Hallo Marina, jammer dat mijn antwoord niet het antwoord was dat je graag wilde horen.
Het simpele feit is echter dat je een contract hebt dat loopt tot zijn einddatum. Wij kunnen je aanbieden eerder al te verlengen, maar dat is een optie die wij je bieden, geen recht. Je hebt een contract. Dat is leidend en elke wijziging binnen de loopduur van dat contract is een stukje flexibiliteit van onze kant. Wat ons beleid daarin is, is dan ook aan ons. En als we daar reden toe zien kunnen we daar in overleg met een specifieke klant van afwijken, vandaar dat er uitzonderingen mogelijk zijn.
Ik snap dat je graag toch een stukje duidelijkheid wilt en daarom heb ik de volgende vuistregel gegeven:
- als je verlengt met een abonnement waar een toestel bij zit wijzigt je abonnementsvorm direct
- als je verlengt met een Sim Only gaat die nieuwe abonnementsvorm in op de eerste dag van je nieuwe contract
Ik denk dat ik daarmee heel duidelijk ben geweest.
Maar mag ik jou ook een vraag stellen: wat is precies de onderliggende vraag waar je antwoord op wilt?
Wellicht kan ik je daar mee helpen. We zijn echt de beroerdste niet, wijzigingen aan abonnementen zodat ze beter passen bij wat je nodig hebt zijn in goed overleg vaak best door te voeren.