nbaars

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Traag internet

Goedemiddag,

Ik ben ook al jaren trouwe klant bij Vodafone maar dit jaar is het Internet verschrikkelijk.

Zelf zit ik te denken om de volgende keer over te stappen naar een andere provider.

Ik heb de speedy test gedaan en die kwam ook niet zo goed uit.
Wij downloaden zelden.

Downloaden 0.06 en uploaden 0.03

(edit moderator: verplaatst naar forum Mobiel - Netwerkvragen)
4 Reacties 4
Anonymous
Niet van toepassing
Controleer eens de instellingen via http://handleidingen.vodafone.nl
Let daarbij op dat mobiele data aan moet staan en bij netwerkmodus LTE/WCDMA/GPRS (4G, 3G en 2G) moet aan gevinkt zijn. Beschikt het toestel niet over LTE/4G dan natuurlijk alleen WCDMA/GPRS (3G en 2G). Is het een zakelijk account/nummer probeer dan eens de office.vodafone.nl ipv de live.vodafone.com. Gebruikersnaam en wachtwoord is vodafone.

U kunt ook handmatig een ander netwerk selecteren via netwerk operators of aanbieders. Vervolgens zet u hem daarna weer terug op het Vodafone netwerk. Hierdoor meldt de simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.. Dit heeft er mee te maken dat er een voorkeursnetwerk in staat.

Mocht dit niet geholpen hebben raad ik u aan om een kruistest uit te voeren. Dit betekent dat uw simkaart in een ander merk en type toestel moet en een werkende simkaart in uw toestel. Dit kunt u doen in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen u daar graag verder. Mocht het aan de simkaart liggen dan krijgt u een nieuwe simkaart in de winkel of via de klantenservice.

Ik raad u ook eens aan om de dekking te controleren in uw omgeving via: https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Tevens kunt u contact opnemen met de klantenservice. Zij kunnen zien hoe de simkaart is aangemeld op het netwerk, of er een blokkade opstaat etc.
Zie voor meer informatie (hier staan ook bovengenoemde stappen): http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Nieuws/Eerste-hulp-bij-Netwerkproblemen/td-p/255897
Jeroen_
Expert
Expert
  • 592Posts
  • 26Oplossingen
  • 3Likes
Hoi ,

Behaal je die snelheid met je mobiele telefoon of met je Vodafone Thuis vaste internet aansluiting? Dat is mij niet geheel duidelijk.
nbaars
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Met mijn mobiel gewoon. Thuis hebben alles via telfort
Anonymous
Niet van toepassing
Had je bovenstaande stappen al eens uitgeprobeerd?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic