Jesse024

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

''Verzekerd'' met Vodafone Garant Basis 2

Beste,

Ik heb in combinatie met mijn Vodafone RED A abonnement een '' Garant Basis 2 '' verzekering.
Bij dit abonnement heb ik een Samsung Galaxy S5 genomen.

Alles leuk en aardig, na een paar weken ( 1-3 weken +- ) kreeg ik al klachten tijdens het bellen ( klonk als een robot stem of soms viel ik helemaal weg ).
Toestel opgestuurd ter reparatie, en het was ''gerepareerd''.

Toen weer zo'n 10 dagen later... je raad het nooit.. alweer hetzelfde probleem.
Nou, foutje moet kunnen, weer ter reparatie opgestuurd.
Nu was me toestel wonderbaarlijk snel terug van de reparatie.
Mijn voorgevoel gaf al aan dat het niet goed zat, en na een test gesprek was het al snel duidelijk: het probleem is nog steeds niet opgelost......

Ik ben zelf echt de moeilijkste niet ( ik mag aannemen dat dit eigenlijk als een DOA behandeld hoorde te worden? ) en liet het toestel repareren.
Alleen ik word er nu wel zo moe van om steeds van alles te regelen, voor iets waar ik zelf niets aan kan doen..

Greetz
2 Reacties 2
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Jesse, heel vervelend dat je nieuwe toestel niet in orde blijkt te zijn. Om eerst je procedurele vraag te beantwoorden: een defect toestel na aankoop kan als DOA (Defect On Arrival) worden beschouwd als het binnen 7 werkdagen bij ons als defect wordt aangeboden.
Wordt het toestel later dan 7 dagen na aankoop bij ons als defect gemeld, dan is het geen DOA meer maar gaan we het reguliere reparatie-proces in. Je wilt namelijk niet weten wat er soms na anderhalve week al allemaal met een toestel gebeurd is 😉

Dan wat betreft de reparatie: die moet uiteraard gewoon degelijk gebeuren. Voor de zekerheid: ik neem aan dat wel is uitgesloten dat het probleem locatie-gebonden is? Heb je bv nu een leentoestel waarin je het probleem niet merkt?

Als zeker is dat het in het toestel zit, dan raad ik aan om contact op te nemen met de klantenservice en aan te geven wat het probleem is, dat het probleem binnen enkele weken al 2x ter reparatie is geweest, zonder oplossing, en dan zorgen mijn collega's dat je alsnog een werkend toestel krijgt. Ik heb geen inzage in de exacte reparatie, dus of dit een nieuwe reparatie, een vervangend toestel of een andere oplossing wordt zullen mijn collega's moeten bepalen.

Jesse024
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Bas,

Bedankt voor je snelle reactie!

Betreft het verhaal of het een DOA zou zijn ja of te nee. Toen ik het toestel kreeg was het defect er al gelijk. Het was alleen de vraag: "Is het wel een defect?". Het zou uiteraard ook te maken kunnen hebben met slechte ontvangst of iets dergelijks, om dit uit te sluiten heb ik toen zelf "een test gedaan" met een SIM-kaart van een andere provider, en het verhielp niets. Hierna telefonisch contact gehad met Vodafone. Dit was volgens mij binnen de 7 dagen. Ik heb alleen het toestel een X aantal dagen later weggebracht i.v.m. mijn werk ( weinig tijd ).

Wat bedoeld u met " wat er soms in ander halve week gebeurd kan zijn" ?

Een reparatie hoort inderdaad degelijk uitgevoerd te zijn. Met als oplossing dat het probleem verholpen is.. Ik koop geen vreemd "Budget-toestel", maar een "Parade paardje" van Samsung. Het probleem is niet locatie gebonden, vandaar dat ik ook zeker weet dat het hardware/software-matig probleem moet zijn. Ik heb nu inderdaad een leentoestel waarin het probleem verholpen is.

Ik zal even contact zoeken met de klantenservice, als ik hierna antwoord heb zal ik dat hier vermelden.

Alvast bedankt!
Jesse
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic