Goedemiddag,
Helaas heeft mijn toestel enkele weken geleden waterschade opgelopen.
Gelukkig heb ik al jaren een vodafone garant verzekering lopen waardoor de waterschade gedekt is. Heb dus netjes een claimnummer aan laten maken en de telefoon vervolgens aan de plaatselijke vodafone winkel aangeboden.
Na een week of 3 wachten heb ik de gok maar gewaagd en ben ik gisteravond de vodafone winkel ingelopen.
Ze hadden een voucher ontvangen waarin stond dat ik een gelijkwaardig toestel mocht uitzoeken, het toestel wat ik in bezit had was een Samsung Galaxy S3 (I9300). Tot nu toe was ik geheel tevreden over de service.
Echter blijk nu dat de S3 niet meer leverbaar is, opzich vreemd omdat ik deze in maart 2013 daar heb gekocht. Daarnaast heb ik vandaag op het internet rond gekeken en leveren verschillende webwinkels deze telefoon nog en kan ik mij niet voorstellen dat een bedrijf als Vodafone deze niet zou kunnen kopen.
Tevens gaf de verkoper ook al aan dat er geen gelijkwaardige toestellen waren. Een s4 mini zou wel mogelijk zijn met +/- 50,- bijbetaling van mijn kant (of een S4 met +/- 200,-!!! bijbetaling), maar hiervoor zou contact met het hoofdkantoor moeten worden opgenomen. Alleerst zit ik niet op extra kosten te wachten, hiervoor heb ik namelijk deze verzekering afgesloten. Ten tweede wil ik gewoon een toestel wat in mijn ogen ook echt gelijkwaardig is (een Samsung en een toestel met hetzelfde schermformaat). Uiteindelijk boden ze aan om andere filialen of de reparateur te bellen of deze nog een s3 op schap hadden liggen, maar dit zou wel een maand kunnen duren.
Nu ben ik eigenlijk best wel teleurgesteld in de service van vodafone op dit vlak. Waarvoor ben ik nu eigenlijk verzekerd? De waarde van de telefoon daalt maar het maandtarief voor de toestelvezekering blijft gewoon €6,65... En hoe kan het zijn dat er na 1,5 jaar geen gelijkwaardige telefoons meer leverbaar zijn zonder bijbetaling?
Ik zou graag op korte termijn een oplossing hebben, uiteindelijk zit ik zodadelijk 2 maanden zonder telefoon.