VODOX

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodaphone wallet niet geaccepteerd op A5 2017 (Duos)

Mijn werktelefoon (A5 2016) heeft een Vodaphone sim+abonnement. Deze sim heb ik recent geplaatst in mijn eigen A5 2017 (dualsim). Het was lastig om Wallet ge(her)installeerd te krijgen, maar zolang als de Vodaphone simkaart als enige aan staat lukt het. De Wallet kan geopend worden en ik kan gebruik maken van de klantenkaarten die aan mijn account gekoppeld zijn.

Helaas krijg ik wel de melding dat de telefoon niet "gecertificeerd is voor veilige betalingen via de NFC SIM." Dit ondanks dat de A5 2017 welzeker op de lijst met goedgekeurde telefoons staat.

Mijn vraag is dus; herkend de Vodaphone Wallet *per ongeluk* mijn telefoon niet als een A5 2017, of is de dualsim versie intentioneel van de lijst van goedgekeurde telefoons weggelaten?
6 Reacties 6
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
Hoi VODOX,

Ik zie dat er nog geen reactie is gekomen vanuit een van de gebruikers. Helaas wordt dit toestel (met dualsim) door ons niet ondersteund. Dat is dan ook de reden dat het niet/niet geheel goed werkt.
VODOX
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Kyra,

Bedankt voor het antwoord. Het toestel wordt duidelijk niet ondersteund door Vodaphone Wallet, maar zijn er plannen om hier verandering in te brengen? De 2 modellen A5 2017 horen nagenoeg identiek te zijn, vermoedelijk is het een kleine moeite om het compatibel te maken. Ik vrees daarom dat de programmeurs simpelweg over het hoofd hebben gezien dat de dualsim niet wordt herkend door de Wallet, en aangezien ze het probleem niet kennen zullen ze ook niet met oplossingen komen.

Heb jij de mogelijkheid om een bericht door te sturen naar de technische mensen achter deze app?

Met vriendelijke groet,

Ron
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi VODOX,

We zullen dit intern voor je navragen.
Wanneer we antwoord hebben, hoor je van ons.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi VODOX,

Zoals beloofd nog even een terugkoppeling op jouw bericht.
Wat betreft de toestellen die nog niet worden ondersteund door Vodafone Wallet: er worden zo nu en dan nieuwe toestellen aan toegevoegd, echter hebben we hier geen inzicht in.
Jouw opmerking over de dualsim heb ik doorgegeven. Of dit makkelijk aan te passen is en of dit gedaan wordt, durf ik je niet te zeggen. Het staat in ieder geval genoteerd 🙂
VODOX
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok, bedankt voor de moeite Sietske!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic