lonsch96

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Unlock code kan niet opgevraagd worden

Hallo vodafone, ik heb een probleem wat betreft mijn nieuwe simkaart en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Vele jaren geleden heb ik een mobiele telefoon en prepaid simkaart bij jullie gekocht. Kort geleden wilde ik overstappen naar een abonnement van hollandsnieuwe omdat dat goedkoper is dan prepaid en omdat ik bij jullie niet meer via rabofoon kan opwaarderen. Ik heb nummerbehoud aangevraagd bij hollandsnieuwe en vanaf vandaag zou ik mijn nieuwe simkaart kunnen gebruiken. Ik stak mijn nieuwe simkaart in mijn mobiel en na de pin-code in te toetsen werd mij gevraagd naar een SP code. Na een rondje googlen kwam ik er achter dat ik deze code via jullie site op kon vragen (omdat ik mijn mobiel al ruim meer dan een jaar heb). Hiervoor moest ik mijn nummer intoetsen, en zou ik een controlecode per sms ontvangen. Nu is mijn probleem: mijn mobiele nummer is gekoppeld aan mijn nieuwe sim-kaart. De sim-kaart waarbij ik niet in kan loggen omdat ik die sp-code eerst nodig heb. Ik vind dit allemaal heel erg jammer en verwarrend. Vanaf vandaag betaal ik mijn abonnement bij hollandsnieuwe en ik kan beide simkaarten niet gebruiken. Hoe kom ik achter mijn sp code als ik bij mijn oude sim-kaart geen nummer (en geen bereik) meer heb, en bij mijn nieuwe sim-kaart niet in kan loggen? Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen?
9 Reacties 9
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hallo!

Dat is inderdaad onhandig ja! Wist je dat je de code ook online kunt opvragen? Daarvoor kun je deze link gebruikenl. Lukt het nu?
lonsch96
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja dat wist ik ja.. Dat is precies wat ik in mijn eerste bericht omschreef. Inmiddels heb ik jullie gemaild en gebeld en zijn er mij verkeerde codes toegestuurd. Nu is mijn mobiel op alle mogelijke manieren geblokkeerd, bedankt daarvoor nog. Iemand mailde mij dat ze nog weer achter de juiste code aan ging, die persoon leek niet te begrijpen dat ik geen codes meer kan invullen. ALLES is geblokkeerd.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
beste lonsch96

om welke code vraagt je telefoon momenteel als je de simkaart er in stopt?
Pincode? , Pukcode? of SFP code? de omschrijving: Alles is geblokkeerd is nog al erg vaag.
zou je kunnen uitleggen wat er precies geblokkeerd is?
lonsch96
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oke ik zal heel erg duidelijk zijn:

Mijn telefoon vraagt NIET om een code.

Als ik mij nieuwe simkaart in mijn telefoon steek voer ik de pin in (de juiste pin, want in een andere mobiel werkt hij wel gewoon). Vervolgens krijg ik het bericht:

Phone Freeze SIM niet beschikbaar. Neem contact op met de serviceprovider.

Ik kan dan op 2 opties klikken, namelijk "SOS" en "Oproep". Ik kan GEEN codes meer invoeren. Het enige wat ik nog met mijn mobiel kan doen is het alarmnummer bellen, ik kan het scherm wat ik er voor krijg (met bovenstaande vetgedrukte tekst) op geen manier veranderen of weg krijgen, behalve door het alarmnummer te bellen.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @lonsch96 ,
Dan moet er ergens in de de wisselingen van simkaarten en codes iets mis zijn gegaan. De melding die je aangeeft, houdt in dat het toestel helemaal geblokkeerd is. Je kunt hier zelf nu niets meer aan doen.
Mocht je het verholpen willen hebben dan zal dat via de reparatiedienst moeten lopen. Zij zijn de enigen die de freeze kunnen verwijderen.
Ik adviseer je om van te voren te informeren naar de kosten zodat je niet voor een verrassing komt te staan.
Succes en groeten, Per
lonsch96
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat jammer dat ik zo slecht geholpen ben.
Ik heb netjes alle instructies gevolgd die jullie mij gegeven hebben, ik heb de codes die jullie hebben toegestuurd ingevoerd en deze werkten niet. Vervolgens nog een email gehad dat er een code aan zou komen om dit op te lossen, en toen ik een week later nog niks had gehoord en op het laatste emailtje reageerde kreeg ik telkens een bericht terug dat het "incident nummer" niet juist was. Met andere woorden, nieman was nog van plan op mij te reageren of iets voor mij op te lossen.

Jullie hebben mij verkeerde codes en instructies gestuurd, en nu mag ík de reparatie van mijn telefoon betalen. Mooi is dat.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik zou in dat geval toch even contact opnemen met de klantenservice. Ik vind het in ieder geval erg vreemd dat het toestel geblokkeerd is. Je kunt meerdere malen een code ingeven en ik neem niet aan dat je telkens opnieuw dezelfde niet werkende code ingegeven hebt toch?
A3donker

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem. Na een maand kan ik nog steeds mijn telefoon niet gebruiken. Vodafone is daarbij ernstig in gebreke gebleven. Ik wilde een Vodafone prepaid abonnement omzetten in een normaal Vodafone abonnement. Dat kon niet per telefoon daarvoor moest ik naar winkel, die mij een T mobile abonnement aansmeerde. In Italie merkte ik in noodsituatie dat ik mijn telefoon niet kon gebruiken. Gebeld met Nederland. Moest mijn telefoon unlocken zei men mij. Dat moest ik aan de orde stellen bij Vodafone. Deed ik. Twee keer kreeg ik per mail de melding dat ik binnen 3 dagen de code zouontvangen. Ik kreeg hem nooit. Belde vandaag weer met Vodafoon . Ik zou over gezet worden narr de afdeling die dat regelt. Ik wacht nu bijna 50 minuten op een vervolg van het gesprek, maar nog steeds geen enkele reactie. En nog steeds kan ik na bijna een maand mijn telefoon nog steeds niet gebruiken.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Oh, dat is balen. Soms moeten we de code opvragen bij de fabrikant. We zijn dan afhankelijk van de snelheid waarmee zij ons van de code voorzien. Dat is voor jou natuurlijk nu even niet zo fijn. Heb je gisteren uiteindelijk wel nog iemand aan de lijn gekregen? Zo ja, zijn jullie er samen uit gekomen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic