Dag allemaal,
Mooi dat dit forum er is.
Laat ik meteen maar beginnen met een "raar" probleem.
Ik ondervind helaas problemen met de HTC HD2.
Het toestel kan erg regelmatig geen data-verbinding maken.
De verbinding is dan of aan (niet werkend) en wil niet uit, of uit en wil niet aan. Na meerdere malen handmatig de verbinding aan- en uitzetten lukt het de HD2 weer om zelf de verbinding te initiëren, totdat het weer niet meer lukt.
Dit gebeurt meerdere malen per dag.
Het toestel uit- en aanzetten verhelpt het probleem ook tijdelijk. Net als resetten.
Ik heb twee NL-versies van de HD2 gehad met deze problemen en heb nu een UK-versie die het ook heeft.
Het toestel werd geleverd met de meest recente ROM-versie en alle hot fixes zijn geïnstalleerd.
Ik heb 2 (duo) simkaarten, die aan de hand van de problemen zijn vervangen. Zonder resultaat.
Ondertussen is uitgesloten dat het aan de combinatie Mail for Exchange en Gmail, via ActiveSync zou kunnen liggen, want ook tussen de intervalmomenten door of zelfs als de verbindeing niet wordt verbroken, "hangt" de verbinding na verloop van tijd. Ook wanneer ActiveSync helemaal niet wordt gebruikt gaat het mis.
Het probleem doet zich voor op meerdere lokaties, dus een probleem met één bepaalde mast is ook uitgesloten.
Mensen van BelCompany, waar dit toestel vandaan komt, hebben al vanalles geprobeerd, maar helaas zonder resultaat bij dit toestel.
Bij het testen van een NL-versie die ik heb teruggegeven werden echter geen problemen gevonden. Wel toen ik hem had, maar niet met een Vodafone simkaart van één van de medewerkers van BelCompany.
Het toestel is al een keer zonder resultaat helemaal leeggegooid en er zijn allerlei instellingen geprobeerd. Niets heeft tot nu toe geholpen.
Het plan is nu om met de hulp van een BelCompany-medewerker nogmaals helemaal opnieuw te beginnen.
Helaas is het probleem niet reproduceerbaar en kan het soms een hele werkdag duren voordat de verbinding niet meer werkt.
Ik heb gehoord dat er meer mensen zijn met soortgelijke problemen, maar heb daar geen verdere derails over.
Ook op Internet heb ik niets kunnen terugvinden over deze specifieke problemen.
Ik hoop dat er via deze weg meer duidelijkheid kan komen over de eventuele oorzaak en oplossing.
Mocht iemand iets weten, dan hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
Jan Polet
Waar ik ook nog aan dacht, misschien moet je eens langsgaan bij een Vodafone winkel, zodat ze een kruistest kunnen doen of je sim echt wel in orde is..
Getest met een enkele sim?
Het bereik zal het ook wel niet zijn?
Dit lijkt in ieder geval een europees probleem gezien deze draad http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=595703
Ook andere HTC toestellen hebben het probleem. Mijn collega heeft een HTC Diamond 2 en sinds de WM6.5 ROM ook hetzelfde probleem.
HTC is intussen denk ik redelijk overspoeld met probleem meldingen. Nog geen oplossing gezien.
Hallo Jan en anderen,
Ook mijn toestel heeft hier 'last' van. Elke dag moet ik de verbinding wijzigen. Ik doe dat door middel van het aan- of uitzetten van de proxyserver. De gegevens van de proxyserver zijn overigens verwijderd. Met proxyserver of zonder proxyserver, de problemen blijven bestaan.
Ik heb nog geen contact opgenomen met Vodafone maar ga dat komende dagen wel doen.
Ik ben benieuwd.
Groet,
Rob
Waar ik ook nog aan dacht, misschien moet je eens langsgaan bij een Vodafone winkel, zodat ze een kruistest kunnen doen of je sim echt wel in orde is..
Prober dit eens:
Je kan in een WM toestel 2 internet instellingen zetten.
- My Internet (standaard)
- My work (meestal leeg)
Maak onder My work een nieuwe instelling:
Naam: Vodafone Test
Server: live.vodafone.com
gebruikersnaam: vodafone
wachtwoord: vodafone
Als je My work (of iets dergelijks) niet kan zien moet je bij het tab geavanceerd > kiesregels (of een van de andere 2 knopjes) eerst de brouwser setting op My work zetten.
Nadat je deze helemaal hebt ingevuld (controleer de instellen op my vodafone > mijn instellingen)
kun je onder het tab geavanceerd bij kiesregels (of een van de andere 2 knopjes) de brouwser setting EN de 2de setting op my work zetten.
Toestel uit en weer aan, good luck!
Als jullie het weten dan hoor ik het graag, want ik heb hier ook last van!Eigenlijk de hele dag door, als ie een tijdje op toetsblokkering heeft gestaan kan ik de gegevensverbinding resetten voordat het werkt, zeer irritant!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.