Tontel-1955

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone Smartpass

Ben helemaal klaar met Vodafoon en zijn klote smartpass + wallet.
Voor de 2de keer meer als een uur aan de telefoon gezeten met 6 verschillende " helpdesk" medewerkers, zowel van Vodafoon als van de wallet en van de smartpass.
Men weet totaal niet waar ze het over hebben, wat een zootje daar. Heb een werkende smartpass app gehad op mijn note 3, sinds dat deze vanuit de wallet gestart moet worden werkt het niet meer. Dat is nu ongeveer 10 wk. geleden. Dit komt omdat de wallet niet werkt op de note 3, dus hoe komt men er bij vodafoon dan bij om de smartpass op te laten starten vanuit de wallet met als gevolg dat dan de smartpass ook niet meer werkt op de
note 3.
Dit is denk ik de 20ste keer dat ik het probeer duidelijk te maken aan die lichten bij Vodafoon.
Help help help !!!!snapt er daar in dat hele circus dan niemand iets van dit door vodafoon gecreerde probleem.
Een van de lichten daar had een goeie oplossing en wel de volgende " mischien kunt U een nieuwe telefoon aanschaffen" Haha ja maar wie gaat dat betalen !!!
Telefoon is een half jaar oud en heeft bijna €700 euro gekost, Men denk bij vodafoon zeker dat ze met een stelletje mongolen te maken hebben. Overigens een flut oplossing die ik zelf ook wel kon bedenken.
Het 2de licht bij vodafoon stelde voor om gewoon het bij geleverde smartpasje te gebruiken en daar mee te betalen, mijn inziens kan ik dan net zo goed mijn gewone bankpaje gebruiken.
Ja met dit soort oplossingen wordt je na een uur bellen afgescheept.,
Vraag me in alle redelijkheid af wat de vodafoon sticker en de simkaart met nfc chip dan nog voor zin hebben.
Het uiteindelijke doel was om contactloos te betalen via je telefoon.
Idd. contact met vodafoon is er tot vervelens toe geweest, maar contactloos betalen nog steeds niet !!!!
Conclusie is dat er een service aangeboden wordt die wel gewerkt heeft maar na de laatste update niet meer functioneerd.
Ben nu bezig om de hele boel op te zeggen.
Maar wat schetst mijn verbazing, ik moet over de €20 euro die 10 weken geleden op mijn smartpass gezet zijn toen deze nog werkte €5,- euro administratie kosten betalen om een niet werkende servicedienst op te zeggen . Dit is toch van de zotte.
Deze legale criminele praktijken raken kant noch wal.
Begrijp de negatieve berichtgeving op het nieuws van afgelopen week helemaal.
Kantenservice en oplossend vermogen van nul komma nul.
Maar de centjes komen wel binnen zo.!!
Vodafoon bied diensten aan die van de ene op de andere dag niet meer werken, en de gedupeerde klant kan nog voor de kosten opdraaien ook.

Zo nu verder met opzeggen van het wallet en smartpass gebeuren, en alvast aangeven dat mijn telefoon abonnement per ingang van 17 aug. 2015 zeker niet meer verlengt gaat worden.
De groeten van een zeer ontevreden klant.

Overigens een leuke voor facebook en twitter















8 Reacties 8
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Tontel-1955

De Wallet is beschikbaar voor Android telefoons hoger dan softwareversie 2.3, het enige dat niet met alle telefoons kan is draadloos betalen via de NFC-simkaart. Dat kan inderdaad niet via je Note 3, maar Wallet zou in ieder geval gewoon moeten werken. Daarna kun je gewoon betalen via de SmartPass sticker die je apart moet aanvragen (Vodafone.nl/SmartPass).

Je zegt dat de Wallet niet werkt op je telefoon. Om je te kunnen helpen heb ik iets meer informatie nodig. Wat gaat er precies mis met het starten van de App en welke stappen heb je ondernomen?

Heb je trouwens ook de SmartPass sticker al in je bezit?
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Wat ook kan is dat je via de volgende site je SmartPass beheert:
https://www.vodafonesmartpass.com/nl/

Ik weet het, niet de handigste oplossing voor onderweg, maar het werkt gelukkig nog.
Tontel-1955
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb een note 3 voor de zoveelste keer, met android 4.4.2 + NFC simkaart + smartpass sticker erin en het werkt niet !!!!!! Dus je vraag of ik al een smartpass sticker heb is bij deze ook meteen beantwoord.
En alle medewerkers van de helpdesk die ik gesproken heb, daar is er niet een van die ervoor kan zorgen dat het wel werkt op de note 3.
Naar verluid schijnt mijn tel. niet geroot te zijn, en dan kun je de wallet niet geinstalleerd krijgen.
Dus als ik de wallet niet geinstallerd krijg kan ik ook de smartpass niet opstarten. PffffPffff
Heb op advies alle apps van vodafoon eraf gehaald, alles opnieuw geinstalleeerd maar zonder resultaat.
Toen ik 10 weken geleden gebeld heb zij men bij de helpdesk dat het id. een programma fout was en dat men het op zou lossen. Dit is tot op heden nog niet gebeurd.
Tontel-1955
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja deze oplossing kan ik zelf ook bedenken.
Maar in eerste instantie ga ik met vodafoon in zee
Omdat ik dan gebruik kan maken van de simkaart met nfc.
Dit blijkt niet te werken op de note 3.
Vervolgens schaf ik de smartpass met sticker aan dit werkte totdat er een update komt en toen was het over.
Dus zit nu niet meer op allerhande flut oplossingen te wachten,
En heb inmiddels mijn opzegging al verstuurd.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Tontel-1955

Bij ons is niet bekend dat de Wallet niet meer zou werken op een Note 3 met de nieuwste update. Ik wil graag eerst uitsluiten of het een individueel probleem is of een algemeen probleem. Het is trouwens nergens voor nodig om boos te worden op mij of op andere forumgebruikers. Iedereen hier doet zijn of haar best om je te helpen.

Heb je de telefoon eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen om te testen of het daarna werkt? Het zou ook kunnen dat er tijdens de update iets mis is gegaan.
DavidBlaszyk

Gedreven Liefhebber
  • 161Posts
  • 6Oplossingen
  • 33Likes
Maartje schreef:
Bij ons is niet bekend dat de Wallet niet meer zou werken op een Note 3 met de nieuwste update.
Niet waar, hij heeft dit al eerder aangegeven:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Wallet-Smartpass/NFC-voor-Samsung-note-3/td-p/182087
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@DavidBlaszyk

Dat het draadloos betalen niet kan via de Note 3 dat klopt. Dat heb ik ook al eerder aangegeven. De app moet echter wel gewoon te installeren zijn. Ik bedoelde dat dit niet algemeen bij ons bekend is en dat ik daarom wilde uitsluiten of het een individueel probleem betreft.
Tontel-1955
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Eindelijk is mijn vraag dan beantwoord, contactloos betalen met de Note 3 gaat dus niet.
Met draadloos bedoel je waarschijnlijk contactloos !.
Heb dit idd. al diversen keren aangegeven.
Wat heb ik eraan als mijn apps werken en ik niet contactloos kan betalen?
In dit geval maakt het niet meer uit, want het werkt allebei niet.
En voor wat betreft het boos worden, ik kan je zeggen dat ik gruwelijkt pist ben.
Heb nu om mijn smartpass en op te zeggen al voor de tweede keer dezelfde gegevens door moeten mailen.
Na dit alles netjes te hebben gedaan, schets mijn verbazing dat er weer een 3de mail binnenkomt waarbij weer het verzoek komt om gegevens door te mailen.
Zelfs hier is men niet duidelijk.
Als je in een mail om gegevens vraagt, zorg er dan voor dat je ineens alles vraagt wat je nodig hebt !.
Ben nu al dagen bezig om op te zeggen. Zonde van mijn tijd.
Als ze daar wat efficiënter te werk gaan kun je waarschijnlijk met de helft van het personeel dezelfde aantal klachten en opzeggingen verwerken.






E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic