Welkom Precious, ik zal proberen een aantal antwoorden te geven op je vragen 😉
Je BB SIM kan op zich niet in je iPhone, je zult deze moeten omruilen bij een Vodafone Winkel. In je BB zit een normale SIM, in de iPhone een micro-SIM. Hier zitten geen kosten aan verbonden, dat is dus een meevaller 😉
Je kunt, en moet zelfs, je eigen abonnement aanhouden, dit loopt gewoon door tot de einddatum van je contract. Je kunt het echter wel gewoon gebruiken in combinatie met de iPhone. Wanneer je in de winkel bent voor de omruil van je SIM, vraag dan meteen of ze even willen helpen om de juiste APN in de iPhone te zetten. De APN is zeg maar het verbindingspunt van je telefoon met het internet.
Houdt er overigens wel rekening mee dat de internetbundel die je op de Blackberry hebt ook is afgestemd op het gebruik van een Blackberry. Daarmee bedoel ik dat via de Blackberry al het internetverkeer een vorm van compressie ondergaat waardoor je minder data verbruikt dan bij andere smartphones. Het hoeft geen probleem te vormen, maar houdt zeker de eerste tijd even in de gaten hoeveel MB je verbruikt per maand.
Ik hoop dat hier je vragen mee beantwoord zijn en wens je alvast veel plezier met je nieuwe iPhone toe.