smidie

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Vodafone wallet op OnePlus toestellen

Hallo allemaal,

Ik kreeg vandaag een mail van paypal met daarin het goede nieuws dat je vanaf nu met een Vodafone NFC-sim, een android toestel met Android 4.4 of hoger en een PayPal account contactloos kan betalen.
Dit zou allemaal via de "Vodafone Wallet" app gaan. Echter kwam ik er al snel achter dat mijn telefoon,
een OnePlus 3T, niet gesupport wordt. Ook zag ik dat je blijkbaar in veel gevallen een "Vodafone branded" telefoon moet hebben. Aangezien OnePlus niet aan dit soort dingen doet vroeg ik mij af of er een mogelijkheid is om toch de Vodafone wallet te gaan gebruiken met mijn toestel. Ik ben namelijk erg geinteresseerd in dit soort dingen en vind het dus erg jammer dat dit voor mij niet beschikbaar is.

Ik hoop dat iemand een antwoord voor mij heeft!

Guido
24 Reacties 24
Anonymous
Niet van toepassing
Op dit moment wordt de onze plus nog niet ondersteund voor de wallet. Mocht dit in de toekomst wel gebeuren, dan zul je dit terug vinden op de pagina van de wallet smidie
Wel zijn er ander soort gelijke apps. Bijvoorbeeld Rabobank wallet etc.
smidie
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Oke , bedankt voor je antwoord. Echter heb je voor Rabo wallet een abbo van Kpn, Telfort of Simyo nodig dacht ik. Dit is dus ook niet wat ik wil. Ik hoop dus ook dat de wallet snel beschikbaar komt voor Oneplus maar dat betwijfel ik....
Oneplusone

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een oneplus one, en was super enthousiast toen ik de reclame van churandy martina had bekeken. Maar ook ik kwam er later achter dat de oneplus niet ondersteund wordt. Dat was echt even verrot, want ik ben klant geworden omdat je ov chipkaart kon koppelen etc. Dus ik wil wel dat alle toestellen van oneplus snel ondersteund worden want anders had ik net zo goed bij t-mobile een abonnemt kunnen afsluiten.
Anonymous
Niet van toepassing
Ik zal het intern door geven Oneplusone smidie maar ik kan jullie niks garanderen of het ook voor andere toestellen beschikbaar komt.
GerardvW

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wil me er bij aansluiten, snap niet zo goed waarom niet?
Anonymous
Niet van toepassing
Op dit moment wordt de One plus toestellen nog niet ondersteund. Daardoor kun je er ook geen gebruik van maken.
Dubbelu

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik zou het ook graag zien op mijn OnePlus 3t. Toch raar dat dit niet kan op een Android 7.0 telefoon. Deze telefoon wordt steeds populairder, dus wellicht dat Vodafone daar toch eens serieus mee aan de slag kan gaan.
Anonymous
Niet van toepassing
ik heb dit van de week al intern aangekaart. Mocht dit gaan veranderen dan zul je dit terug lezen op de website bij Vodafone Wallet .
GerardvW

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank! Kudos voor Steven 🙂
zooberg

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik ben dus net overgestapt naar vodafone o.a. om gebruik te malen van Wallet. Baal er dus wel stevig van dat dit niet beschikbaar is op de oneplus toestellen :(:(:( Hoop op een snelle oplossing!!
Ravelman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier iemand die is overgestapt naar Vodafone met een oneplus 3t speciaal voor Wallet. Hoop dat dit snel kan worden opgepakt.
Lorimer

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb een Oneplus 3 en zou graag Vodafone Wallet gebruiken. Juist om deze dienst heb ik ook voor een Vodafone abo gekozen. Hoop dat er snel actie ondernomen wordt.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hey alle,

Zoals eerder door Steven werd vermeld, houd vooral de website in de gaten. Daar kunnen eventueel nieuwe toestellen aan de lijst worden toegevoegd!

Mochten jullie nog andere vragen hebben, jullie hebben het forum in broekzak formaat mee ;).

Groeten.
Rajackar

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Misschien wel interessant om op te merken, er staat hier ook een vraag gepost over dual sim toestellen en daar wordt als antwoordt gegeven dat er nooit ondersteuning komt vanwege de veiligheid. Ook de oneplus toestellen zijn dual sim dus dan heb je meteen je antwoord.
Vanuit een technisch oogpunt lijkt me het antwoord trouwens nogal onzinnig maar dat is een andere discussie.
Stevvh

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hallo allen,
We zitten inmiddels in begin Juni en er is nog niets veranderd voor ons OnePlus 3t gebruikers.
Ik heb Vodafone flink hoog zitten door hun prima service maar gezien de telefoon al in november 2016 uit kwam begin ik ongeduldig te worden.
De 3t is een moderne telefoon met een up-to-date android ROM.

De NFC chip in de telefoon wordt wel door diverse banken ondersteund om contactloos mee te betalen. Ik zie dus geen enkele reden waarom het niet veilig genoeg zou zijn voor Vodafone Wallet.

Kom op Vodafone! Make me proud once again!

Groetjes
Steven
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi all,

Nog even een update over de OnePlus:

Op dit moment bieden we alleen ondersteuning voor toestellen die we zelf in ons assortiment hebben. Deze worden namelijk eerst uitvoerig getest. Wanneer fabrikanten van toestellen die we niet aanbieden hun toestel ook ondersteund willen hebben, kunnen zij contact met ons opnemen. We zullen dan de verdere mogelijkheden onderzoeken.
GerardvW

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
goeiemorgen!

We zijn nu wederom 5 maanden verder en de de opvolger is uitgekomen. Ik neem aan dat er uberhaupt geen ondersteuning meer gaat komen?

Het lijkt mij onterecht dat dit niet als duidelijke disclaimer bij de werving van klanten medegedeeld wordt...!


Stevvh

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hey Serkan,

Ik snap de keuze die jullie maken. Echter zal het mij naar alle waarschijnlijkheid niet lukken OnePlus zover te krijgen jullie te benaderen om de 3T aan te melden voor de Vodafone Wallet service.
Wat ik ook vreemd vind is dat ING en ANB-AMRO het wèl gebruik maken van de nfc chip in de telefoon zit.

Kunnen jullie actie ondernemen om Vodafone Wallet voor de de OnePlus 3T beschikbaar te maken?
Ik vraag dit namens een noemenswaardige groep OnePlus gebruikers met Vodafone.
Het zou gewoon super tof zijn als ik met mijn telefoon kon inchecken op de stations.

Mvg,
Steven van Honschooten
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
GerardvW, wij verkopen zelf dan ook geen OnePlus toestellen. We kunnen het dan verder ook niet mededelen.

Stevvh, Vodafone staat hier open voor, maar dan zal de fabrikant zelf contact moeten opnemen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic