janpolet

Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verbindingsprobleem Htc Hd2

Dag allemaal,

Mooi dat dit forum er is.
Laat ik meteen maar beginnen met een "raar" probleem.

Ik ondervind helaas problemen met de HTC HD2.
Het toestel kan erg regelmatig geen data-verbinding maken.
De verbinding is dan of aan (niet werkend) en wil niet uit, of uit en wil niet aan. Na meerdere malen handmatig de verbinding aan- en uitzetten lukt het de HD2 weer om zelf de verbinding te initiëren, totdat het weer niet meer lukt.
Dit gebeurt meerdere malen per dag.
Het toestel uit- en aanzetten verhelpt het probleem ook tijdelijk. Net als resetten.

Ik heb twee NL-versies van de HD2 gehad met deze problemen en heb nu een UK-versie die het ook heeft.

Het toestel werd geleverd met de meest recente ROM-versie en alle hot fixes zijn geïnstalleerd.

Ik heb 2 (duo) simkaarten, die aan de hand van de problemen zijn vervangen. Zonder resultaat.

Ondertussen is uitgesloten dat het aan de combinatie Mail for Exchange en Gmail, via ActiveSync zou kunnen liggen, want ook tussen de intervalmomenten door of zelfs als de verbindeing niet wordt verbroken, "hangt" de verbinding na verloop van tijd. Ook wanneer ActiveSync helemaal niet wordt gebruikt gaat het mis.
Het probleem doet zich voor op meerdere lokaties, dus een probleem met één bepaalde mast is ook uitgesloten.

Mensen van BelCompany, waar dit toestel vandaan komt, hebben al vanalles geprobeerd, maar helaas zonder resultaat bij dit toestel.
Bij het testen van een NL-versie die ik heb teruggegeven werden echter geen problemen gevonden. Wel toen ik hem had, maar niet met een Vodafone simkaart van één van de medewerkers van BelCompany.

Het toestel is al een keer zonder resultaat helemaal leeggegooid en er zijn allerlei instellingen geprobeerd. Niets heeft tot nu toe geholpen.
Het plan is nu om met de hulp van een BelCompany-medewerker nogmaals helemaal opnieuw te beginnen.
Helaas is het probleem niet reproduceerbaar en kan het soms een hele werkdag duren voordat de verbinding niet meer werkt.

Ik heb gehoord dat er meer mensen zijn met soortgelijke problemen, maar heb daar geen verdere derails over.
Ook op Internet heb ik niets kunnen terugvinden over deze specifieke problemen.

Ik hoop dat er via deze weg meer duidelijkheid kan komen over de eventuele oorzaak en oplossing.

Mocht iemand iets weten, dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Jan Polet
100 Reacties 100
N_Perfors

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Getest met een enkele sim?
555Martijn

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het bereik zal het ook wel niet zijn?
marco1958

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit lijkt in ieder geval een europees probleem gezien deze draad http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=595703
Ook andere HTC toestellen hebben het probleem. Mijn collega heeft een HTC Diamond 2 en sinds de WM6.5 ROM ook hetzelfde probleem.
HTC is intussen denk ik redelijk overspoeld met probleem meldingen. Nog geen oplossing gezien.
Rob den Haan

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Jan en anderen,

Ook mijn toestel heeft hier 'last' van. Elke dag moet ik de verbinding wijzigen. Ik doe dat door middel van het aan- of uitzetten van de proxyserver. De gegevens van de proxyserver zijn overigens verwijderd. Met proxyserver of zonder proxyserver, de problemen blijven bestaan.

Ik heb nog geen contact opgenomen met Vodafone maar ga dat komende dagen wel doen.

Ik ben benieuwd.

Groet,

Rob
Gebruiker0422

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ook ik heb een HTC HD2, maar heb hier geen problemen mee. Ik heb in het begin wel gezeten met mailinstellingen, want met het synchroniseren
met Windows Mobiele Apparaatcentrum dus via ActiveSync, dan gaan de mailinstellingen van de pc over naar de telefoon waardoor je geen
e-mails kunt verzenden via het Vodafone netwerk. Het werkte ook niet via WiFi, wat opzich wel zou moeten kunnen.
Ik moest van Vodafone HTC bellen, en deze vertelde mij dat e-mail niet gesynchroniseerd moet worden. Raar, want dat is toch de bedoeling ervan?!
MAar goed, verder geen problemen ondervonden met m'n HD2.
Gebruiker0422

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag allemaal,

Mooi dat dit forum er is.
Laat ik meteen maar beginnen met een "raar" probleem.

Ik ondervind helaas problemen met de HTC HD2.
Het toestel kan erg regelmatig geen data-verbinding maken.
De verbinding is dan of aan (niet werkend) en wil niet uit, of uit en wil niet aan. Na meerdere malen handmatig de verbinding aan- en uitzetten lukt het de HD2 weer om zelf de verbinding te initiëren, totdat het weer niet meer lukt.
Dit gebeurt meerdere malen per dag.
Het toestel uit- en aanzetten verhelpt het probleem ook tijdelijk. Net als resetten.

Ik heb twee NL-versies van de HD2 gehad met deze problemen en heb nu een UK-versie die het ook heeft.

Het toestel werd geleverd met de meest recente ROM-versie en alle hot fixes zijn geïnstalleerd.

Ik heb 2 (duo) simkaarten, die aan de hand van de problemen zijn vervangen. Zonder resultaat.

Ondertussen is uitgesloten dat het aan de combinatie Mail for Exchange en Gmail, via ActiveSync zou kunnen liggen, want ook tussen de intervalmomenten door of zelfs als de verbindeing niet wordt verbroken, "hangt" de verbinding na verloop van tijd. Ook wanneer ActiveSync helemaal niet wordt gebruikt gaat het mis.
Het probleem doet zich voor op meerdere lokaties, dus een probleem met één bepaalde mast is ook uitgesloten.

Mensen van BelCompany, waar dit toestel vandaan komt, hebben al vanalles geprobeerd, maar helaas zonder resultaat bij dit toestel.
Bij het testen van een NL-versie die ik heb teruggegeven werden echter geen problemen gevonden. Wel toen ik hem had, maar niet met een Vodafone simkaart van één van de medewerkers van BelCompany.

Het toestel is al een keer zonder resultaat helemaal leeggegooid en er zijn allerlei instellingen geprobeerd. Niets heeft tot nu toe geholpen.
Het plan is nu om met de hulp van een BelCompany-medewerker nogmaals helemaal opnieuw te beginnen.
Helaas is het probleem niet reproduceerbaar en kan het soms een hele werkdag duren voordat de verbinding niet meer werkt.

Ik heb gehoord dat er meer mensen zijn met soortgelijke problemen, maar heb daar geen verdere derails over.
Ook op Internet heb ik niets kunnen terugvinden over deze specifieke problemen.

Ik hoop dat er via deze weg meer duidelijkheid kan komen over de eventuele oorzaak en oplossing.

Mocht iemand iets weten, dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Jan Polet



Waar ik ook nog aan dacht, misschien moet je eens langsgaan bij een Vodafone winkel, zodat ze een kruistest kunnen doen of je sim echt wel in orde is..
superericje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waar ik ook nog aan dacht, misschien moet je eens langsgaan bij een Vodafone winkel, zodat ze een kruistest kunnen doen of je sim echt wel in orde is..



Ik heb ook de HD2 en geen problemen.
Misschien nieuwe verbinding aanmaken en alle andere verwijderen...

verbinding maken met internet invullen en bij gebruikersnaam en wachtwoord vodafone verder alles open laten... soft reset en hoppaaa gaan 😉
DjTheDice

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ook ik heb vanaf begin af aan vreemde problemen met de verbinding met Vodafone i.c.m. de HTC HD2.
Er is ook op een andere website een onderwerp met gebruikers die hetzelfde probleem ondervinden:

http://vodafone.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=23&thread_id=44&pid=160#post_160

Helaas nog niemand een oplossing kunnen bieden voor mij.
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb helaas geen andere Vodafone simkaart tot mijn beschikking.


Getest met een enkele sim?

janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nope. Ook getest.


Het bereik zal het ook wel niet zijn?

janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat is een ander probleem.
De problemen die ik ondervind hebben te maken met een dataverbinding die totaal niet meer werkt. Dat is anders dan dat hij 20 sec niet reageert.
De verbinding komt in mijn geval niet zelf terug. Ik moet handmatig een aantal maal de verbinding verbreken en opzetten om de HD2 zelf in staat te stellen weer verbinding te kunnen maken.


Dit lijkt in ieder geval een europees probleem gezien deze draad http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=595703
Ook andere HTC toestellen hebben het probleem. Mijn collega heeft een HTC Diamond 2 en sinds de WM6.5 ROM ook hetzelfde probleem.
HTC is intussen denk ik redelijk overspoeld met probleem meldingen. Nog geen oplossing gezien.

janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb geen idee waarom precies, maar de proxy moet bij Vodafona ALTIJD uit, omdat anders een aantal zaken niet werkt.
Het probleem dat ik tegenkom staat los van de proxy.


Hallo Jan en anderen,

Ook mijn toestel heeft hier 'last' van. Elke dag moet ik de verbinding wijzigen. Ik doe dat door middel van het aan- of uitzetten van de proxyserver. De gegevens van de proxyserver zijn overigens verwijderd. Met proxyserver of zonder proxyserver, de problemen blijven bestaan.

Ik heb nog geen contact opgenomen met Vodafone maar ga dat komende dagen wel doen.

Ik ben benieuwd.

Groet,

Rob

janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik hem vanwege de problemen nieuwe simkaarten gehaald. De kans dat er met in totaal vier kaarten iets aan de hand zou zijn lijkt me zeeer klein.


Waar ik ook nog aan dacht, misschien moet je eens langsgaan bij een Vodafone winkel, zodat ze een kruistest kunnen doen of je sim echt wel in orde is..

N_Perfors

Gedreven Meedenker
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Prober dit eens:

Je kan in een WM toestel 2 internet instellingen zetten.
- My Internet (standaard)
- My work (meestal leeg)

Maak onder My work een nieuwe instelling:
Naam: Vodafone Test
Server: live.vodafone.com
gebruikersnaam: vodafone
wachtwoord: vodafone

Als je My work (of iets dergelijks) niet kan zien moet je bij het tab geavanceerd > kiesregels (of een van de andere 2 knopjes) eerst de brouwser setting op My work zetten.

Nadat je deze helemaal hebt ingevuld (controleer de instellen op my vodafone > mijn instellingen)
kun je onder het tab geavanceerd bij kiesregels (of een van de andere 2 knopjes) de brouwser setting EN de 2de setting op my work zetten.

Toestel uit en weer aan, good luck!
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor de reactie, maar ook dit lost het probleem niet op.
Met deze instellingen hangt de verbinding van de HD2
helaas nog steeds.

Dank,

Jan


Prober dit eens:

Je kan in een WM toestel 2 internet instellingen zetten.
- My Internet (standaard)
- My work (meestal leeg)

Maak onder My work een nieuwe instelling:
Naam: Vodafone Test
Server: live.vodafone.com
gebruikersnaam: vodafone
wachtwoord: vodafone

Als je My work (of iets dergelijks) niet kan zien moet je bij het tab geavanceerd > kiesregels (of een van de andere 2 knopjes) eerst de brouwser setting op My work zetten.

Nadat je deze helemaal hebt ingevuld (controleer de instellen op my vodafone > mijn instellingen)
kun je onder het tab geavanceerd bij kiesregels (of een van de andere 2 knopjes) de brouwser setting EN de 2de setting op my work zetten.

Toestel uit en weer aan, good luck!

Rob den Haan

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb contact opgenomen met HTC. Via de mail ontving ik een telefoonnummer. Gevraagd werd of ik dit nummer wil bellen zodat zij mij verder kunnen helpen. Verder stond er in het mailtje dat er misschien een fout in de instelling zit (vaak bij Vodafone en KPN). Zodra ik meer weet laat ik het jullie wel weten.

Wanneer ik de proxyserver uitzet, kan ik geen gebruik maken van uitzending gemist, dus proxyserver uitschakelen is ook geen optie.

ROb
Rob den Haan

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Contact gehad met HTC. Er is niets veranderd. De instellingen werden opnieuw toegevoegd. Alleen de instellingen voor WAP zijn weggelaten. Het toetsel draait nu een paar dagen met deze verbindingen. Nog steeds kan ik met enige regelmaat geen verbinding maken. Ik ga nu maar eens contact opnemen met Vodafone.

Rob
Bartj78

Gedreven Meedenker
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Als jullie het weten dan hoor ik het graag, want ik heb hier ook last van!Eigenlijk de hele dag door, als ie een tijdje op toetsblokkering heeft gestaan kan ik de gegevensverbinding resetten voordat het werkt, zeer irritant!
janpolet
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 58Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de nieuwe ROM op de HD2 gezet (1.66.405.2) en ook wat tweaks toegepast.

Het probleem is nog steeds niet echt duidelijk. Veel verder dan snappen dat er iets met de verbinding is, kom ik niet.

De "auto disconnect"-tweak werkt meestal.

Wanneer het weer eens niet lukt om verbinding te krijgen staat er in het ActiveSync scherm "Waiting for network". Dat komt voor wanneer de vebinding niet kan worden gemaakt, maar ook wanneer de verbinding niet kan worden verbroken. In het laatste geval werkt de verbinding echter niet, maar geeft het toestal aan dat deze er wel is. Beide situaties komen nog steeds voor. Ook met de nieuwste ROM-versie.

Ik ben dus helaas nog geen stap dichter bij de oorzaak en de eventuele oplossig.

Groet,

Jan


Als jullie het weten dan hoor ik het graag, want ik heb hier ook last van!Eigenlijk de hele dag door, als ie een tijdje op toetsblokkering heeft gestaan kan ik de gegevensverbinding resetten voordat het werkt, zeer irritant!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic