is bereidt om nu eens toe te geven dat het probleem gewoon bij hun ligt in plaats van mijn telefoon ,huis enz allemaal de schuld te geven.
Ik zou het liefst mijn abonnement onbinden, op basis van het feit dat zij gewoon niet nakomen waar ik voor betaal.
Maar dat zal wel weer heel moeilijk worden en zit ik dus vast aan een abonnement waar ik zeeeer ontevreden over ben.
Iemand leuke tips?

20 Reacties 20
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Hi Wim,

Dat klinkt niet zo positief. Ik wil je graag adviseren hierover even contact op te nemen met onze collega's via Facebook of Twitter. Zij kunnen je klacht nogmaals bekijken en je eventueel verder helpen. Vermeld voor de volledigheid even een link naar dit topic in je bericht. Succes!
wim747
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Gedaan maar daar geeft niemand antwoord op:-(
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Wacht het even af. Ze doen hun best om je zo snel mogelijk een reactie te geven.
Bezorgdienst

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Als ze maar kunnen verkopen dan zijn ze er wel bij. Ik probeer een bestelling te annuleren, zou binnen 24 uur klaar zijn. Nu 3 weken verder is het nog niet klaar. Ondertussen wel bij de Phone House een Iphone 5 gekocht omdat ik het wachten op Vodafone meer als zat ben. Als je 10 medewerkers spreekt zijn ze allemaal even aardig en komen ze allemaal met verschillende antwoorden maar de boel oplossen is teveel gevraagd.
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Bezorgdienst, welkom op het Vodafone forum. Ik adviseer je om een bericht op onze Facebook of Twitter pagina te schrijven. Mijn collega's van de 24/7 Webcrew vragen je dan om Vodafone gegevens middels een privebericht. Ik kan dat helaas niet via het forum. Ik weet zeker dat mijn collega's het graag voor je nakijken wat er precies misgaat.
Bezorgdienst

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dat heb ik uiteraard gedaan met als gevolg antwoorden die kant nog wal raken. Medewerker in de Vodafone winkel wist het treffend te omschrijven. Volgens hem werd ik van het kastje naar de muur gestuurd maar kon hij me niet helpen omdat hij niet over het juiste systeem beschikte.

Rachelle_

Gedreven Meedenker
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes
Hey Bezorgdienst,

Dat is jammer! Wat wilde mijn collega in de Vodafone winkel dan precies voor je doen? Ik raad je aan om dat op Twitter of Facebook duidelijk aan te geven. Zij kunnen eventueel ook contact opnemen met de Vodafone winkel om te overleggen.
wim747
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nou antwoord gehad; schakel maar 3 g uit. We kunnen binnenhuis niet garanderen, het ligt niet aan ons. Vervelend, kortom getzelfde geklets als de afgelopen maanden. Ik wil hier gewoon vanaf! Het netwerk is gewoon niets vergeleken met tmobile 8 jaar nooit problemen gehad. Overgestapt omdat ik niet zo goed bereik had in friesland maar nu heb de hele dag slecht bereik en mis ik belangrijke zakelijke gedprekken omdat mijn telefoon gewoon niet overgaat enig idee wat dat in deze tijd voor consequenties heeft.
Is er nou niemand die een uitgang heeft om onder dit contract uit te komen? Ben in staat om weer een abo bij tmobile af te sluiten en deze maar gewoon te laten lopen zonder te gebruiken. Echt allemaal om te janken ik zou me doodschamen als vodafone nl
Bezorgdienst

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heb ik uiteraard gedaan en voordat ik in de vodafone winkel kwam op advies van de klanten service al gebeld met

• 1201
  • 0900-0603
  • 0800-0560
  • 0800-0200043
En dit 14 dagen lang bijna dagelijks daarna heb ik ergens anders een telefoon gekocht en wil ik alleen nog maar kappen met vodafone.

Uiteraard ook dagelijks contact via twitter en via de site een klachten formulier ingevuld waar ik vervolgens geen antwoord op krijg.

Bij de ruim 20 telefoontjes die ik heb gepleegd krijg ik steeds weer andere antwoorden, ja, morgen is het klaar meneer, ja, vanmiddag krijgt u een sms van 1200 dat het allemaal geregeld is, nee, meneer wat u wilt kan helemaal niet. Meneer het kan wel drie weken duren want ze lopen hopeloos achter omdat er zoveel klachten zijn. Meneer u moet maar gewoon wachten, wat het ligt aan een andere afdeling. Meneer ik zie hier dat het overmorgen geregeld moet zijn.. enz.. enz..

En dan te bedenken dat ik 25 februari nog een tevreden (afgezien van het slechte bereik) klant was die een nieuwe iphone 5 wou bestellen met abbo voor 2 jaar.

sverzijl

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
"Vodafone heeft het eerst op mijn Iphone 5 geschoven daar ik ook max 0,35 mbit download snelheid had, hiervoor is DRIE keer mijn Iphone omgeruild  of gerepareerd! Het blijkt gewoon dat je 2 keer per dag je Iphone helemaal uit moet zetten om hem weer opnieuw op het netwerk te laten inloggen, ik heb al heeeeel lang een Iphone en nog nooit deze problemen gehad"

Die 0,35Mbps klinkt wel als een iPhone5 probleem. Ik heb al jaren hetzelfde VF abonnement en met de iPhone3G/4/4S geen enkel probleem, maar met iPhone5 heb ik ook af en toe ineens max 0,35Mbps.  Uit/aanzetten is niet nodig om dit te herstellen, even op vliegtuigmodus en weer terug lost dit ook op. Dit ligt in ieder geval niet aan VF maar aan de iPhone5.

Verder moet je wel net wat geluk hebben wat bereik betreft. Er zijn plenty plaatsen in NL waar VF amper bereik heeft. Woon/werk je daar toevallig, dan heb je pech. Regio Amersfoort/Amsterdam is het bereik bijv prima is mijn ervaring (terwijl collega's met T-mobile daar steen en been klagen). Ben ik in wat plaatsen in Brabant dan mag ik blij zijn om ueberhaupt verbinding te hebben, laat staan 3G.

Wat zegt het dekkingskaartje van VF over de plaatsen waar jij getest hebt? 
http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/netwerk_en_dekking/dekkingskaart/

wim747
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Middenin 14.4 gebied geen gaten!
wim747
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ps dat heb ik ook al aangedragen, dat dit een probleem is van het vf netwerk en de combo met de iphone 5 maar dan ben ik natuurlijk gek
Heb ook al voorgesteld om mij tijdelijk een andere telefoon van een ander meek te geven om te kijken hoe het dan is maar daar wil niemand op in gaan
Jammer want ze zijn dus ook niet echt gebrand op een oplossing
Ik denk zelf dat het inderdaad hier wat mee te makdn kan hebben heb dezelfde probldmen in het begin met tmobile ook gehad omdat ik de eerste iphones zelf heb geimporteerd uit de usa
Daar zijn ze er echter wel ingedoken om het op telossen
RobLammerts

Stamgast
  • 82Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Hallo Wim!
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen dat jij ineens heel snel internet hebt?
Ik kamp namelijk met dezelfde problemen met het netwerk met mijn sim only abonnement.

Hoor graag van je!
Effendy

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Exact hetzelfde probleem! Jarenlang met tmobile prima bereik, nu vodafone abo iphone 5 in nieuw vennep en verschrikkelijk slecht bereik.. Zullen wij maar met ze 2en gaan actie voeren 😉
ImcoPoelman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben al sind 1994 lid van Vodafone en woon ook in Nieuw-Vennep. Ik heb hetzelfde probleem, binnen bellen in onmogelijk verbindingen worden spontaan verbroken.

Advies Vodafone is om telefoon op 2G netwerk te zetten, dit is ook geen oplossing, ze bieden ook een kastje aan om in huis te plaatsen die zou het signaal moeten versterken, maar ze kunnen niks garanderen, oja je moet wel even 80 euro betalen hiervoor.

Ik ben het helemaal zat en ga ook naar een andere provider, zit zel te denken om T-Mobile te gaan nemen.
richard-37

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Valt onder het consumentenrecht, als in dit geval een dienst niet nagekomen kan worden, is er recht van ontbindinding..
Ik kocht een ipad4 bij coolblue, een client van vodafone, ipad qua wi-fi knudde en 3gs knudde, ik direct naar coolblue gemaild, geven niet thuis. Maar anno 2013 hoort een apparaat van deze prijsklasse normaal wi-fi te ontvangen/verzenden en hoor ik normaal 3gs te ontvangen... oo achter 1 raam. En ik ben ir.micro-elektronica dus kom maar met de argumenten.  En dan het pure onbeschofte dat ze je gigabytes per maand stelen en als je over je bundel gaat 8cent/megayte betalen(1992???) terwijl ze de maanden ervoor 60gig ingehouden hebben.
Ik laat het gerust voorkomen, ik heb de mails naar de desbetreffende winkel nog allemaal en daar wordt niet gesproken dat je 7 gig betaalt en :of je bent je tegoed kwijt, of je betaalt absurd veel per gig. En dan komen ze met een wi-fi vrsterkerzooi van 100euro, omdat de ipad technisch niet deugt....  misschien iets minder naar het uiterlijk kijken.... had er een processor ingekund welke snel genoeg is om de resolutie van 'retina'bij te houden en een groter accu . Er zijn in mijn geval 3 punten:het verkooppunt heeft verzuimd, vodafone levert een te zwak signaal, want de reclame van 4g is leuk, maar dan moet je daar wel wonen en ik zou me eerst eens richten op een redelijk 3g signaal en vodafone levert een ondeugdelijk product.  De ipad... voor 700euro kun je nooit eisen dat er nog een wi-fi versterker bijgekocht moet worden en aangezien ik verder op dit forum gelezen heb en jullie prima op de hoogte waren van het wi-fi en 3g probleem, wat niet vermeld wordt op de verkoopsite, sta ik geheel in mijn recht het contract te ontbinden, en het boeit niet of ik het bij pietje of jantje gekocht heb....ik heb ze geïnformeerd en jullie hebben als vodafone hebben hun goedbevonden als klant zijnde.
En die opzegbrief onzin....je moet zo moeilijk doen met aanschaffen....

richard-37

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
En wat nou collega's op facebook en twitter....weer een gerechtelijke fout, je verplicht nu iemand lid te worden van een sociale mediumtroep , waar ik niks mee te maken wilt hebben en wim ook niet......Als ze nou eens naar dit forum komen.....jullie zijn nog erger dan windows.....
richard-37

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Welke opleiding heeft deze 'smartcrew'eigenlijk????    Mbo ofzo???  Neem aan dat je niet gaat helpdesken als hoog opgeleid bent of het moet ict op hbo nivo zijn....
richard-37

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
gewoon even het consumentenrecht erbij halen en ze moeten de diensten nakomen welke ze beloven en jij grof voor betaalt.  Ze hebben 2 weken om het op te lossen, en stuur een aangetekende brief(verplicht). En zorg dat ze het mailen, dus NIET over de telefoon.  waarom denk je dat ze zo weinig terugmailen.......
Mail ze ook van je eigen mail naar andere personen incl. datum e.d.   dan heb je het zwart op wit en het rechtsgeldig, mits het natuurlijk van een vast ip-adres komt.....je huis dus.
gr.richard
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic