Marleen267

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone Prepaid Simkaart in los Blackberry toestel

Hallo,

Ik ben al een aantal jaar klant bij Vodafone en heb een prepaid simkaart. Ik heb nu een aantal dagen geleden een los Blackberry toestel gekocht. Ik kan wel bellen en smsen maar Wifi en internet werken niet. Ik heb op deze simkaart een internet Blox en een sms Blox. Ik ben naar deze link gegaan: http://mobileemail.vodafone.nl/ voor de instellingen te laten versturen. Ik probeer een account aan te maken maar het lukt mij niet om mijn telefoon te registreren. Ik ga naar opties -> geavanceerde instellingen -> host nog wat en dan verzend ik de aanvraag maar krijg geen bevestiging terug. Wat moet ik doen zodat internet en wifi gaan werken? En werkt mijn sms blox eigenlijk wel?

En als wifi gewoon werkt dan heb je toch ook geen internetverbinding via vodafone nodig?
5 Reacties 5
Tutti_Frutti

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Marleen,

Ik heb zelf nu ongeveer een half jaar de prepaid BlackBerry van Vodafone, met tijdelijk gratis BlackBerry internetblox.Sinds een dag of 3 heb ik ook problemen met mijn wifi, terwijl ik dit voorheen nooit had. Het wifi icoontje blijft grijs (i.p.v. wit). Op een forum van T-Mobile heb ik gelezen dat meer mensen hier sinds 3 dagen last van hebben, en ook zij hebben een BlackBerry. Het probleem zou dus niet per se aan onze toestellen hoeven liggen. Misschien dat daarom jouw wifi het ook niet doet?

Om te kijken of je internetblox aanstaan kun je *104# intypen. De melding zou dan moeten zijn: "Je maandelijkse BlackBerry Blox staat aan."

Om je laatste vraag te beantwoorden: Wifi zou gewoon moeten werken, ook zonder internetverbinding via Vodafone.
marloulalou

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem, al werkt mijn Wifi zo half wel als ik thuis ben. Ik ga vanavond naar de vodafone winkel met dit verhaal. Hopelijk krijg ik daar wel antwoord en dan zal ik dat hier posten.

Groetjes Marlou
Tutti_Frutti

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit moet haast wel met het BIS-abonnement te maken hebben. Dat is namelijk enige wat we (verwacht ik) allemaal gemeen hebben, en wat de wifi verbinding zou kunnen beïnvloeden (dit zou ook kunnen verklaren waarom T-Mobile gebruikers hetzelfde probleem ervaren). Veel succes bij de Vodafone winkel vanavond! Misschien is het een idee om te zeggen dat meer mensen er last van hebben, ook bij andere providers?

Laten we hopen op postitief nieuws! "Fingers crossed" 🙂
marloulalou

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat zou inderdaad kunnen. Dankjewel! Ik zal dit inderdaad zeggen, hopelijk kan dit snel opgelosd worden.
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Geachte Forum Gebruikers

Het lijkt er op dat er mogelijk iets aan de hand kan zijn met de wifi verbinding van sommige Blackberry toestellen.

Onderstaand zie je hoe je je serviceboeken kunt vernieuwen in OS5 en OS6

OS5:
via opties naar geavanceerde opties en de serviceboeken verwijderen en via host routerings tabel opnieuw versturen.

OS6:
Voor nieuwere Blackberry's naar opties > Toestel > geavanceerde systeem instellingen > servicebooks verwijderen en via HRT-editor in dezelfde lijst opnieuw registreren.

Doorgaans kan het even duren voordat de lijst met serviceboeken bijgewerkt zijn. Dus even geduld hebben is een schone zaak!

Extra info:

Je dient weliswaar de BIS of BES aansluiting op je abonnement te hebben anders kun je er zowieso geen gebruik van maken.

Dit kan de problemen oplossen met je WIFI verbinding. Mocht deze laatste oplossing niet werken dan graag onderstaande informatie in een PM bericht naar een van onze moderators.

Om dit te kunnen onderzoeken zouden we graag bepaalde informatie ontvangen:
* Welk type blackberry?
* Wat is de software versie op de blackberry? (menu – opties – info over – 3e regel)
* Heeft het wel gewerkt?
* Sinds wanneer merk je dat je problemen hebt op wifi?
* Krijg je wel een wifi icoontje in beeld en is deze grijs of wit?
* 06nummer
* serviceboeken vernieuwd?

Met Vriendelijke Groet,
Roy
Vodafone Forum Team
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic