Koen991

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update naar Android 4.4

Sinds gisteren een nieuwe HTC ONE M7 ivm met vervanging van mijn oudere toestel. Mijn nieuwe toestel vind echter geen update voor de software, terwijl hij nu op 4.3 draait. Het legen van de cache van de HTC update app en/of verwijderen van bestanden helpt niet eveneals het terugzetten naar de fabrieksinstelling.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @Koen991

Het Forum is bedoeld voor en door gebruikers. Via het Forum is het niet mogelijk om je gegevens na te kijken, kijk voor meer informatie hierover in dit topic. Via het Forum kunnen we je verzoek voor een passende oplossing dan ook niet oppakken.

Ben je er inmiddels wel achter of het een vanilla telefoon is? HTC kan dit aan de hand van je IMEI-nummer direct zien.

Vermeld ook even het software-nummer, wellicht dat we dan kunnen zien welke variant je hebt. Dit kan via Instellingen > Info > Software-informatie > Softwarenummer.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Koen, had je voorheen wel de 4.4 versie? En heb je een Vodafone Branded toestel (zie je een VF logo bij het opstarten)? Probeer de update eens te zoek/installeren door je toestel een een PC te koppelen.
Koen991
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Serkan, ik heb voorheen op het zelfde type toestel gewoon de update ontvangen. Bij het aanzetten zie ik geen Vodafone logo, maar dat was bij mijn vorige toestel ook niet. Aan de pc aansluiten helpt niet.

Graag uw verdere advies!!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Koen991,

Dit soort updates worden altijd gefaseerd uitgebracht. Het kan zijn dat jouw telefoon nog niet aan de beurt is.
Koen991
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Marc,

Kan dit.ook het geval zijn wanneer mijn telefoon van exact het zelfde model meerdere maanden geleden al deze update heeft ontvangen?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt, @Koen991 . Je geeft nu namelijk aan dat je de update al wel gedaan hebt?
Koen991
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Annabelle,

Klopt, maar op een ander toestel! Dit was wel hetzelfde model (HTC Ome M7)
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Koen, dat is inderdaad apart. Volgens de HTC site is de update ook beschikbaar: http://www.htc.com/nl/go/htc-software-updates/. Tenminste, ik ga er dan vanuit dat ze One M8 en One M7 onder dezelfde noemer gooien (dat had eleganter gekund).

Is er nog verschil tussen de toestellen die je had? Was de één bv niet branded en de ander wel?
Koen991
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste BasT, voor zover ik zie zijn het twee identieke toestellen. Ik kreeg destijds gewoon een melding dat ik mijn software kon updaten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @Koen991,

Zover ik kan zien is het verspreiden van deze update voor jouw telefoon ook al langer geleden gestart. Ik kan echter niet zien of dit al is afgerond. Weet je of het een zogenaamde vanilla (originele software) of branded toestel betreft? Zie je bijvoorbeeld bij het opstarten/afsluiten een logo van een provider?

Je kunt ook contact opnemen met HTC. Aan de hand van je IMEI-nummer kunnen ze dan controleren of het een vanilla telefoon is. Ik hoor het graag van je!
Koen991
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het probleem is niet opgelost. HTC kan mij niet meer bieden dan de telefoon voor >2 (!!!) weken in te nemen en de telefoon te updaten. Het gaat om een nieuw toestel, dit moet toch anders kunnen? Ik vind het belachelijk dat ik voor een simpele update waar ik recht op heb zoveel moeite moet doen. Misschien hebben jullie wel een passende oplossing?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @Koen991

Het Forum is bedoeld voor en door gebruikers. Via het Forum is het niet mogelijk om je gegevens na te kijken, kijk voor meer informatie hierover in dit topic. Via het Forum kunnen we je verzoek voor een passende oplossing dan ook niet oppakken.

Ben je er inmiddels wel achter of het een vanilla telefoon is? HTC kan dit aan de hand van je IMEI-nummer direct zien.

Vermeld ook even het software-nummer, wellicht dat we dan kunnen zien welke variant je hebt. Dit kan via Instellingen > Info > Software-informatie > Softwarenummer.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic