Rikkjeeh

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verzameltopic: Time Out op je abonnement

Beste Vodafone,

Ik ga van februari 2015 een half jaar reizen in Australië/Nieuwzeeland. Echter mijn 2-jarig abonnement loopt dan nog door terwijl ik daar ben. Is er een mogelijkheid om het abonnement over te zetten naar een australisch abonnement of om het abonnement voor een half jaar (tijdelijk) stop te zetten? Anders betaal ik namelijk mijn abonnement voor niks..

Graag hoor ik een oplossing/oplossingen tegemoet hoe ik dit aan moet pakken.

met vriendelijke groet,
Rik
46 Reacties 46
daims

Gedreven Raadgever
  • 172Posts
  • 13Oplossingen
  • 49Likes
@Anoukcl

De goedkoopste mogelijkheid is de Time Out die zowel@stevie86 als de klantenservice je aangeeft.
indien je geen contract meer hebt of binnenkort afloopt kan jij je nummer overzetten naar Vodafone prepaid.

Het is helaas geen mogelijkheid voor nummerbehoud naar een buitenlandse provider 😞

Hopelijk kom je met onze tips & tricks al in de goede richting 🙂
Ik wens je een fijne & veilige reis en alvast heel veel plezier!
groetjes
daims
Tenhagen12500

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,

Ik vertrek binnen een maand naar het buitenland voor een klein half jaar. Als ik terug kom wil ik m'n oude nummer graag weergebruiken. Nou zijn er 2 opties die ik gevonden heb:

- Abbonement 'bevriezen' voor een periode van 3-9maand. Ik kwam er echter achter dat ik hier net 2 dagen te laat mee ben, aangezien ik het graag op 1 mei in wil laten gaan.
- Abbonement overzetten naar prepaid (met nummerbehoudformulier) en resterend bedrag afbetalen.

In beide gevallen ga ik in het buitenland gebruik maken van een lokaal sim-only prepaid.
Ik vroeg me echter af of er voor het opzeggen en overzetten naar prepaid nog een bepaalde termijn zit waarin dat moet gebeuren. En zijn er nog andere dingen die ik niet moet vergeten? Het lijkt me wel een elegante oplossing aangezien ik niet weet hoe mijn telefoon er aan toe is als ik terug ben.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo TenHagen,

Je wilt dus:
- Je huidige abonnement afkopen. En daarmee alle resterende abonnements-termijnen in één keer aan Vodafone betalen. Door middel van één eind-faktuur.
- Je nul-zes-nummer na het be-eindigen van je abonnement (door afkoop) laten overzetten naar een nieuwe, goedkope "prepaid-constructie" Ook bij Vodafone.

Mijns inziens is dit wel mogelijk. Maar ik adviseer je heel dringend dit in een Vodafone winkel te regelen. Liefst deze week nog. Ik ken de Vodafone Systemen behoorlijk goed. En bij een dergelijk verzoek gaat het administratief vrijwel altijd fout.

Niet handig als je dan al inmiddels in het buitenland zit.
Gewoon in de Vodafone winkel laten regelen. En er heel goed op toezien dat alles geregeld wordt conform jouw wensen en eisen.
Doe dit vooral niet per telefoon. Want dan gaat het vrijwel zeker verkeerd :--(
Succes!


Netwerker

Handig om te weten

Je abonnement opzeggen vóór einde contractJe kunt je abonnement ook opzeggen vóór de einddatum. Dan betaal je in 1 keer het abonnementsgeld voor de maanden dat het contract nog loopt.
Tenhagen12500

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Netwerker,

Bedankt voor de opheldering, ik ga zo spoedig mogelijk langs een vodafone winkel.

Groeten

Daan1231

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo allemaal,

Ik ga eind mei stage lopen voor vier maanden in Berlijn, Duitsland. Momenteel heb ik een abonnement met onbeperkt bellen, smsen en 2GB internet. Dit zou ik graag in Duitsland ook willen hebben.

Daarom zou ik graag advies willen krijgen wat voor mij het goedkoopst uitkomt + de eisen die ik hier boven stel. Zou ik evt mijn abonnement tijdelijk over kunnen zetten naar een Duits abonnement? Ik begreep namelijk dat je je abonnement tijdelijk vast kan zetten en dus je maandelijkse kosten niet hoeft te betalen.

Bij voorbaat dank,

Daan
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Hi Daan1231,

Een tijdelijke stopzetting van je Nederlandse abonnement kun je via dit forumulier doen:
https://www.vodafone.nl/support/abonnementen/abonnement-tijdelijk-stopzetten.shtml
Je kunt minimaal 3 maanden en maximaal 9 maanden je abonnement stopzetten.

Het is niet mogelijk om hem voor die periode om te zetten naar een Duits Vodafone abonnement. De enige optie is daar een Duitse prepaid simkaart te gebruiken, hier vind je alle opties: http://www.vodafone.de/privat/callya-prepaid-karte/callya-tarife.html.

In Duitsland moet je je wel legitimeren bij de aankoop van een prepaid, neem dus je ausweis mee. Hier kun je de adressen van de Vodafone winkels in Berlijn vinden: http://www.vodafone.de/filialsuche.html.

En succes met je stage!
Lkoster

Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Hallo,

Ik heb me helemaal geinformeerd in het bevriezen van je abonnement als je bijvoorbeeld naar het buitenland gaat. Ik vind dit een super service en dat je daar dan 20 euro voor moet betalen, kan ik snappen.

Maar ik snap het niet waarom je de 3 tot 9 maanden dat je naar het buitenland gaat, en dus periode die je dus je abonnement laat bevriezen, je korting verliest. Kan iemand mij hier de reden van uitleggen, want ik vind het idee echt heel goed! maar doordat je de korting verliest haak ik eigenlijk af....
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Lkoster,

Waarschijnlijk is dit omdat het opnieuw moet worden geactiveerd waardoor dus de kortingen vervallen en of sommige kortingen niet meer gegeven kunnen worden.

Groetjes stevied86
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Lkoster,

Eigenlijk is op jouw vraag geen goed antwoord te geven.
Het is nou eenmaal zo dat je bij een Time Out alle kortingen, voordeel-acties en andere voordeeltjes verliest door de Time Out. Dat heeft iemand van Vodafone ooit zo verzonnen. En sindsdien is het zo. Het is zoals het is. Maar een goede reden is er gewoon niet. Take it, or leave it.

Succes!


Netwerker
Lkoster

Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
stevied86 Dat lijkt mij niet want je betaald tot je abonnement afloopt gewoon je prijs met korting alleen die maanden die je dan extra hebt vanwegen het bevriezen daar krijg je je korting niet over
Lkoster

Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Netwerker dat dacht ik al...dat er geen goede reden is
zonde want ik vind het idee echt heel goed! en dat je dan geld moet betalen om dat te doen, begrijpelijk. Maar je kortingen verliezen...dat vind ik dan weer jammer (dus leave it for me)
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Lkoster,

Daarom schreef ik al waarschijnlijk 🙂
Maar inderdaad zoals Netwerker zei is de officiële reden hiervoor niet bekend.

Groetjes stevied86
Lkoster

Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
stevied86 ja ik las waarschijnlijk, maar vond het niet logisch vandaar;)

jammer dat er geen goede reden is, vroeg het me af. Zoals ik al zei...het idee en de service is goed. Alleen op dat puntje is het dan weer minder
Anonymous
Niet van toepassing
Ja ben ik met je eens, ik hoor er meerdere klanten over.
Zover ik weet is er geen andere oplossing.

Groetjes stevied86
Lkoster

Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
stevied86 misschien iets voor in de toekomst 😉 het begin is er al, je kunt hem bevriezen...Nu zou het helemaal geweldig zijn als je je korting gewoon kunt houden.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Er is een zakelijke optie om mobiel te bellen en gebeld te worden voor 12 cent per minuut in de VS en Canada. Dat kost wel 30 euro per maand (extra) en data zit er niet bij in. De optie moet minimaal 6 maanden achter elkaar aan staan en kost dus 180 euro, waarna je wel betaalbaar bereikbaar bent en ook niet de schuldsanering in hoeft als je een paar keer lang aan de telefoon hangt op je NL nummer in de VS.

Als dat een optie is dan zou je Vodafone heel lief kunnen aankijken of er misschien iets te doen is met die zakelijke optie...
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@Anoukcl,

Helaas heb ik geen andere tips voor je dan de Time-out optie. Ben je er inmiddels uitgekomen?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Anoukcl , ben je nog verder gekomen met bovenstaande tips?
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Anoukcl, ik sluit dit bericht omdat je niet meer gereageerd hebt. Hopelijk heb je de informatie gekregen die je nodig had 🙂
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Lkoster,zulke feedback is natuurlijk altijd welkom 🙂 Op dit moment is het zo dat je de korting altijd verliest zodra je een wijziging aanbrengt aan je abonnement, dat is dus niet specifiek voor een Time-Out. Heb je plannen om binnenkort voor langere tijd naar het buitenland te gaan?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic