haaaaf

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[Vodafone Services] Meer transparantie

Beste vodafone,

Zoals jullie hoogst waarschijnlijk weten is het achterhalen van de totale kosten voor een mobiel abonnement niet eenvoudig. Laat staan in één oogopslag vergelijken tussen providers, toestellen en/of abonnementen.

Het zou veel duidelijker zijn wanneer de klant in één opslag kan zien wat de contractuele (jaarlijkse) verplichting daadwerkelijk inhoud inclusief mobiel. Het heeft er alle schijn van dat jullie bewust de totale kosten niet correct vermelden.
Is het niet verstandiger voor (toekomstige)klanten om deze informatie vermelden op de websites?

Verder hoor ik graag of het eindelijk mogelijk is om een datalimiet in te stellen? Dit om nodige hoge kosten te vermijden.

Willen jullie het eea duidelijk maken?

Alvast bedankt!

Groet, haaaaf
6 Reacties 6
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Haaaf,

Bedankt voor je suggestie over de transparantie van de rekening met betrekking tot data kosten en/of andere kosten. Het enige wat wij kunnen doen via het forum is het doorgeven aan de juiste afdeling.
brammetje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb mijn simkaartabbo met uitsluitend 350 belminuten in een smartphone galaxys2 van mijn vrouw geplaatst.
tot mijn verbazing krijg ik een rekening aan het eind van de mnd,dat ik voor 18 euro op internet was geweest.
heb toen alles nagezien,en voor de volgende mnd sept okt komt er nog 50 min internet erbij.
dat is een totale verassing,dat zoiets zomaar gaat! zonder waarschuwing!
ik heb bij vodafone geen mobiel internet abbo afgesloten,en toch gebeurt zoiets,hoe is dat te verklaren?
ik vermoed ook dat ik niet de enigste ben! die daar heel dom intrapt,
heb de smartphone uitsluitend in huis gebruikt met wi fi,maar dat je ongewild en zonder toestemming mijnerzijds.
toch aangesloten word op het net vind ik achterbaks.
 
ik weet nu dat er afgevinkt kan worden,zodat er geen verbinding meer is ,maar ik ga er van uit als je geen internetabbo hebt afgesloten
er ook geen automatische verbinding word gemaakt, ik vind dit misleiding van consumenten.
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi Brammetje,

Je maakt gebruik van een smartphone. Smartphone’s voeren automatische updates uit waarbij onder andere de laatste software van je mobiele telefoon wordt gedownload.
Het contact maken met internet hangt voornamelijk af van de instellingen in, en het gebruik van je toestel. Vodafone kan hier geen invloed op uitoefenen.
Voor meer informatie over het datagebruik met jouw mobiele telefoon kun je hier vinden: http://bit.ly/ftvyxu.

Het is mogelijk om een internetblokkade te plaatsen. Je kunt dan wel nog internetten als je verbonden bent met een wifi netwerk. Neem hiervoor even contact met onze klantenservice: 0654500100.
brammetje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Natuurlijk maak ik gebruik van een smartphone,maar als je de smartphone in het begin hebt, weet je weinig van de galaxy s2.
dus je probeert dat toestel uit in de veronderstelling dat je een abbo hebt van uitsluitend belminuten en smsjes.
maar dat de roaming en pakket vinkjes aan staan,daar heb je toch geen benul van! je gaat er simpelweg vanuit dat je geen internetabbo hebt,dus er kan niets gebeuren denk je.
ik vind als je een klant verbind met het internet,dat je dat moet aangeven,of teminste moet waarschuwen.
dit geintje koste mij bij de laatste mnd rekening 18 euro .en nu moet ik maar wachten wat mij het de volgende mnd gaat kosten.
maar,ik ben in deze niet de enigste,er zijn teveel mensen die dit geintje niet doorhebben,en het slachtoffer zijn van praktijken
als deze.
ik waarschuw de medeforumleden dan ook,die een internetabbo hebben,sluit het internetten af als je het niet gebruikt,want als je dat de hele dag hebt aanstaan komt dat aardig in de papieren, en updates die je zogenaamd nodig hebt,kun je thuis ook via wifi ontvangen.
 
 
 
brammetje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Linda ik heb mijn toestel laten blokeren,ik heb de roaming uitgezet,gebruik het toestel alleen thuis soms met wi fi.
nu kijk ik op de rekening online van oktober,ik sla stijl achterover.een rekening voor data van 65 euro!!!!!
dit moet een misverstand zijn,dit kan absoluut niet!!! kunt u nagaan wat er aan de hand is?
hoe bestaat zoiets?
brammetje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
moet er ook nog even bij vermelden dat mijn gegevens bij u niet kloppen.
er staat onder contractgegeven van u over mij een telefoonnummer wat ik niet ken.
het nummer is xxxxxxxxxx kunt u nakijken hoe dat kan?
ik heb dit nummer nooit bij u doorgegeven!
 
*Mod Edit: Zet nooit persoonlijke gegevens zoals je telefoonnummer, adres of bankrekening in je posts hier op het forum. Het is een openbaar online forum en iedere kan de informatie lezen. Vanwege privacy redenen heb ik dan ook jouw nummer verwijderd uit de tekst.*
 
 
Maar ik heb nog steeds geen antwoord gekregen of het nummer van vodafone over mijn contactgegevens niet overeenkomt met mijn eigen nummer. en als ik het wil verwijderen lukt dat ook niet.
 
is opgelost     is mijn klantnummer.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic