RandyG

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

VMB Error Windows VISTA/7

Hey!
 
Vodafone Mobile Broadband geeft telkens een error aan wanneer mijn pc/laptop opstart.
Dit is de error die tevoorschijn komt:
[img][/img]
 
De medewerkers draaien op het moment nog Windows XP en daar zijn geen problemen mee.
Het komt alleen voor bij Windows VISTA en windows 7
De error komt niet bij het opstarten als het account "Administrator" rechten heeft, maar de "Standard users" en "Power users" krijgen telkens dezelfde error bij het opstarten en openen ervan.
 
Als ik in het Administrator account bij de eigenschappen van VMB klik op "Run this program as Administrator" moet ik vervolgens als ik ingelogd ben op de normale gebruikersaccounts het Administrator wachtwoord invoeren.  Dat is niet de bedoeling, want de medewerkers moeten de applicatie zelfstandig kunnen gebruiken.
 
Ik heb al veel geprobeerd en opgezocht, maar alles was tevergeefs
Heeft iemand een andere oplossing? Of werkt de software nog niet correct op Windows VISTA / 7?
 
Alvast bedankt
8 Reacties 8
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Randy,

Welke versie van onze software run je op het systeem?

Gezien we onze nieuwste updates via www.vodafone.nl/mccsupport aanbieden, kun je controleren of je nog een oude versie hebt.

Groetjes,
RandyG
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey Roy,
 
Wij gebruiken de laatste versie 10.2.302
Zover als ik me kan herinneren hebben we het probleem niet met de oudere versies gehad.
Ik zal dat vanmiddag even uitproberen en ook even posten of het dan lukt of niet.
 
groetjes
RandyG
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey Roy,
 
Ik heb een oudere versie geinstalleerd en die vraagt meteen om een Administrator password bij het opstarten van de software.
Het probleem heeft te maken met de beveiliging op Vista en Windows 7 aangezien er op XP helemaal geen probleem was..
 
Zou je iemand hierover kunnen informeren om mij een mogelijke oplossing te kunnen geven?
 
Met vriendelijke groet,
Randy
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Beste Randy,

Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd!
Ik zal eens kijken wat ik voor je kan betekenen!

Groetjes,
RandyG
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb je nog een oplossing kunnen vinden?
Ik wacht nog steeds op een antwoord
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Randy,

Ja, ik heb vandaag reactie mogen ontvangen.

Uit jou verhaal merk ik op dat het in een bedrijfsomgeving gebruikt wordt.
Ik wil je graag vragen de betreffende mobiele nummers via PM naar mij te sturen.

Dit zal helaas verder nagekeken moeten worden.

Mogelijk dat het account net te ver staat dicht getimmerd, waardoor VMB problemen krijgt.

Als ik een van de nummers krijg kan ik verder voor je aan de slag.

Groetjes,
RandyG
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey Roy,
 
Het heeft niets met de mobiele nummers te maken. Het is puur de software.
De dongels die werken uitstekend en daar hebben wij geen problemen mee.
Het heeft puur te maken met de beveiliging in Windows VISTA/7.
 
Als je zelf een VISTA/7 systeem hebt raad ik je aan de software te installeren en dat gebruikersaccount geen administrator rechten te geven. Door de beveiliging geven wij de gebruikers met Windows VISTA/7 de "Power User" rechten, maar zelfs dan komt de error
 
Groetjes,
Randy
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Randy,

Ik kan inderdaad goed begrijpen dat dit niet aan je mobiele nummer ligt maar dat het een rechten kwestie is die de gebruikers krijgen.
Helaas ken ik ons Mobile Connect product niet zo goed dat ik je precies kan vertellen wat er gedaan moet worden om jou probleem op te lossen.

Hier hebben wij onze eigen mensen voor die je hiermee verder kunnen helpen.

De reden waarom ik dan ook een van de mobiele nummers vraag is, omdat ik ergens een case aan moet hangen en kunnen doorverwijzen aan onze 2e lijn. Dit wordt eenmaal aan de mobiele nummers gedaan.

Zonder dit kunnen deze ook geen contact met jou zoeken.

Groetjes,
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic