Wizkitt

Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vodafone wordt een geld koe voor vaste klanten, en discrimineert op woonplaats

Goedemiddag forum leden,

Inmiddels zijn we een aantal weken veder en heb ik meerdere keren contact gehad met vodafone, over mijn verlenging van mijn abb. Wat een trieste bedoeling bij Vodafone, eerst belde ik om te kijken wat er kon want zo als ze zeggen we hebben een top aanbieding nou nou wat een ellende was dat. dus later maar zelf terug gebeld om te kijken wat er mogelijk was en ja hoor het aanbod was al beter maar nog niet super mooi. Dus ik terug gebeld om tevragen hoe ik alles maar op moest zeggen ja hoor daar kwam het super fantastie aanbod, natuurlijk niet gelijk ja opgezegt eerst even laten bezinken. De volgende dag gebeld en wat schept mijn verbazing ze wisten er nog van dat is nog eens wat, maar nu komt het zo als ik al een jaar of 15 doe : abb verlengen (eventueel een nieuwe gsm) dat gaat dan gelijk allemaal in, contract loopt dan wel door maar goed je eind datum wordt dan gewoon opgeschoven, maar dat is het voordeel van verlengen nieuw abb nieuw toestel en iedereen blij. Maar helaas niets is minder waar, kan wel eventueel een nieuw toestel krijgen maar abb gaat pas in als het oude abb is afgelopen. dat is lekker handig, dat is nog nooit geweest ! ja maar u moet u toestel afbetalen meneer ! ik heb de afgelopen jaren dat altijd zo gedaan maar ik niet de moeilijkste nou beste vodafone wat kost me dat dan ik betaal me telefoon af dan is die van mij en dan kunt u alles om zetten toch !? nee meneer dan moet u ook u abb afbetalen !!?? toen werdt ik gek

Vodafone wil je niet meer als klant houden maar alleen geld van je plukken, dus het heeft geen zin meer om van tevoren je abb te verlengen je kunt net zo goed een jaar contract af sluiten en ieder jaar gaan hopen waar het goedkopste is, en zelf sparen voor een toestel. Als je kijkt wat bijvoorbeeld Vodafone rekent voor een toestel terwijl die nu los al soms 100 tot 150 euro goedkoper zijn is dat ook niet meer eerlijk, die prijzen moeten ook met de markt mee gaan.

Daarbij als je kijkt naar de sim only prijzen bij vodafone en die vergelijkt met die van andere en dat ieder jaar doet denk ik dat je veel geld kan besparen, de liefde die ik had voor vodafone id helemaal verdwijnen.

En daarbij kan ik wel zeggen dat ik daar een jaar of 15 heb gezetten samen met mijn vrouw en dat we nu HOPPERS gaan worden maar niet meer bij vodafone

Vodafone en vaste klanten een echte grap
Daarbij discrimineert vodafone / ziggo mensen waar ze woon met het feit dat je extra's krijgt als je ziggo in combinatie vodafone neemt, dat is een mooie aanbod alleen kan dit volgens de wet alleen als alle mensen deze optie tot hun beschikking hebben. Nu sluit je een groep mensen uit. Artikel 1 van wetboek.

Wanneer ziggo en vodafone in HEEL Nederland een optie zouden zijn dus voor alle huishoudens beschikbaar zijn dan hebben al deze mensen een keuze en kan / kun je zo'n actie doen, nu sluit je een groep mensen buiten op grond van locatie / woonplaats.
5 Reacties 5
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi Wizkitt,

Het is inderdaad zo dat je vroegtijdig kunt verlengen, maar dat jouw abonnement pas ingaat nadat je huidige abonnement is afgelopen. Je hebt een contract bij ons lopen tot een bepaalde datum en de nieuwe regels zijn dat je tot die datum je huidige abonnment gebruikt.
Het voordeel van vroegtijdig verlengen is dus dat je eerder gebruik kunt maken van een nieuw toestel.

Wat betreft de Gratis Extra's van VodafoneZiggo:
Het is inderdaad zo dat je pas gebruik kunt maken wanneer je ook Ziggo op jouw adres hebt. Gezien dit niet overal beschikbaar is, is het helaas zo dat niet iedereen de Gratis Extra's kan ontvangen. Ik begrijp dat dat erg vervelend is, maar hierin kunnen we jammer genoeg niks veranderen.
Wizkitt
topicstarter
Ontdekker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
bedankt voor de reactie,

mooi gezegd maar aan het verleng heb je dus veder niets, alleen dat je je toestel eerder hebt ? Als je een sim only wilt dan houd dat al snel op. maar goed dat zijn jullie regels ' nieuwe regels' en vindt dat niet echt klant gericht als je mag verlengen, snap het wel maar niet echt meer de rede om te verlengen. zeker als je nu toch moet wachten en bij andere kijkt prijs en wat je er voor krijgt !

en de combinatie ziggo / vodafone het is waar dat wij in (zeeuws vlaanderen) geen ziggo hebben, en dat waarschijndelijk ook nooit krijgen, dus wij ook nooit van deze aktie gebruik kunnen maken. Wij hebben geen KEUZE. of terwijl er is sprake van geen gelijke behandeling .

Hoofdstuk 1. GrondrechtenArtikel 1Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan. discriminatie op grond van locatie / woonplaats / aansluiting.
DirkDirksson

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Jij discrimineert toch ook hopelijk op basis van hoe goed je iemand kent of je ze je huis in laat?
DutchRich1

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zo herkenbaar
Ook ik na zo'n 20 jaar weg gejaagd door Vodafone
Van 3 abonnementen naar 1 dus nu wachten tot juli om te kunnen stoppen tenzij ze hun trouwe klanten toch nog eens netjes gaan behandelen met de OUDERWETSE service van toen ipv alleen maar cashen en een dikke middelvinger
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic