Sdgvodapone

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verzekering oude telefoon zonder mijn goedkeuring beeindigd

Rond mei 2019 was mijn (oude) telefoon gevallen en was het scherm stuk gegaan.

Nu wilde ik even later een claim code opvragen bij de verzekering en toen bleek dat ik niet verzekerd zou zijn en zag ik dat er idd nooit geld voor de verzekering is betaald en dit blijkt bij vodafone zelf fout zijn gegaan. Nu kon ik de maand termijnen die niet betaald waren in ene betalen en dan zou ik weer verzekerd zijn, dit was rond augustus. Vanwege drukke tijden heb ik niet meer de tijd  en moeite voor genomen om een claim nummer aan te vragen en dacht ik koop in december wel weer een nieuwe telefoon en dan zet ik alles over en laat dan mijn oude telefoon maken zodat ik geen telefoon hoef te missen voor reparatie en dat de oude telefoon naar mijn vriendin kan . 

Nu is het Januari en ik bel de verzekering en nu blijkt mijn oude telefoon niet meer verzekerd te zijn omdat ik een nieuwe telefoon heb gekocht en alleen die staat gekoppelt met mijn telefoon nummer . 

Dus nu heb ik een iphone 10 die een stuk scherm heeft,  een iphone 11 gekocht terwijl dit niet echt nodig is en een jaar verzekering betaald voor niets .

Mijn vraag is nu kan een verzekering zomaar stop gezet worden zonder mijn toestemming ? 

 

1 Reactie 1
Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hoi @Sdgvodapone 
Ik ben geen Vodafone medewerker, dit is een klanten helpen klanten Community, maar dat wil niet zeggen dat ik je wel wil proberen te helpen. Heb zojuist de voorwaarden gelezen van Vodafone en deze zegt op pagina 23 bij punt 6 het volgende: 

Er kan alleen een andere mobiele telefoon door de polis worden gedekt als deze mobiele telefoon nieuw is en deze wijziging binnen 14 dagen na aankoop aan Vodafone is doorgegeven. U kunt contact opnemen met Vodafone door gratis naar een van de volgende nummers te bellen: 1200 of 1201 met een Vodafone mobiele telefoon, 0800-0094 vanaf een vaste lijn, of vanuit het buitenland 06 54 500 100. Chubb betaalt geen reparatie- of vervangingskosten van een mobiele telefoon die niet voor deze polis bij Vodafone is geregistreerd.


Nu weet ik dus niet of er tijdens het afsluiten gesproken is over je verzekering en/of er überhaupt gesproken is over het afsluiten van een nieuwe verzekering ofwel het overzetten van je oude toestel naar je nieuwe. Daar hou ik me dus buiten en wat ik je kan adviseren is om dan toch maar eens de klantenservice te bellen om te vragen hoe dit nu zit. Ik denk dus dat je verzekering mee is genomen naar je nieuwe iPhone en daarom die van je oude is komen te vervallen. 

Je zou eventueel ook nog kunnen informeren bij je inboedel verzekering. Sommige verzekeringsmaatschappijen kan je ook terecht voor schade aan je toestel. Je kunt het natuurlijk altijd even vragen!

Succes in ieder geval en ik hoop dat je er uit gaat komen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic