Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes

Verbeterpunten Forum NL

Forumgebruikers,

Naar aanleiding van een prima communicatie tussen Linkforsoad ( verdere details bespaar ik jullie) hebben wij Mods een vraag/verzoek voor jullie.

Spam ons aub met alle dingen op het Forum waarvan jullie denken dat het beter kan.
Denk bijvoorbeeld aan:


  • de titel die je krijgt - Adviseur, Mentor, Mod etc etc
  • de tijdspanne waarin wij mods de Topics moeten sluiten of beantwoorden
  • mogelijkheden tot uploaden van plaatjes, filmpjes etc

Dit is maar een begin, dus let's start the spamming 🙂

Groet,

Chris

Moderator
Vodafone Forum



13 Reacties 13
cleef

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op verzoek van Chris, hierbij een aantal verbeterpunten welke ik zie:
 

  • Sneller antwoord geven op forum onderwerp (max een paar dagen lijkt me redelijk)
  • Door de mods antwoord (laten) geven op vragen zodat het niet een aantal leden van het forum onware of onjuiste informatie geven en meer informatie op het forum te vinden is.
  • Webcare team betrekken bij het forum
  • De post waar de laatste reactie op gegeven is bovenaan weergeven (en dit niet afhankelijk laten zijn van het aanmaken van de eerste posting. Zie: http://forum.vodafone.nl/t5/Sony-Ericsson-toestellen-XPeria/bd-p/13 waarbij Xperia arc blokkeerd mijn draadloos internet bovenaan staat, maar Status update 2.3.4 de laatste reactie op is gegeven.
Ik hoop dat jullie (Vodafone) hier iets mee kunnen!
 
Greetz,
Cleef
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Hey Cleef!!

Je brengt goeie punten naar voren en deze zijn ook bij deze gehoord. Het eerste punt is iets wat al meerdere keren is besproken geworden door het Moderator team. Je heb gelijk dat we sneller moeten reageren en we gaan dan ook proberen nu binnen 24 uur te reageren!

Ook de andere punten worden zeker meegenomen en wanneer we concrete acties ondernemen, hoor je het zeker! Bedank voor deze tips om onze forum te verbeteren, als je meer hebt post ze maar!
cleef

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi PatrickJa,
 
Leuk om te lezen dat je de punten nuttig vindt en meeneemt. Ik hoop dat je(/jullie) er ook iets aan hebben dat dit soort zaken door klanten aangegeven worden. Klanten zijn namelijk de basis van elk bedrijf.
 
Ik zag nog een verbeterpunt, maar weet niet of deze voor het forum opzich is of eerder voor Vodafone (alhoewel de belangen natuurlijk hetzelfde zouden moeten zijn).
 
Het gaat om de vindbaarheid van het forum. Het forum zit nu namelijk "verborgen" als je op de homepage bent onder de neem contact op kop. Verder staat het forum ook niet bij de knop Klantenservice (niet onder service en contact) alleen weer onder de neem contact knop aan de rechterkant.
 
Hoop dat je het nog mee kan nemen en succes met de verbeteringen, hoor graag of het gelukt is!
 
Greetz,
cleef
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Verbeterpunten:
1. Kunnen zien wat de laatste berichten zijn als je inlogt op het forum. Misschien is het wel mogelijk, maar ik heb het nog niet gevonden. Positief punt is de RSS feed.
2. Mogelijkheid voor de moderators om direct het nummer te zien van degene die een vraag of probleem heeft. Nu wordt er steeds om een PM gevraagd.
3. Meer bevoegdheden voor de moderators. Zie nog regelmatig "Bel de klantenservice". Directe relatie met punt 2.
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
@Cleef:
Verbeterpunt:

  • Het gaat om de vindbaarheid van het forum. Het forum zit nu namelijk "verborgen" als je op de homepage bent onder de neem contact op kop. Verder staat het forum ook niet bij de knop Klantenservice (niet onder service en contact) alleen weer onder de neem contact knop aan de rechterkant.
Opmerking:
Ik heb deze bij onze lijst van verbeterpunten gezet, dus hij word zeker mee genomen!!
@Casper:
Verbeterpunten:

  • Kunnen zien wat de laatste berichten zijn als je inlogt op het forum. Misschien is het wel mogelijk, maar ik heb het nog niet gevonden. Positief punt is de RSS feed.
  • Mogelijkheid voor de moderators om direct het nummer te zien van degene die een vraag of probleem heeft. Nu wordt er steeds om een PM gevraagd.
  • Meer bevoegdheden voor de moderators. Zie nog regelmatig "Bel de klantenservice". Directe relatie met punt 2

    Opmerking:
    1) Hieraan zijn we zeker aan het werken.
    2) Wegens privacy zeggen we vaak om het via Private Message te doen, omdat we dan concrete en specifieke data uitwisselen met de gebruiker/klant. Dit hoef niet bekend worden gemaakt over de hele forum. Het puntje over meer rechten en nummer direct kunnen zien word aan gewerkt, echter kunnen we nog geen tijd aangeven hoelang dit gaat duren.
Bedank aan jullie beide voor het meedenken met ons om deze forum beter te maken!!!
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Naast het feit dat actieve topics te vinden zijn door te zoeken naar topics met een vermelding in de kolom "nieuw", zou het volgens mij ook een enorme verbetering zijn indien de actieve topics vanzelf bovenaan in het (sub-)forum zouden staan.

Nu moet ik soms bijvoorbeeld in het Blackberry subforum naar de 4e pagina navigeren en daar in de kolom "nieuw" zoeken naar een 1 om een topic te vinden waar kennelijk iemand toch nog een vraag in heeft gesteld.
 
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
@Martin:
Verbeterpunten:

  • Naast het feit dat actieve topics te vinden zijn door te zoeken naar topics met een vermelding in de kolom "nieuw", zou het volgens mij ook een enorme verbetering zijn indien de actieve topics vanzelf bovenaan in het (sub-)forum zouden staan.

    Nu moet ik soms bijvoorbeeld in het Blackberry subforum naar de 4e pagina navigeren en daar in de kolom "nieuw" zoeken naar een 1 om een topic te vinden waar kennelijk iemand toch nog een vraag in heeft gesteld.

    Opmerking:
    Het punt dat je naar voren brengt is ons bekend, we zijn er nu nog aan bezig om het makkelijker te maken voor onze gebruikers om te navigeren. Echter is er wel een alternatieve manier om topics omhoog te zetten in de forum.
    Mijn Instellingen> Voorkeuren> Algemeen>Onderwerpen sorteren op tijd van het recentste bericht.

Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
@PatrickJa:
 
Ik heb die instelling nu aangepast en dat lijkt er inderdaad veel beter uit te zien, dank je!
 
Dan toch een vervolgvraag, die je waarschijnlijk bij de beheerders van het forum neer zal moeten leggen: Is het met deze forumsoftware dan niet mogelijk om dat bij het aanmaken van een nieuwe gebruiker als "default" in te stellen?
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
@Martin:

Het is een punt wat ik zeker mee zal nemen in de lijst, sorry nog voor de late reactie op je reactie.
Je kan ook de volgende link nog gebruiken om je account beter in te stellen: "Hoe blijf ik op de hoogte van nieuwe posts of reacties?" .
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Zeer binnenkort komt er ook glasvezel van VF, te beginnen in Leeuwarden en ehhh, nog ergens 
En raad eens waar ik woon? Juist, Leeuwarden.
De aanvraag is ingediend, de bevestiging van de aanvraag is ontvangen op 4 december en binnen 10 werkdagen nadien zou ik de officiele bevestiging van VF moeten hebben, ergens in deze week dus.
 
Kortom, er zit leven in de brouwerij en de mogelijk eerste vragen over glasvezel zullen langzaam maar zeker in de pijpleiding gaan komen.
 
Kunnen jullie er voor zorgen dat er in de naaste toekomst een sub-forum voor glasvezel komt?
 
Dan kan ik in ieder geval dat alvast gaan vullen met mijn ervaringen ermee, zodat andere mensen ook warm gemaakt gaan worden voor VF glasvezel door mijn (hopelijk) goede ervaringen.
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Martin,

Dit kan allemaal in het subforum Vodafone vast bellen en internetten. Dit is een appart subforum voor dergelijke vragen.

Wel super om te horen!
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Even een compliment aan de Administrator en Moderators voor het veranderen van het forum structuur. Dit is veel beter op het oog en ik zie meteen wat waar hoort. Wat ik wel afvraag is waar die functie van recent post blijft?
 
Met vriendelijke groet
 
WhiteWolf
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Hey Mods en Admin,
 
Misschien een suggestie, maar is het niet beter om een geruchte forum op het Off Topic board? Zo kunnen geruchte over iOS 6 of de nieuwe iPad Mini daar worden gepost en kunnen andere gebruikers erover discusseren?
 
Just my two cents.
 
Met vriendelijke groet
 
Whitewolf
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic