orthello

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

VF Branded HTC One (M7) Android 4.3 update

Vrijdag mijn Vodafone branded HTC One (M7) ontvangen. Helemaal in mijn nopjes meteen de boel uitgepakt, nieuwe (4G) simkaart erin en testen maar. Helaas kom ik niet verder dan HSDPA ook al is er 4G dekking.
Tijdens onderzoek naar de mogelijke oorzaak kom ik er achter dat ik bij de netwerk instellingen geen LTE kan kan kiezen omdat deze helemaal niet aanwezig is als keuze optie. Alleen GSM en WCDMA.
Bijzonder, want een simlock vrije HTC One (M7) met Android 4.3 heeft die keuze mogelijkheid wel.
Snel de software versie gechecked van mijn toestel en wat blijkt... die zit nog op 4.2.2.
Op het forum van de SmartphoneCrew kwam ik een topic hierover tegen: http://forum.vodafone.nl/t5/HTC/4-3-update-voor-de-HTC-ONE/td-p/97660
Hieruit maakte ik op dat er voor de branded HTC One inderdaad een 4.3 update klaar zou moeten liggen. Ik heb het hele weekend met smart zitten wachten op een update melding. Ook regelmatig zelf op de check update knop gedrukt, maar helaas. Er zijn geen updates beschikbaar.
En toen raakte ik in de war en heb ik contact gezocht met de Crew zelf. Zowel via de chat als via de telefoon. Mijn vrees werd via de chat bevestigd. Er is nog geen 4.3 update voor een branded HTC One. En een verwachte release datum was er ook nog niet. Dat houdt wel in dat ik op dit moment geen gebruik kan maken van 4G terwijl ik daar wel mijn abo op heb afgesloten. Omdat ik mij niet voor kon stellen dat Vodafone mij een abo zou leveren met een toestel die hier geen gebruik van kan maken heb ik 1201 gebeld, ook omdat het even wat makkelijker praat.
Daar kreeg ik een heel ander antwoord. 4.3 zou er wel moeten zijn. Maar het was wel gek dat ik deze dan niet OTA kreeg aangeboden. De SmartPhoneCrew is in Zwolle, als je daar langs gaat kunnen zij de update wel op je telefoon laden.
Zwolle is voor mij 25 kilometer enkele reis. Maar door de tegenstrijdige antwoorden sta ik nog niet te juichen om dat tripje te gaan maken.
Het wordt immers al maar verwarrender. Wel update, geen update, niet OTA, wel via kabeltje.
Nog een keer de chat, wat is de verwachte release datum van android 4.3 voor een branded HTC One? Antwoord: dat is nog niet bekend. Maar vermoedelijk ergens in juli.

Wat is nu de werkelijke status van de Android 4.3 update voor een Vodafone branded HTC One?
Als deze er nog niet is, wat is dan de verwachte release datum?
Klopt het dat ik nu met een 4G abo zit waar ik tot minimaal juli geen gebruik van kan maken omdat mijn toestel tot maximal 3G gaat?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
orthello
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Goed... afgelopen dagen flink aan het puzzelen geweest.
Bij toeval liep ik tegen een foutmelding op. In het fout rapport stond duidelijk brand: Vodafone_UK
Met andere woorden... mijn One zou gewoon de 4.3 van Vodafone UK moeten ontvangen.
Het moet, het moet, het moet.

Op het punt om vandaag naar Zwolle te rijden dacht ik, weet je wat... ik doe vast een factory reset. Hoeven ze dat niet meer te doen. Tot mijn grote verbazing rollen er twee kleine update binnen van nog gaan 1MB.
De telefoon wil herstarten... dat doe ik.
Na opstarten, meteen weer een update melding. We wat denk je.... de 4.3 update waar ik al een week mee bezig ben. Bijna 704MB. Downloaden is net klaar.

Lessons learned: ook bij een nieuw toestel... factory reset voor gebruik.
Opgelost!

Versie nummer: 3.63.161.6 (Android 4.3 met HTC Sense 5.5) (november 2013)
Feedback aan Vodafone: De mensen achter de chat zijn niet goed op de hoogte. De jongen die ik aan de telefoon heb gehad wel.

Bekijk in context

8 Reacties 8
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
orthello
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Klopt. Voor de simlock vrije HTC One is er een update naar 4.3
Mijn vraag gaat over een Vodafone branded HTC One.

Vodafone UK heeft wel al een 4.3 update voor de Vodafone branded HTC One.
De OTA heb ik via alternatieve wegen ook al kunnen vinden en bemachtigen. Maar ik krijg nergens duidelijk of de UK versie gelijk is aan de NL versie.
Afgaande op het versienummers van de 4.2.2 OTA zou je vermoeden dat de NL en UK versie dezelfde zijn. Maar ik durf het niet aan om, zonder een formeel antwoord van Vodafone, zelf de 4.3 OTA van Vodafone UK te installeren.

Gezien de tegenstijdige antwoorden wil ik graag eerst duidelijkheid.
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Ik haf de 4.3 update al standaard op mijn toestel staan toen ik hem 3 weken geleden had aangeschaft in de Vodafone Winkel...

Sowieso zijn alle abonnement toestellen niet voorzien van een simlock. Je bedoelt vast de "Vanilla" versie...
orthello
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Als jij je telefoon aan zet, zie je dan ook een Vodafone logo verschijnen?
orthello
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Goed... afgelopen dagen flink aan het puzzelen geweest.
Bij toeval liep ik tegen een foutmelding op. In het fout rapport stond duidelijk brand: Vodafone_UK
Met andere woorden... mijn One zou gewoon de 4.3 van Vodafone UK moeten ontvangen.
Het moet, het moet, het moet.

Op het punt om vandaag naar Zwolle te rijden dacht ik, weet je wat... ik doe vast een factory reset. Hoeven ze dat niet meer te doen. Tot mijn grote verbazing rollen er twee kleine update binnen van nog gaan 1MB.
De telefoon wil herstarten... dat doe ik.
Na opstarten, meteen weer een update melding. We wat denk je.... de 4.3 update waar ik al een week mee bezig ben. Bijna 704MB. Downloaden is net klaar.

Lessons learned: ook bij een nieuw toestel... factory reset voor gebruik.
Opgelost!

Versie nummer: 3.63.161.6 (Android 4.3 met HTC Sense 5.5) (november 2013)
Feedback aan Vodafone: De mensen achter de chat zijn niet goed op de hoogte. De jongen die ik aan de telefoon heb gehad wel.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @orthello ,

In theorie zou dit niet op jou telefoon mogen staan.
Maar leuke oplossing. Vodafone medewerker aan de telefoon had inderdaad zoals ik al aangaf gelijk
orthello
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
En tot mijn grote verbazing komt nu ook de update naar 4.4.2 binnen rollen.
KITKAT it is!
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @orthello

Fijn om te lezen dat je er me hulp van @NetwerkFreak & @Flow uit bent gekomen.
Have fun with Kitkat.
Je kunt hen eventueel bedanken door Kudo's te geven.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic