Danny1586

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Update android

Hallo allemaal, 

 

Weet iemand waarom ik nog geen update naar Android 9.0 heb gehad? 

Ik heb een Samsung Galaxy S8+ als het goed is unbranded. 

Alvast bedankt voor reactie.. 

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 11266Posts
  • 1707Oplossingen
  • 2123Likes

In dit geval raad ik je aan om met je toestel naar een Samsung winkel te gaan of hierover contact op te nemen met Samsung. Zij brengen de updates uit.

Enige wat je zelf nog kan proberen is het toestel eebs terug zetten naar fabrieksinstellingen. Daarna controleer je of er updates zijn. Maak natuurlijk wel eerst een back up van je toestel. @Danny1586 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 11266Posts
  • 1707Oplossingen
  • 2123Likes

Hoi @Danny1586 

Zover ik kan zien heb je inderdaad een unbranded variant. Bedoel je Android 9.0 (Android Pie)  of Android 10? 

Heb je geen notificatie, maar wil je toch kijken of er een update is?

  1. Ga naar de instellingen-app op je telefoon;
  2. Tik op ‘Systeem’;
  3. Kies eventueel voor ‘geavanceerd’ om meer opties te tonen. Tik daarna op ‘Systeemupdate’;
  4. Je ziet nu of jouw versie van Android de laatst beschikbare is en wanneer de telefoon gecontroleerd heeft op een update;
  5. Ben je er niet zeker van? Druk op de knop ‘controleren op update’. De telefoon gaat nu nogmaals kijken of er nieuwe software is. Als dat het geval is, krijg je meteen een push-bericht.

Hoewel het installeren van een update niet moeilijk is en er weinig mis kan gaan, is het altijd handig om vooraf een back-up te maken van je gegevens.

Danny1586
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij staat er dat de meest recente update geinstalleerd is, maar ik heb nog steeds android 7.0.

Geprobeerd via telefoon (OTA) en via SmartSwitch maar geen succes tot zover.

Beetje vreemd wel lol..

Danny1586
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook geprobeerd met een ander simkaartje maar dat gaf ook geen succes. ^^

Danny1586
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 11266Posts
  • 1707Oplossingen
  • 2123Likes

In dit geval raad ik je aan om met je toestel naar een Samsung winkel te gaan of hierover contact op te nemen met Samsung. Zij brengen de updates uit.

Enige wat je zelf nog kan proberen is het toestel eebs terug zetten naar fabrieksinstellingen. Daarna controleer je of er updates zijn. Maak natuurlijk wel eerst een back up van je toestel. @Danny1586 

Bekijk in context

Steven
Community Moderator
Community Moderator
  • 11266Posts
  • 1707Oplossingen
  • 2123Likes

Is het gelukt om contact op te nemen met Samsung en wat gaven zij aan? 

Uitgelicht topic