Johnneh22

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone Red Verzekering wijst af !?!?!

Ik ben al jaren vodafone klant, en ik werk veel en ik heb een Experia Z1, ik heb mijn mobiel niet altijd in gebruik omdat ik als ik op een klus zit waar veel vuil en dergelijke voorkomt ook mijn oude mobiel erbij neem om zo mijn experia mooi te houden, ik heb dan mijn mobiel in de auto om foto's van projecten en dergelijke mee te maken, waar ik m ook voor gekocht heb (21mp camera) nu wou ik gisteren na een tijd weer mijn experia z1 mobiel gebruiken om ff te bellen omdat me oude mobiel leeg was.. en doe mijn simkaar erin en laat me telefoon vallen.. scherm heeeel klein hoekje een scheur maar het hele scherm reageerd niet meer..! Dus ik bel de verzekering op dat ik deze gisteren heb laten vallen... wat ze mij vertellen slaat alles... er word gezegd dat mijn mobiel 3 maanden niet aangestaan heb met me sim erin.. dat zou goed kunnen.. gebruik m ook voor foto's maar op dat moment zit er geen sim in.. en alleen daarom word mijn verzekering afgekeurd..? omdat me mobiel 3 maanden niet online is geweest..? Ik vind dit wel heeeeeeel erg ver gezocht.. moet ik mijn mobiel altijd aanhebben..? dat maakt toch niets uit..? Ik betaal genoeg voor verzekering..! De telefoon staat wel aan maar zonder sim natuurlijk, die functie zit er niet voor niets op dat je een telefoon fotos en dergelijke kan maken zonder de sim.. Ik kan nergens in de vodafone voorwaarden vinden dat je je mobiel niet 3 maanden uit mag hebben..? Graag een antwoord..!
Alvast bedankt..!
Groet John
5 Reacties 5
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo John, ik snap wat je bedoelt maar zonder je abonnementsgegevens erbij is het voor mij lastig je een goed antwoord te geven. Er zijn verschillende varianten van de voorwaarden bij je verzekering, afhankelijk van wanneer je je verzekering genomen hebt.
Het beste is even telefonisch, via chat of via social media contact op te nemen met de klantenservice. Dan kan niet alleen nagekeken worden wat precies de juiste voorwaarden zijn, maar ook gelijk gekeken worden of die in jouw geval juist toegepast zijn.
Johnneh22
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat ga ik doen..! Alleen er werd gezegd dat mijn verzekering afgewezen is en dat er een brief zou komen op de e-mail, en waar ik dan weer bezwaar op zou moeten maken ? Ik snap echt niet dat dit zo moet gaan. En heb nu na 3 dagen nog niets ontvangen ?!? Ik snap er niets meer van wat ik nou zou moeten doen. En betreur dit ten zeerste.. Ik heb een jaar abbonement, en heb deze afgesloten in november 2013 in de Belcompany een Red E abbonement met Verzekering die erbij hoort.. En die voorwaarden zijn inderdaad niet juist toegepast..!

Johnneh22
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nu word er zelf gezegd dat het geen telefoonsverzekering is maar de verzekering zit op je abbonement..?!? Ik heb in de winkel toch echt te horen gekregen of ik mijn telefoon wil verzekeren...! Ik snap niet dat de medewerkers van vodafone klantenservice na uitleg van mijn kant gewoon zegt nee hij is afgewezen en u kunt alleen nog bezwaar maken.. en verbinden me gewoon weer door met de vodafone verzekering..! Lekker kort door de bocht ! Ik snap niet dat er niet word geluisterd naar een klant !
Johnneh22
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij hebben uw schadeclaim met betrekking tot uw telefoon ontvangen en uitgezocht.
ACE is genoodzaakt uw claimaanvraag af te wijzen, omdat de omstandigheden van de
geleden schade en uw claim niet voldoen aan de voorwaarden die gelden voor een
vergoeding bij schade. Voor een uitgebreide uitleg verwijzen wij u naar de volgende
polisvoorwaarde(n):

Als uw mobiele telefoon ten tijde van het incident of de gebeurtenis waaruit de claim
voortvloeit niet was voorzien van uw door Vodafone geautoriseerde SIM-kaart, valt de
schade, diefstal of verlies niet onder de dekking van de verzekering, zoals bepaald in
Artikel Wat niet onder de dekking valt, lid c.

Als u het niet eens bent met deze afwijzing, kunt u een schriftelijk verzoek indienen om uw
claim nogmaals te beoordelen. Dit verzoek zal alleen behandeld kunnen worden als u
nieuwe of aanvullende informatie over de geleden schade of uw claim heeft.

Mijn bezwaar hierop,
Geachte heer/Mevrouw,
Ik heb contact met jullie opgenomen betreft het vallen van mijn Xperia Z1.Er word door jullie gezegd dat met mijn Xperia Z1 telefoon de laatste 3 maanden niet mee is gebeld, dit klopt.Maar ik heb aan het einde van de dag wel degelijk mijn bijhorende Vodafone geautoriseerde SIM-kaart in mijn Xperia Z1 telefoon zitten.Ik heb meerdere keren uitgelegd dat ik op een vuile klus zit en vandaar ook mijn oude mobiel gebruik op het werk waar ik dan ook veel mee bel,en mijn Xperia Z1 gebruik om foto's mee te maken, omdat ik mijn telefoon wel mooi wil houden, ligt deze dan in de auto. Zoals ik al eerder op de Vodafone forum vermeld heb raakte op dat moment mijn oude telefoon leeg en dus ben ik in de auto gaan zitten om mijn Xperia Z1 telefoon te pakken, ik heb hier de bijhorende Vodafone geautoriseerde SIM-kaart ingestoken en aangezet om te gaan bellen, alleen viel deze op de grond toen ik de auto uit stapte. Doordat deze op de grond viel is er een heel klein scheurtje in het scherm gekomen en kon niet eens mijn pincode meer intoetsen, het hele scherm werkte niet meer.En heb de volgende dag contact met jullie opgenomen om de schade te melden. Er word door jullie beweerd dat mijn mobiel niet aan heb gestaan de laatste 3 maanden en dat ik niet verzekerd ben. Dit is onjuist, mijn Xperia Z1 heb elke dag aangestaan. Er word door jullie beweerd dat mijn bijhorende Vodafone geautoriseerde SIM-kaart op het moment dat de schade ontstond niet in mijn Xperia Z1 zat. Dit is onjuist. Toen ik deze liet vallen zat wel degelijk mijn Vodafone geautoriseerde SIM-kaart in mijn Xperia Z1, zoals ik hierboven heb uitgelegd. Ik heb mijn Xperia Z1 telefoon de eerste 5 maanden altijd al met mijn bijhorende Vodafone geautoriseerde SIM-kaart gebruikt en bijna dagelijks mee gebeld.Ook de laatste 3 maanden zit aan het einde van de dag gewoon mijn Vodafone geautoriseerde SIM-kaart in mijn Xperia Z1, ik heb er enkel alleen niet mee gebeld. Ik maak bij deze Bezwaar op uw onderstaande constatering: Als uw mobiele telefoon ten tijde van het incident of de gebeurtenis waaruit de claimvoortvloeit niet was voorzien van uw door Vodafone geautoriseerde SIM-kaart, valt deschade, diefstal of verlies niet onder de dekking van de verzekering, zoals bepaald inArtikel Wat niet onder de dekking valt, lid c. Mijn Vodafone geautoriseerde SIM-kaart zat wel degelijk in mijn Xperia Z1 op het moment wanneer de schade ontstond. Zie uitleg hierboven.Ik vraag jullie dan ook deze Afwijzing in te trekken en mijn telefoon te repareren en dat deze dan weer naar behoren werkt. Met vriendelijke groet, En nu hun afwijzing op mijn bezwaar.. We hebben uw bezwaar tegen het afwijzen van de claim in goede orde ontvangen.
Alle bezwaarschriften worden volgens de richtlijnen van Vodafone behandeld.
Uitleg van woorden
a. Met het woord mobiele telefoon wordt bedoeld – en deze verzekering geldt uitsluitend voor – de mobiele
telefoon of tablet met het IMEI nummer dat bij ons bekend is en op het contract is weergegeven, en die voorzien is van een door Vodafone geleverde SIM-kaart die voor gebruik door Vodafone is geactiveerd. Met de term mobiele telefoon worden geen accessoires, materialen voor installatie in een voertuig, materialen voor vaste installatie, software en content-downloads bedoeld.
Het verzekerde toestel is niet gebruikt op het Vodafone netwerk.
De door u aangeleverde informatie heeft niet tot een nieuwe conclusie geleid. Uw claim valt niet onder de
verzekeringsvoorwaarden en is daarom afgewezen.
Indien u het niet eens bent met deze beslissing hebt u de mogelijkheid tot het schriftelijk indienen van een klacht bijhet KiFiD (Klachteninstituut Financiële Dienstverlening): Postbus 93257, 2509 AG Den Haag. Alle informatie over de klachtenprocedure vindt u op de website van het KiFiD: www.kifid.nl. Hoe kan dit !?!? Ik heb mijn Z1 altijd gebruikt ! vanaf dag 1 en de hele 8 maanden erna..! kijken ze naar de laatste maand..? Dit kan toch niet hun kunnen nooit bewijzen dat mijn mobiel Niet gebruikt is op het vodafone netwerk want dat is het zeker wel ! En nu kan ik geen bezwaar meer maken. Wat is dit vodafone..?? Kijk t is na.. Word ziek van dit gedoe.. ik betaal al 8 jaar verzekering en nooit een claim en nu heb ik een keer iets en dan doen jullie zo..?? Geen gang van zaken..! Kan nieteens DAS erop zetten want dan ben ik ook al €150 kwijt en dan weet ik nog niet of ik dan wel een schermreparatie krijg.. Ik vraag jullie nu dan ook echt kijk hier is naar en los het is netjes op ! Groet John W
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Johnneh22,

Ik kan me voorstellen dat deze situatie erg lastig is! Via het Forum kunnen we je klacht niet oppakken. Het Forum is bedoeld voor en door gebruikers. Via het Forum is het niet mogelijk om je gegevens na te kijken, kijk voor meer informatie hierover in dit topic. Lees anders ook even de huisregels van ons Forum.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic