jdl15

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vodafone Friends and Familie in combinatie met een Galaxy S 10

Hi team VF,

Via jullie klantenservice werd ik geadviseerd mijn remark via dit forum te plaatsen dus zodoende.

Ik heb van jullie collega (een vriend van mij) een F&F code ontvangen die ik heb gebruikt. Ik zou €44/maand betalen met een eenmalige bijbetaling van €72. Dit heb ik zo besteld. Hier heb ik ook een foto van genomen.

Gisteren ontving ik de bestelbevestiging en een mail voor het maken van een leverafspraak. Het contract dat hier bij zat gaf echter een bedrag van €51/maand aan. Nu begreep ik van jullie medewerker aan de telefoon dat jullie de factuurkorting (€2/maand) en de Ziggo korting (€5/maand) niet op het contract vermeldden.

Maar toch zou ik graag een mail van jullie ontvangen waarin vermeld staat dat ik deze korting ontvang (zolang ik bij Ziggo blijf). Voor zover ik weet zal ik namelijk €51/maand moeten betalen als ik een contract teken waarin €51/maand vermeld staat. Hier staat nergens in kleine letters dat hier nog korting vanaf gaat.

Kunnen jullie mij iets van een bevestiging geven dat ik gewoon €44/maand betaal zolang ik bij Ziggo blijf? Graag zo spoedig mogelijk want aanstaande vrijdag namiddag komt de koerier langs en dien ik het contract te ondertekenen.

Zolang ik geen bevestiging hierover heb, zal ik de overeenkomst weigeren.

Hopelijk hoor ik graag spoedig van jullie.
Beste groet,

Jan de Leeuw
PS: jullie kunnen mij bereiken op de bij jullie bekende mail/telefoonnummer, of via een PM of hier.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi jdl15

Welkom op de Community!
Het klopt inderdaad dat de Ziggo korting, dubbele data en de factuurkorting niet op het contract staat.
Dit is omdat je aan bepaalde voorwaardes moet voldoen. Bij het bestellen van je abonnement en toestel wordt dit nog niet gecontroleerd.

Hetzelfde geldt voor de factuurkorting. De factuurkorting geldt alleen voor de Red abonnementen. Zodra je abonnement geactiveerd wordt en je hebt gebruik gemaakt van deze actie, zal de korting automatisch toegekend worden.
Indien het abonnement nog niet actief is, kunnen wij niet controleren of je aan de voorwaarden voldoet. Heb je het abonnement verlengd, dan kunnen we wel al controleren of je voldoet aan de dubbele data en korting.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi jdl15
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Ik kan hier heel kort en krachtig over zijn. Dit doet Vodafone niet 😞
Vodafone zet op je contract geen eventuele kortingen omdat er een mogelijkheid bestaat dat je misschien dan bij Ziggo weg zou gaan en dan blijf je toch die kortingen behouden. Daarom heeft VodafoneZiggo er voor besloten om dit niet op je contract te vermelden maar wel aan te passen zodra de controle er is geweest dat beide adres gegevens op één adres staat.

Hier hebben al meer mensen vragen over gehad en VodafoneZiggo doet dit dus niet aanpassen, sorry! Heb het zelf ook gehad en ook bij mij hebben ze het niet aangepast. Maar Vodafone doet dit wel allemaal goed en na een tijd had ik mooi korting en dubbele data. Dus je kunt ze er prima op vertrouwen hoor 🙂

Verder kan ik via de Community niet zoveel voor je doen omdat dit een klanten helpt klanten Community is en de moderatoren kunnen niet in het systeem vanwege Privacy reden. Mocht je nog vervolg vragen hebben dan toch even contact opnemen met de klantenservice van Vodafone of een chat starten. Je kan ook een bericht sturen via Facebook of Twitter.


Ik zal gelijk wat meer info hier plaatsen over die actie, dan weet je ook gelijk dat het een paar weken kan duren voor de controle er doorheen is. Zie onderstaande info:
Zodra het abonnement in gaat, gaan de systemen tussen Vodafone en Ziggo synchroniseren. Het is van belang dat beide op exact hetzelfde adres vermeld staan voor de extra's en of KVK nummer (zakelijk).

Daarna wordt er gekeken of je aan de voorwaarden voldoet en eventueel een akkoord gegeven indien er aan alle voorwaarden wordt voldaan. Zie voor alle voorwaarden: www.vodafone.nl/non-stop. Binnen 4 weken worden de extra's dan ook aangesloten als je aan de voorwaarden voldoet.

Zodra het wordt aangesloten, wordt er vanuit ons een sms gestuurd en zie je ook in my Vodafone de dubbele data erbij staan en op je factuur evt de 5 euro korting of 2,50 euro korting (5 euro korting: Red abonnementen na April 2017 aangesloten - 2,50 euro korting: Smart abonnementen na Maart 2019).

Ziggo:

  • Zender pakket en het Veilig Online

In Mijn Ziggo kun je het extra zender pakket aanvragen samen met het veilig online pakket. Dit gaat dan ook via Ziggo.

Je kunt dan ook kiezen uit:

  • Ziggo Sport Totaal: zes premium sportkanalen
  • Ziggo Movies & Series L met o.a. het beste van HBO
  • Ziggo Kids: vijf zenders voor elke leeftijd

Meer hierover lees je hier: https://www.ziggo.nl/vodafone/extras/

Kun je Vodafone een berichtje sturen via Facebook of Twitter? Dan kijken ze met je mee of alles correct staat en of je aan de voorwaarden voldoet.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi jdl15

Welkom op de Community!
Het klopt inderdaad dat de Ziggo korting, dubbele data en de factuurkorting niet op het contract staat.
Dit is omdat je aan bepaalde voorwaardes moet voldoen. Bij het bestellen van je abonnement en toestel wordt dit nog niet gecontroleerd.

Hetzelfde geldt voor de factuurkorting. De factuurkorting geldt alleen voor de Red abonnementen. Zodra je abonnement geactiveerd wordt en je hebt gebruik gemaakt van deze actie, zal de korting automatisch toegekend worden.
Indien het abonnement nog niet actief is, kunnen wij niet controleren of je aan de voorwaarden voldoet. Heb je het abonnement verlengd, dan kunnen we wel al controleren of je voldoet aan de dubbele data en korting.
jdl15
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi,


Dank allen voor jullie reacties. Ik begrijp gedeeltelijk wel dat jullie de Ziggo actie niet in het contract vermelden, omwille de reden die jullie benoemen. Maar jullie zouden dan toch wel een clausule moeten inbouwen of mij een apart bewijs moeten kunnen overleggen waarin jullie melden dat ik recht heb op deze korting (vermits hetzelfde woonadres en zolang ik klant blijf bij Ziggo)? Ik heb dit nu nergens staan vermeld en dat voelt voor mij toch niet juist.

Nu heb ik in feite geen poot om op te staan zodra ik het contract teken voor €51. Dit is rechtsgeldig en ik heb nergens een bewijs dat ik recht heb op die €7/maand korting, behalve die foto die ik heb genomen. voor ik het contract afsloot.

"Binnen 4 weken worden de extra's dan ook aangesloten als je aan de voorwaarden voldoet."

Mijn abonnement gaat pas in juli in, dat stelt jullie toch in staat deze controle uit te voeren voor de ingang?
Ik lees dat jullie dan de eerste maand al sowieso de korting/dubbele data niet hoeven toe te passen (zonder terugwerkende kracht)? Dat is toch gek, als ik een abonnement afsluit voor €44/maand, dan zou ik dit ook al graag vanaf start willen, niet slechts na de eerste 4 weken waarin ik al mijn eerste factuur heb ontvangen.

Hoor graag van jullie of jullie in ieder geval iets kunnen vermelden, want dit voelt niet correct.

Beste groet,

Jan
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi jdl15
Ik snap je verontwaardiging over de controle van je gegevens en dat deze best nu dan al zouden kunnen plaatsvinden en pas in Juli, als je contract ingaat. Gisteren heb ik een uitleg gekregen van Ziggo hoe het in z'n werk gaat. Je hebt een contract bij Ziggo en dat gaat gewoon zoals het moet lopen, niets aan de hand. En dan kom je ook bij Vodafone in het systeem omdat je een mobiel abonnement hebt afgesloten. Pas dan zet Vodafone je in een systeem waar ook Ziggo z'n systeem heeft en die gaan dan controleren of je adres gegevens overeen komen en dan pas krijg je dus de korting.

Dus beide systemen geven pas informatie aan elkaar door als je contract is ingegaan, niet eerder. Je zou zeggen, ik ga pas in Juli beginnen dan kan het nu toch alvast in het systeem? Nee, dat kan dus niet want je contract is nog niet ingegaan en pas als die ingaat, dan ga je door naar het controle systeem.

Ik hoop een beetje dat het duidelijk is 🙂
Deze uitleg heb ik gisteren vernomen en ik snap Vodafone dat ze dit op deze manier doen want ze kunnen niet bij elkaar in het systeem kijken, ook al is het één bedrijf. En ik snap de klant ook wel want de eerste maand kan het voorkomen dat je abonnement misschien net niet goed verloopt en je dan meer moet betalen. Overigens verneem ik wel bij veel mensen dat het soms bij 2 weken al geregeld is, maar jammer genoeg bij anderen weer dat het wel 3 tot 4 weken heeft moeten duren. Dus het blijft lastig.

Wie weet gaan ze dit in de toekomst nog aanpassen. Uiteindelijk ben ik wel blij met deze korting en extra's. Ja toch, zo kan je het ook bekijken 😉
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi jdl15,

Ik begrijp je vraag/klacht. Echter, ik heb wat betreft uitleg/verklaring niks meer toe te voegen aan het verhaal van Energieboy. Door Pasen is jouw topic wat langer blijven liggen dan normaal. Echter, de datum waarop de koerier zou langskomen is al verstreken. We zijn wel benieuwd of je het pakket nu uiteindelijk aan de deur geweigerd hebt of niet? 🙂
jdl15
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi,

Ja sorry ging inderdaad wat tijd overheen.

Ik heb nogmaals met klantenservice gebeld en gevraagd of ik ergens iets van bewijs op schrift kon ontvangen en ik heb een email waarin bevestigd staat dat eventuele kortingen niet op het contract staan vermeld maar wel op je factuur. Dat was voor mij al afdoende en ik heb getekend.

Ik heb er ook wel het vertrouwen in dat ik netjes de korting vanaf maand 1 zal krijgen, dus eind goed all good!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ah gelukkig jdl15 🙂
Ik zal het topic sluiten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic