JoostdeVries

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verlengen met sim-only

Hi,

Ik plaats het even hier gezien de klachten-sectie het niet toelaat om zoveel tekens te gebruiken.

Op 15-08-15 loopt mijn huidige abbonement af, dus heb ik 15-04-15 meteen gebeld om te verlengen omdat ik normaal gesproken zeer tevreden ben over Vodafone.
Echter is het niet helemaal gelopen zoals ik heb gehoopt: tijdens het telefoongesprek (15-04-15) heb ik verlengd met een RED sim-only 1 jaar abonnement. Tijdens het telefonisch contract is mij beloofd dat het abonnement per direct in ging. Er werd mij wel verteld dat het nog even kon duren voordat er veranderingen in My Vodafone zichtbaar waren, maar omdat ik dacht dat mijn nieuwe bundel meteen in ging, dacht ik dat ik gewoon gebruik kon maken van internet.

Een dag later zag ik nog steeds geen verandering in My Vodafone, en zag ik dat ik flink buiten mijn oude bundel was gegaan. Ik heb meteen de telefoon gepakt (16-04-15) en gebeld. Hierna is de band-opname van 15-04-15 opgevraagd om te verifiëren dat het mij daadwerkelijk beloofd is dat mijn nieuwe abbo per direct in zal gaan.

Na het afwachten en niks gemerkt te hebben heb ik opnieuw gebeld. 22-04-15. In dit telefoon gesprek is mij verteld dat ze een band-opname aanvraag niet in het systeem terug konden vinden en dat ze de aanvraag opnieuw zouden doen.

Vandaag (01-05-15). Nog steeds geen verandering, dus heb ik zojuist voor de 3e keer gebeld. Ik kreeg Marije (knip) aan de telefoon.
In dit gesprek kwam er tot mijn verbazing uit dat de bestelling is geannuleerd. Dit is niet bij mij gemeld. Ik heb geen belletje gehad, geen mailtje gehad en ik heb niks gezien in My Vodafone. Blijkbaar kan het telefonisch contract nu niet worden opgevraagd en vervalt mijn recht op het per direct in gaan van mijn nieuwe abonnement.

In mijn ogen is dit een smerig trucje om er onderuit te komen en ik baal hier erg veel van. Ten eerste omdat ik nu flinke buiten-bundel kosten heb gemaakt, maar ook omdat ik recht hoor te hebben op het nieuwe abonnement.

Ik ben altijd zeer tevreden klant geweest van Vodafone, maar dit bevalt mij echt niet. Ik hoop dat er een oplossing gevonden kan worden.

Groeten.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Joost de Vries,

Indien je thans een smartphone-included-abonnement hebt. Dan duurt dit smartphone-included-abonnement precies twee jaar (24 maanden). In die 24 maanden betaal je de verkregen smartphone door middel van vier-en-twintig abonnementstermijnen af aan Vodafone. Dit is in feite aflossen. Daar is dit gehele principe op gebaseerd. Je kunt dan niet na twintig maanden al overstappen naar een goedkoper SIM-only-abonnement. Dan zou Vodafone vier "aflossingen" mislopen. Je moet je smartphone immers in 24 maanden aflossen. Dus tot 15 Augustus 2015. En niet eerder.

Dat er tegen je gelogen is door de Afdeling Sales, is een kwalijke zaak. Je hebt mijns inziens door die leugens recht op compensatie van de buiten-de-bundel-kosten die jij de afgelopen maand hebt gemaakt.

Vul hiertoe het online-klachtenformulier in. En verwijs (indien mogelijk) via dit online feedback-formulier naar dit topic.

Jouw klacht kan niet door een Moderator of een onafhankelijk Forum-lid worden behandeld, omdat het een individuele kwestie betreft. Daarvoor is inzage nodig in de systemen van Vodafone. En dat hebben wij niet. Tevens zal een compensatie moeten worden aangemaakt in de systemen van Vodafone. Daartoe hebben Forum-leden ook geen bevoegdheid. Hoezeer je daar ook recht op hebt.

Vanaf 15 Augustus 2015 mag je verlengen bij Vodafone. Dan is je huidige smartphone in zijn geheel afbetaald aan Vodafone.

Succes!


Netwerker

Bekijk in context

1 Reactie 1
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo Joost de Vries,

Indien je thans een smartphone-included-abonnement hebt. Dan duurt dit smartphone-included-abonnement precies twee jaar (24 maanden). In die 24 maanden betaal je de verkregen smartphone door middel van vier-en-twintig abonnementstermijnen af aan Vodafone. Dit is in feite aflossen. Daar is dit gehele principe op gebaseerd. Je kunt dan niet na twintig maanden al overstappen naar een goedkoper SIM-only-abonnement. Dan zou Vodafone vier "aflossingen" mislopen. Je moet je smartphone immers in 24 maanden aflossen. Dus tot 15 Augustus 2015. En niet eerder.

Dat er tegen je gelogen is door de Afdeling Sales, is een kwalijke zaak. Je hebt mijns inziens door die leugens recht op compensatie van de buiten-de-bundel-kosten die jij de afgelopen maand hebt gemaakt.

Vul hiertoe het online-klachtenformulier in. En verwijs (indien mogelijk) via dit online feedback-formulier naar dit topic.

Jouw klacht kan niet door een Moderator of een onafhankelijk Forum-lid worden behandeld, omdat het een individuele kwestie betreft. Daarvoor is inzage nodig in de systemen van Vodafone. En dat hebben wij niet. Tevens zal een compensatie moeten worden aangemaakt in de systemen van Vodafone. Daartoe hebben Forum-leden ook geen bevoegdheid. Hoezeer je daar ook recht op hebt.

Vanaf 15 Augustus 2015 mag je verlengen bij Vodafone. Dan is je huidige smartphone in zijn geheel afbetaald aan Vodafone.

Succes!


Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic