mokers

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone gaat mee in misleiding fraudeurs

Ik ben al jaren klant van Vodafone. Ik heb een iphone 4s en een ipad abonnement. Tevens lopen alle telefoons van mijn bedrijf ook via Vodafone. Altijd tevreden geweest. Van de week werd ik gebeld of ik vroegtijdig mijn abonnement wilde verlengen. Ik gaf aan dat ik dat niet wilde, omdat ik op de nieuwe iPhone 5s zat te wachten. Later die week kreeg ik een factuur met een nieuw toestel erop en een verlengd abonnement. Wat bleek nou, iemand had zich als mij voor gedaan(denk een medewerker van vodafone) en heeft met een ander toestel mijn abonnement verlengd. Het ergste is nog dat het toestel naar een ander adres is toegestuurd dan bij vodafone bekend is. Meerdere malen gebeld en gevraagd of ze mijn abonnement weer op het oude willen terug zetten. Ik ben geen nieuwe overeenkomst aangegaan. Ik wil ze enkel houden aan de basis, daar zijn diensten en verplichtingen in vastgelegd en daar heb ik me aan verbonden. Wanneer vodafone zich daar niet aanhoudt wil ik ze in gebreke stellen. Het ergste is dat ze er niks aan doen. Trieste zaak. Mijn vertrouwen is tot in de minne gedaald. Ik ga alles opzeggen wat ik aan diensten heb bij vodafone!!!! Heeft iemand nog tips hoe ik onder deze onrechtmatige overeenkomst uit kan komen?
2 Reacties 2
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Mokers, ik vind het ontzettend vervelend dat je deze ervaring hebt gehad.

Wat ik me niet voor kan stellen is dat één van mijn collega's op een dergelijke manier gefraudeerd heeft. Dat is allereerst gewoon niet de manier waarop wij werken, en daarnaast wordt er streng op gecontroleerd.

Ik ga ervan uit dat hier sprake is van een vergissing, maar wel één die moet worden recht gezet als er inderdaad iets mis gegaan is. Ik wil graag nakijken wat er al besproken is met mijn collega's en wat zij al voor je uitgezocht hebben.

Ik stuur je even een PB hier op het forum, reageer daar aub op.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Mokers,

Blijkbaar is er dan niet streng genoeg gecontroleerd. En moet de afdeling Fraude-bestrijding van Vodafone deze identiteitsfraude heel hoog opnemen. En een heel diepgaand onderzoek instellen aan de hand van de gegevens die jij verstrekt.
Gelukkig wordt zowel bij Vodafone, als bij koeriersdiens DynaLogic alles secuur vastgelegd. In dit geval dus ook van deze fictieve verlenging met smartphone.
Ik bedoel dat alles, maar dan ook alles te traceren moet zijn.
Van de voicelog van jouw gesprek met de klantenservice medewerkers.
Tot en met de (valse) levering van "jouw smartphone" op een bepaald adres.

Ik hoop echt voor je dat Vodafone snel alles weer terug draait. Naar de voor jou oude situatie.
Ik bedoel met je abonnements-overeenkomst van vóór dit hele gedoe.

Anders zul je een klachtenbrief moeten schrijven aan Vodafone. Ter attentie van de afdeling Fraude bestrijding.
Zie voor het postbus-adres de contact-gegevens-pagina van de website.

Maar ik hoop voor je dat Moderator Bas dit kan oplossen zonder een klachtenbrief.

Succes !

Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic