Hoi David,
Is eigenlijk best een beetje lastig om daarop diep in te gaan.
Maar ik zal je proberen te helpen:
- Hoe komt een overeenkomst met een dergelijke partij tot stand?
- Waaruit bestaat de dienstverlening?
- Hoe zit dat met de betaling c.q incasso?
1) Vaak door een sms dienst en/of in-aankopen via een APP op je mobiel. Dat is verschillend en soms zijn er bedrijven die het niet melden en dan zit je opeens aan een abonnement vast met je APP. Komt overigens vaker voor bij Android telefoons dan bij iPhone.
2) Het zijn verschillende bedrijven die zich aansluiten bij Messagebird dus er valt op dit moment niet zo makkelijk aan te geven waaruit de dienstverlening bestaat. Soms is dit een abonnement voor een APP of soms eenmalig een smsje van een goed doel (als die daaraan mee doen en van hun diensten gebruik maken). Dat is echt APP / Gebruik afhangelijk.
3) Dit soort bedrijven hebben afspraken met mobiele providers en/of Google dat het afgeschreven mag worden via je telefoonrekening. Dat is dus ook weer heel verschillend en ligt er maar net aan wat voor dienst je hebt gebruikt.
En om heel eerlijk te zijn geef je zelf al een heel goed antwoord met de URL. Is een heel mooi verhaal van de consumentenbond. Wil je inzicht & beheer van een mobiele betaling, kijk dan eens op
www.payinfo.nl. Hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd
🙂