afarensis

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Veel gedoe naar aanleiding van switch naar Vodafone/Ziggo

Goedendag,

 

Geen echte klacht, maar ik wil toch wel wat kwijt over jullie switch naar Vodafone/Ziggo

 

klantnr: 350368742

 

Ik heb als ervaren computeraar enorm zitten klungelen met Aanmelden site en forum op mijn pc. Jullie hebben het wel heel ingewikkeld gemaakt, of slecht uitgelegd zou je ook kunnen zeggen. Ook voor mijn vrouw hetzelfde gedoe. En enorm gezoek om het forum (community) te kunnen vinden.

Op enig moment moest ik het wachtwoord voor beide verplicht wijzigen in maar liefst minimaal 16 karakters, veel te lang….

 

Klopt het dat aanmelden op mobiel wel hetzelfde is gebleven? Ook dat is dan een beetje verwarrend.

 

Ik vrees voor jullie dat er veel vragen hierover gaan komen.

 

Laten we dan maar een beetje positief afsluiten. Op zich is het koppelen van het forum wel wat handiger.. Scheelt weer 2 wachtwoorden

Groet, George van der Ven

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 12231Posts
  • 3555Oplossingen
  • 3191Likes

Om eerlijk te zijn, wat je nu zegt roept bij mij nog meer vragen op. Aanmelding als klant staat volledig los van deze community, dat je hier twee verschillende inloggegevens voor moet aanmaken is logisch. Bij de klantenservice informatie, op de website, staat wanneer je vragen hebt je ook contact kan opnemen via de community, die stuurt je dan hier naar toe. Aanmelden voor de community is niet verplicht, dit doe je alleen als er vragen zijn. 

Minimaal aantal letters/cijfers/tekens is alleen maar een beveiliging voor jezelf. VodafoneZiggo wil ook de veiligheid hoog houden en daarom zal er gekozen zijn voor 16 karakters (zelf mooi eerder gezien zoveel, maar het kan aangepast zijn in de jaren). Veiligheid staat boven alles natuurlijk. 

Wat bedoel je met aanmelden op je mobiel? My Vodafone, een app van VodafoneZiggo, kan je eenvoudig downloaden in de App Store en daarin kan je inloggen en krijg je een compleet overzicht van wat je hebt. Als daar vragen over zijn dat kan je deze hier stellen en dan helpen klanten elkaar of iemand van Vodafone komt je erbij helpen. Ook dit is vrij laagdrempelig gemaakt en toch wel zeer eenvoudig. 

Als er nog vragen zijn, stel ze hier gericht. Fijne pinksterdagen. 

afarensis
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Gezien je reactie denk ik dat ik het niet goed uitgelegd heb, maar ik wilde het verhaal ook weer niet te lang maken.

Ik noem mijzelf maar een eenvoudige computerhobbyist, maar volg wel al veertig jaar dit wereldje, dus kan er aardig over meepraten.

 

Omdat je op de site van Vodafone rechtstreeks (nou ja) naar de community gaat en er ook door Vodafone medewerkers gereageerd wordt en vragen ook letterlijk gericht zijn aan Vodafone, lijkt het toch sterk gelieerd te zijn aan Vodafone. Dus welke vragen mag je nu wel of niet stellen…

 

Ik blijf toch wel bij mijn eerdere bewering dat het onnodig ingewikkeld en onduidelijk is.

 

En 16 karakters voor een wachtwoord is onnodig veel, zelfs bij grote jongens als Microsoft en Google hoeft dat ook niet. 2fa loopt daar wel doorheen, maar dat is weer een andere discussie..

 

En mij lijkt het toch wel normaal dat je op de app (die ik overigens al vele jaren op mijn mobiel heb) dezelfde aanmeldgegevens gebruikt als op andere devices….

 

Ik begon mijn vorige bericht met te zeggen dat het geen echte klacht is, maar (zeg ik nu) verbeterpunten/aandachtspunten, in de hoop dat het er iets mee gedaan wordt.

Je zou ook kunnen stellen: ‘Wees blij met deze positieve kritiek’ 😊

 

Tenslotte wil ik melden dat ik al vele jaren een tevreden klant van Vodafone ben.

 

Prettige feestdagen….

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic