EricBr

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Verificatiefout Samsung A5 (2016)

Sinds de laatste update medio oktober 2017, krijg ik constant de melding "verificatiefout". Hierbij schakelt ie automatisch over op 4G, met als gevolg dat ik zojuist al de melding via Vodafone kreeg, dat ik door mijn databundel heen ben.
Heb al diverse dingen geprobeert; netwerk vergeten, en opnieuw instellen - netwerken resetten - opstarten in veilige modus, etc.
Veelal helpen deze handelingen maar tijdelijk, en valt na een (paar) uur alles weer terug, dus weer van de wifi af, en naar 4G. Hopelijk kan Vodafone en/of Samsung hier enige hulp bieden, en/of uit coulance een databundel ter compensatie aanbieden, voor de genoten schade.
Betreft hier een Samsung A5 (2016), van nog geen jaar oud.
18 Reacties 18
patjuhw

Gedreven Raadgever
  • 226Posts
  • 10Oplossingen
  • 70Likes
beste EricBr heb je al is geprobeerd om het toestel terug na de fabriekinstellingen te zetten mocht je dit doen vergeet dan niet om eerst een backup van je bestanden te maken

voor coulange kunnen ze hier niks voor je betekenen hiervoor dien je contact op te nemen met de klanten service

grtz
patrick
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Heb je de tip van patjuhw geprobeerd, EricBr?
rvvliet78

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Sinds de update van Oktober heb ik ook hetzelfde probleem.
Al van alles geprobeerd, alle wifi instellingen, de tip hier: https://www.galaxyclub.nl/2017/10/galaxy-a5-2017-en-a5-2016-krijgen-update-oktober-beveiligingspatch...
Maar alles zonder success, ook een herstel naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen.

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
EricBr & rvvliet78, hebben jullie ook de modem/router al een keer gereset? Zet eventueel ook daarvan de fabrieksinstellingen terug zodat beide apparaten (toestel en wifi-hardware) een volledig nieuwe verbinding met elkaar kunnen opzetten. Als je een eigen router gebruikt (dus niet van je provider), controleer dan ook of je daarvan ook al de laatste firmware hebt geïnstalleerd. Dit moet je meestal handmatig doen.
rvvliet78

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ehm nee router resetten heb ik niet gedaan. Lijkt me ook niet de oorzaak. Het is enkel deze telefoon geen enkel apparaat heeft er last van en deze telefoon heeft het op alle wifi netwerken waar ik kom.
Met andere woorden, alleen deze Samsung Galaxy S5 (2016) sinds de laatste update van October.

Nu ik erover nadenken, ik denk dat Samsung de implementatie van wpa2 heeft aangepast n.a.v. enhttps://tweakers.net/nieuws/130767/krack-aanval-treft-alle-moderne-wifinetwerken-door-lek-in-wpa2-standaard.html en dat daar een bug in zit.
Ik heb nu een first netwerk aangemaakt met wpa IPV wpa2 om dit te testen. Het is natuurlijk geen oplossing maar wel de manier om e.e.a. uit te sluiten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
rvvliet78, werkt het met wpa i.p.v. wpa2 nu wel?
rvvliet78

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Marc-
Afgelopen weekend getest en dit lijkt inderdaad stabieler te werken.
Groet,
Rick
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
rvvliet78, gelukkig. In dat geval kun je het beste even WPA blijven gebruiken. Zodra je een nieuwe update hebt ontvangen zou je WPA2 het beste weer opnieuw kunnen proberen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
EricBr & rvvliet78, ervaren jullie de problemen nog? Of is er bijvoorbeeld al een update geweest?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Het topic wordt binnenkort gesloten.
EricBr
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Helaas zit ik nog steeds met hetzelfde probleem. Geprobeerd contact te leggen met Samsung, via email CEO, echter geen antwoord. Diverse malen contact gehad met Vodafone, daar zij leverancier zijn van het toestel. Vanuit Vodafone wordt er steeds wel iets geregeld (extra data-tegoed, of een creditering), maar mijn inziens te weinig om klant helemaal naar behoren te helpen.
Probleem speelt nu al zo'n 3,5 maand.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
EricBr, ik begrijp dat dit niet prettig is. Heb je ook al met WPA getest? Zie de voorgaande conversatie met rvvliet78
EricBr
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Marc,
Nee, heb ik niet geprobeerd. Ben wat dat betreft niet zo'n techneut, en ben bang als ik daar dingen in ga wijzigen, dat ik naderhand niet meer weet hoe ik het terug moet zetten.
Ik ga er eigenlijk wel een beetje van uit, als dat een redelijke oplossing van het probleem is, dat Vodafone deze oplossing mij dan kan bieden?
Tot nu toe zijn er alleen coulane-regelingen getroffen, zoals extra data, en een creditering van abonnementsgeld, echter met het euvel wordt niets mee gedaan.
Vandaag ga ik maar weer eens met de Klantenservice bellen, want gisteren is mijn nieuwe bundel ingegaan, en van die nieuwe bundel heb ik momenteel nog maar 46 Mb over.

Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
EricBr,

Dat begrijp ik. Heb je de mogelijkheid om eens langs één van onze winkels te gaan?
Dan kunnen mijn collega's het toestel eens bekijken.
Of heb je inmiddels de klantenservice alweer gesproken?
EricBr
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Eergisteren een nieuwe update ontvangen. Vooralsnog lijkt het probleem verholpen te zijn.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
EricBr,

Dat klinkt goed! Hopelijk blijft het zo 🙂
EricBr
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Tot nu toe gaat ie goed ????
Anonymous
Niet van toepassing
Dat is goed om te lezen!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic