Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes

Vodafone Backup+

http://voda.fo/ne/7qij6Update 06-06-'17:
Backup+ wordt een stuk eenvoudiger! Voortaan heb je alleen nog maar de Dropbox-app nodig om je foto’s en video’s veilig op te slaan. De Backup+ app zal daarom vanaf 31 juli 2017 niet langer beschikbaar zijn. Alle contacten, foto’s en video’s die je tot nu toe hebt opgeslagen met de Backup+ app blijven wel gewoon beschikbaar. Voor meer informatie, klik hier.

Vodafone Backup+ is een service waarmee je als Vodafone klant op een veilige manier je contacten, foto’s en andere bestanden op je smartphone of tablet online kunt opslaan en terug kunt zetten.


Met Backup+ kun je altijd en overal zorgeloos je bestanden opslaan en beheren vanuit één app:


  • Veilig synchroniseren van je contacten
  • Back-up maken van je foto’s, video’s en muziekbestanden
  • Terugzetten van eerder opgeslagen bestanden op je toestel

Hoe werkt het?
Met Vodafone Backup+ kun je automatisch een back-up laten maken van je contacten, foto’s, video’s en muziek. Je bestanden worden veilig bewaard via het platform van Dropbox zodat je altijd toegang tot je bestanden hebt op je computer, smartphone of tablet. Je kunt ervoor kiezen om een bestaand Dropbox account te koppelen aan Backup+ of om een nieuw account aan te maken.


  • Download de Vodafone Backup+ app en log in
  • Koppel een nieuw of bestaand Dropbox account
  • Selecteer zelf waarvan je een back-up wilt maken
  • Je bestanden worden veilig bewaard in Dropbox
Je kunt de app via wifi of je mobiele netwerk gebruiken.

Wat kost het?
Backup+ is gratis voor alle Vodafone klanten. Het is mogelijk om een nieuw of een bestaand Dropbox account te koppelen aan Backup+. Nieuwe accounts ontvangen via Dropbox standaard 2 GB opslagruimte. Bestaande Dropbox accounts maken gebruik van hun huidige opslagruimte.

Meer opslagruimte nodig?
Voor € 1,99 per maand krijg je 25 GB extra opslagruimte. De extra opslagruimte is iedere maand opzegbaar en betaal je eenvoudig via je telefoonrekening.

Klanten die vanaf 4 april 2016 een Red Essential, Red of Red Super abonnement hebben aangesloten ontvangen gratis 25 GB opslagruimte. Bij een Black abonnement krijg je zelfs 50 GB opslagruimte.

Voor wie is het en hoe kom je eraan?
Alle Vodafone klanten kunnen gebruik maken van Backup+. Dit geldt ook voor prepaid klanten, Hybride klanten en zakelijke abonnees. Vodafone Backup+ is beschikbaar voor Android en iOS. Je kunt de app gratis downloaden via de App Store en Google Play.





Waar vind ik meer informatie over mijn account en instellingen?
Je kunt een uitgebreide FAQ vinden in de Backup+ app.

Ik heb deelgenomen aan de actie waarbij ik de eerste 6 maanden gratis 25GB extra opslagruimte kreeg. (actie liep tot en met 3 april). Hoe kan ik deze actie opzeggen?

  • Opzeggen is maandelijks mogelijk via https://offers.vodafone.com/nl/cancel?partner=dropbox
  • Als je binnen de 6 maanden opzegt kun je tot het einde van de lopende promotiemaand gebruik blijven maken van de extra opslagruimte. Na opzegging van de promotie is het niet mogelijk om opnieuw deel te nemen.
  • Als je geen actie onderneemt wordt de 25 GB extra opslagruimte aan het eind van de promotieperiode omgezet naar het reguliere abonnement van € 1,99 per maand.
  • 14 dagen voor het einde van de promotieperiode ontvang je een herinnerings-sms om je af te melden voor een betaald abonnement met 25 GB Dropbox opslagruimte.

Goed om te weten

  • Backup+ en Dropbox kunnen allebei automatisch je gemaakte foto's uploaden. Schakel je beide functies in, dan kost je dat twee keer zoveel data. Daarom adviseren we je de camera-upload van Dropbox App uit te schakelen en de functie van Backup+ te gebruiken.
  • Klik hier voor meer informatie over Vodafone Backup+
  • Klik hier voor meer informatie over Dropbox

Nieuwe Backup+ actie!
Vanaf 4 april hebben we 3 verschillende aanbiedingen, afhankelijk van je abonnementsvorm:
- Heb je een Red Essential, Red of Red Super abonnement aangesloten vanaf 4 april 2016?
Dan krijg je 25GB extra Dropbox opslag cadeau zolang je contract loopt.
- Heb je een Black abonnement aangesloten vanaf 4 april 2016?
Dan krijg je 50GB extra Dropbox opslag cadeau zolang je contract loopt.
- Heb je een ander abonnement?
Dan kun je 25GB extra Dropbox opslag activeren voor € 1,99 per maand. Hiervoor betaal je via je telefoonrekening van Vodafone. Het opzeggen van de extra opslagruimte kan maandelijks.

Hoe activeer ik mijn extra Dropbox opslagruimte?

  • Download de Vodafone Backup+ app en koppel een nieuw of bestaand Dropbox account aan Backup+.
  • Je ontvangt kort na het koppelen een bericht om jouw persoonlijk aanbod voor extra opslagruimte te activeren. Let op: Ontvang je extra opslagruimte cadeau bij je abonnement? Na het aansluiten van je abonnement kan het enkele dagen duren voordat het juiste aanbod zichtbaar is. Mocht je niet direct het juiste aanbod zien, probeer het dan enkele dagen later nogmaals via https://offers.vodafone.com/nl?partner=dropbox.

  • Voltooi minimaal 5 Get Started stappen van Dropbox, hierna wordt de 25GB of 50GB extra opslagruimte toegekend. Totdat je 5 stappen hebt voltooid ontvang je alvast 3 GB extra opslag.
Maak je al gebruik van Backup+? Dan kun je via deze link: https://offers.vodafone.com/nl?partner=dropbox extra opslagruimte activeren. Natuurlijk kun je dit ook in de Android Backup+ app activeren via ‘Menu’ en vervolgens ‘Mijn account’.

Heb je al extra Backup+ opslagruimte geactiveerd en sluit je een Red of Black abonnement af met gratis extra opslag? Dan hoef je niks te doen, dit wordt binnen een maand automatisch omgezet. Wel zo handig J

Jouw mening telt!
Wat vind jij van de Vodafone Backup+ app? We vinden het leuk om jouw mening te horen!
57 Reacties 57
Anonymous
Niet van toepassing
heb hem gedownload, ga m straks uitproberen!!!:D
Anonymous
Niet van toepassing
Super dat je kunt aangeven dat het alleen over Wi-Fi mag worden gesynchroniseerd!
Marja11

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb hem gedownload en ik heb alles gedaan zoals beschreven alleen ik zie dat ik in dropbox maar 2GB heb ipv 25.
Hoe kan ik dit nu veranderen??
Heb alles geprobeerd maar het lukt niet
Help!!!!
Anonymous
Niet van toepassing
Dan mis je waarschijnlijk een stap, doorloop de stappen nog eens vanaf de link. Werkt het dan nog niet raad ik je aan te bellen met de klantenservice afdeling smartphone crew. Zij kunnen dan een onderzoek laten starten voor je en daardoor werkend maken.
sbruel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er blijkt dus een optie te zijn waarmee je je bestanden makkelijk van Vodafone cloud naar Back up + over kan zetten. Hoe????? Want in het android menu kan ik niets vinden!!

Marja11

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoe kom ik aan het telefoonnummer van het smartphone crew??
Kan het niet vinden.
Anonymous
Niet van toepassing
Bel 1201 of 0800-0094, ze zijn vandaag gewoon aanwezig hiervoor
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
sbruel , deze optie werkt vanuit de Backup+ app- en is alleen zichtbaar wanneer je op hetzelfde Vodafone telefoonnummer gebruik hebt gemaakt van Vodafone Cloud. Je kunt eventueel problemen om een keer uit- en in te loggen in de app. Deze optie is alleen vandaag nog beschikbaar. Mocht het vandaag niet lukken, dan kun je je bestanden nog tot 10 november downloaden via deze site.
Teun85

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
jammer dat de backup+ app niet werkt. de app geeft aan te koppelen of opnieuw te registreren. ik wil graag koppelen omdat ik niet een 2e account wil. als je dat wil doen opent de dropbox app, je voert de code in en dan gaat hij terug naar het zelfde scherm. erg jammer.
Marja11

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb hetzelfde probleem zelfs met een nieuw account.
Ben nu nog niet gekoppeld
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Teun85 Marja11

Vreemd, dat is bij ons nog niet bekend. Welke toestellen/software versies hebben jullie?
Teun85

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Maartje samsung galaxy s5 met android 5.0-1
EricNL

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Toch vreemd dat ik op mijn rekening €1,99 in rekening gebracht krijg voor een dienst die 6 maanden gratis zou moeten zijn.... Baal hier best wel van en zoals gebruikelijk is Vodafone op geen enkele manier te bereiken om mij uit te leggen hoe dit in godsnaam mogelijk is!
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Hallo @Teun85 en @EricNL ik raad jullie aan om toch contact op te nemen met onze persoonlijke klantenservice. Zodat zij het samen met jullie kunnen nakijken.
ulbert

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo
even een vraagje ik merk dat Backup+ niet automatisch bijwerkt als je bv een nieuwe contact persoon toevoegd of bv een nieuwe foto hebt gemaakt ik moet de App open en dan bv contactpersonen backup uit en aan vinken dan pas werkt hij bij ,hebben hier mensen last mee of staat er iets verkeerds bij bij ik kan ieder geval niks ontdekken dat ik iets uit heb staan op dat gebied
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
ulbert , ik zie dat nog niemand heeft gereageerd. Vandaar dat ik nu reageer. Dit probleem komt mij niet bekend voor. Heb je de app al opnieuw geïnstalleerd? Ook je toestel al opnieuw gestart?
Anonymous
Niet van toepassing
Het zegt mij verder ook niks, heb ook back-up erop staan maar als ik een nummer toevoeg, wordt het gewoon gesynchroniseerd.
ulbert

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ja ik heb de toestel al uit en aan gehad plus dat het een nieuwe telefoon is waar ik het op geinstaleerd heb ik heb de Samsung 6 edge+
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
ulbert , het is inderdaad vreemd. Zou je de app wel nog opnieuw willen installeren? Of heb je dit wel al gedaan?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic