Franco

Stamgast
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Uitvallen simkaart HTC One X

Ik heb sinds 3 weken een nieuwe HTC One X via Vodafone.
De microsimkaart hebben ze uit mijn grotere kaart geknipt.
Nu heb ik het probleem dat minimaal 1 keer per dag ik de pincode van de Sim weer opnieuw moet ingeven.
Ligt dit nu aan mijn Simkaart, of mijn telefoon?
Het is best lastig als je het niet in de gaten hebt.
Het kan ook best zijn dat hij spontaan opnieuw opstart, maar dat weet ik niet zeker omdat er geen geluid is tijdens het opdtarten van deze telefoon.
Ik heb dit namelijk met mijn Desire ook gehad en dat lag aan het Vodafone netwerk.
Ik heb toen een instelling moeten wijzigen, maar ik weet niet meer hoe dat moet.
Graag zou ik geholpen worden met dit probleem.
Overigens heeft mijn dochter dezelfde telefoon ook van Vodafone, en die start ook regelmatig opnieuw op.
Hopelijk kunnen jullie me daar bij helpen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hi Franco,

Je hebt je simkaart dus geknipt als ik het goed begrijp?
Is iets wat ik zelf nooit zou aanraden.
Ik zou een simwissel laten doen, er zijn gewoon Vodafone microsim kaarten te verkrijgen.
Ga even naar een winkel van Vodafone met je ID en dan kun je een microsimkaart krijgen.
Deze is gratis als je abonnement hebt, en is binnen 2 minuten gewisseld en je gaat weer bellend de deur uit.

Ik zou dus als eerste eens de simwissel proberen, kijken of dat helpt.

Welke instellingen dat verder precies zijn durf ik niet te zeggen, misschien dat iemand anders dit weet??
Dus een oproep aan iedereen die dit probleem herkent en een evt. oplossing weet....

Bekijk in context

11 Reacties 11
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hi Franco,

Je hebt je simkaart dus geknipt als ik het goed begrijp?
Is iets wat ik zelf nooit zou aanraden.
Ik zou een simwissel laten doen, er zijn gewoon Vodafone microsim kaarten te verkrijgen.
Ga even naar een winkel van Vodafone met je ID en dan kun je een microsimkaart krijgen.
Deze is gratis als je abonnement hebt, en is binnen 2 minuten gewisseld en je gaat weer bellend de deur uit.

Ik zou dus als eerste eens de simwissel proberen, kijken of dat helpt.

Welke instellingen dat verder precies zijn durf ik niet te zeggen, misschien dat iemand anders dit weet??
Dus een oproep aan iedereen die dit probleem herkent en een evt. oplossing weet....
Mini-Cooper

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ken het probleem wel (half) maar de oplossing niet.
 
Ik krijg ook met enige regelmaat de tekst simkaart voorbereiden te zien. Ach ja zal wel aan mij liggen net als met de vorige telefoon....
Franco
topicstarter
Stamgast
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hi Stevie,
 
Bedankt voor dit antwoord.
Ik had al zo'n vermoeden, maar jij bevestigd het nu.
In de Vodafone winkel hebben ze deze genipt en ze zeiden dat dit goed moest werken.
Ik ga in ieder geval even een SIM wissel doen, en dan hoop ik dat het is opgelost.
 
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Heey Franco,

Voor de instellingen kun je op de volgende link klikken: http://www.vodafone.nl/klantenservice/aanvragen_en_wijzigen/toestel_instellen/instellingen/

Met vriendelijke groet
Maurice
Moderator
Smartphone Crew
Dommel

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoihoi,
 
ik heb het zelfde probleem. Ik heb sinds mei een HTC One X gehad en heb daarvoor in de vodafone winkel een simwissel uitgevoerd. Sinds een maand of 2 ben ik overgestapt naar een HTC One X plus en sinds een paar weken heb ik ook last van het automatisch blokkeren van mn simkaart. Iedere keer moet ik mn pincode opnieuw invoeren. 
 
Ik draag mn telefoon meestal in mn broekzak. Soms wanneer ik op mn hurken zit, druk ik per ongeljik het aan/uit-knopje gedurende langere tijd in waardoor de telefoon opnieuw opstart en dan blokkeert de sim uiteraard ook. Meestal voel ik t mn dan ff trillen. Maar sinds een paar weken gebeurt ook regelmatig wanneer ik de mobiel niet in mn broekzak heb zitten.
 
Is dit ook een kwestie van vervangen van de simkaart? Of is dit iets wat wat wijst op een defect van mijn telefoon?
 
Alvast bedankt!
Gr,Michiel
 
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Heey Dommel, Welkom op het Vodafone forum. Ik heb niet eerder van je probleem gehoord dus ik adviseer je om met het toestel naar de Vodafone winkel te gaan. Mijn collega zal je toestel controleren en kijken wat de mogelijkheden zijn 😄
vberkel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij hebben zakelijk 3 x HTC ONE x PLUS toestellen in gebruik en alle drie de toestellen hebben het probleem met het uitvallen van de gsm, met het gevolg dat we 5-10 x per dag (!!!) opnieuw de sim moeten unlocken. Onze microsimkaarten zijn door Vodafone in een van de Vodafone winkels verstrekt en geactiveerd. Hebben jullie een oplossing?
ErikT595

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds een maand of twee ook een HTC ONE X+ met helaas ook dit probleem. Moet soms meerdere keren per dag mijn SIM unlocken andere dagen gaat het foutloos. Ik heb mijn oude ingeknipte SIM al vervangen bij een Vodafone winkel voor een originele microsim, helaas nog steeds het probleem...
 
Probleem/Oplossing bekend?
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Ik had het probleem ook. Ik heb op ebay een nieuwe behuizing en simtray gekocht want het probleem is een niet goed passende simtray in de behuizing die gaat bewegen en kortsluiting gaat maken. Ik denk trouwens dat een nieuwe tray voldoende is als je het niet aandurft om ook de behuizing te vervangen (ik heb gelijk een andere kleur genomen, wit was toch mooier dan grijs). Voor het vervangen had ik wel 4-5 maal/dag last, na het vervangen nooit meer. Enkel simtrays kosten op ebay rond de 5 euro, simtray+behuizing rond de 24 euro
jpkramer

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik las een tip op een Amerikaans forum.
Plak 2 laagjes plakband op de achterzijde van je sim-kaart. De sim-kaart wordt hierdoor iets dikker en blijft daardoor beter op z'n plek zitten in de houder.
Sinds die tijd geen problemen meer gehad.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi jpkramer,

Dat is creatief bedacht. Echter raden wij dit niet aan. In de winkel kan de simkaart vervangen worden. Als dit het probleem niet oplost dan wordt een reparatie aanbevolen om het probleem structureel op te lossen. Dit zorgt er ook voor dat de fabrikant op de hoogte wordt gebracht van het probleem zodat eventuele fouten in de toekomst voorkomen kunnen worden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic