Steef070

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone red super over bundel heen

Ik ben 100 euro over me bundel heen , dit terwijl ik onbeperkt bel,sms en 4 gb heb

Nu ga ik vaak naar Duitsland maar heb me roaming uit.

En soms heb ik heel even nog geen 2 min over de grens aan gehad om navigatie te checken ,,

De laatste keer navi app aan roaming uit bleef hij aan staan dus zat ik direct 30 euro buiten bundel.

Nu weer Duitsland in google maps navi aan en voor de grens mobiele data totaal uit , maps deed t toen nog wel (navigatie)

Kijk ik nu bij tegoed 100 euro erover terwijl ik sowieso 60,50 limiet heb aanstaan

Hoe kan dit ?
6 Reacties 6
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @Steef070


MyVodafone geeft dezer dagen bij vrijwel iedereen verkeerde informatie weer. En ook waarschuwings-sms-berichten worden verkeerd verzonden. Het gaat verkeerd bij de zogeheten "Web 1 GB Extra GigaByte BloX" en bij de "Buitenland BloX".

Niets om je zorgen over te maken !!!

Controleer je volgende factuur (via de MyVodafone website) goed op mobiel data-verbruik binnen Nederland. En in jouw geval ook op mobiel data-verbruik buiten Nederland.

Ik verwacht dat het mobiele data-verbruik op jouw volgende facturen correct in rekening wordt gebracht. Maar controleren is altijd beter dan vertrouwen !


Succes !

Netwerker
Steef070
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Netwerker

Bedankt voor je advies ,, maar ik ben nu in duitsland en nog loopt het buiten de bundel data verbruik op terwijl alles uit staat,,

Hoe kan dat ? Ik heb hier alleen me wifi aan en zelfs locatie bepaling uit ?

Alvast bedankt
Steef070
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ter aanvulling heb en had ik geen blox aan en de mobiele data uit en gebruik alleen data met wifi
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Zeer waarschijnlijk omdat het data-verbruik via MyVodafone vertraagd wordt bijgewerkt.

Je kunt je aktuele GPRS-dataverbruik beter registreren met een onafhankelijke data-registratie App.
Zoals 3G Watchdog app voor Android besturings-systeem.

Zoals : My DataManager app of Dataman Next app voor het Apple iOS besturings-systeem.

Dat geeft overzicht, controle, rust en zekerheid.
Vooral indien je deze data-registratie apps correct instelt.
Dus met een minimum aan toegestaan data-verbruik buiten Nederland.

Overigens wordt je buiten Nederland (en dus wereldwijd) beschermd door de data-limiet van €60,50
Die data-limiet is vastgelegd in dwingende regelgeving vanuit De Europese Unie.
En beschermd jou tegen ongewenst hoge facturen door data-verbruik buiten Nederland.

Succes !

Netwerker
Herbert256

Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
netwerker schreef

> Zeer waarschijnlijk omdat het data-verbruik via MyVodafone vertraagd wordt bijgewerkt.

En hoeveel loopt deze dan achter? Je neemt toch beslissingen gebasseerd op wat je hier ziet? Als dat verouderde informatie is kun je flink verkeerde beslissingen nemen.




NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Circa 1 dag
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic