Ik heb een redelijk technisch getinte vraag;
Als ik mijn vodafone dongle erin plug, 9 van de 10 keer werkt de plug en play service daarna niet meer.
Wat houd dat in, nou, allereerst werkt de dongle zelf niet, maar wat ook gebeurt, is dat bijv alle usb sticks niet meer werken, windows audio werkt niet meer, hardware manager werkt niet meer, et cetera.
Ik moet dan de computer herstarten alvorens het allemaal weer werkt, aangezien de service off limits is voor de gebruiker (zelfs als administrator).
Overigens, tijdens een herstart krijg ik dan een bluescreen, waarin word vermeld dat de ACPI driver is vastgelopen.
Als ik de dongle aansluit voor het opstarten van de computer, werkt deze vaak wel, maar ook lang niet altijd.
Ik heb de nieuwste drivers gedownload van vodafone (laatste mobile connect v10 etc), maar dat mocht ook niet baten. (originele drivers werken nog brakker, maar werkte ook wel)
Overige relevante informatie:
Windows 7 64 bit ultimate, laatste updates, alle drivers up to date.
Lenovo x100e met 2GB extra RAM
Avast antivirus (geeft zelfde problemen met antivir)
Heeft iemand anders vergelijkbare symptomen? Iemand een oplossing?
Ik heb uren gegoogled en forums afgezocht, en de klantenservice zegt alleen maar dat ik de mobile connect folder in appdata\roaming moet verwijderen, en de nieuwste drivers moet installeren, wat niet helpt.
*bump*
Er moeten toch vodafone mederwerkers daar ERGENS zitten die wat meer verstand van de mobile connect service afhebben?
Of moet ik naar een ander forum?
Indien dusdanig is een link naar het hierboven genoemde forum gewenst.