appeltjee

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Vodafone naar Blyke bellen

Beste mensen,
Afgelopen week belde ik met een Vodafone medewerker en die vertelde mij dat onderling bellen binnen het Vodafone netwerk gratis is. Afgelopen maand september heb ik erg veel gebeld met een Blyke gebruiker en de kosten waren volledig gratis. Echter, deze maand zit ik na twee dagen al ver over mijn tegoed heen en wordt het bellen tussen mij en een Blyke gebruiker opeens wel in rekening gebracht. Weet iemand hoe dit zit?
7 Reacties 7
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Appeltje,

Heb je zelf een Vodafone abonnement? Zo ja, welk abonnement heb je precies?
appeltjee
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Maartje,

Ik heb een iPhone-2 Vaak abonnement. Dit abonnement heb ik afgelopen februari afgesloten en afgelopen maand werd er niks in rekening gebracht maar nu wel (het probleem dat meerdere gebruikers momenteel hebben).
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi appeltjee,

Het onbeperkt bellen van Vodafone naar Vodafone is alléén geldig voor het bellen naar Nederlandse mobiele Vodafone nummers van het merk Vodafone of Sizz (niet van toepassing voor bellen naar klanten van overige merken die gebruik maken van het Vodafone netwerk). Kijk voor meer informatie ook in het Tarievenoverzicht iPhone. We hebben wel signalen ontvangen waarbij kosten in rekening worden gebracht bij het bellen naar Vodafone of Sizz nummers. Dit probleem is nu in onderzoek en wordt naar verwachting snel verholpen.

appeltjee
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hallo Marc, afgelopen maand werd er helemaal niks in rekening gebracht en ik heb toen voor de zekerheid een medewerker van jullie gebeld. En nu deze opeens wel? Is dat niet heel erg misleidend?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo appeltje, als mijn collega zich vergist heeft in wat hij doorgaf, daarvoor mijn excuses.
Het gratis bellen heeft echter altijd alleen maar gegolden naar Vodafone en Sizz nummers. Het staat ook zo in de tarievenfolder (ik neem aan dat deze die van jou is: linkje)
appeltjee
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Maar waarom was het dan de vorige maand wél gratis en nu niet meer? Was dat dan een fout bij jullie? In ieder geval vind ik dit wel heel erg slecht van Vodafone. Jammer... Ondanks dit wil ik toch bij Vodafone blijven. Dan maar een RED abonnement aanschaffen.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Heyy
Ik heb voor de zekerheid nog even de tarieven pdf erbij gepakt maar daar staat ook dat het alleen voor Vodafone en Sizz onbeperkt bellen is. https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/tarieven/tarievenoverzicht_bel+sms+web_1_oktober_2012.pdf

Er is wel een probleem geweest met de berekening dus daardoor zou het kunnen dat het vorige maand wel gratis was.

Misschien is overstappen naar Red idd wel handiger, dan kun je volledig onbeperkt bellen en smsen en je hebt er een leuke databundel bij van 2gb 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic