Hallo Ijsvogel,
Indien de telefonische overlast van buitenlandse bellers daadwerkelijk steeds toeneemt. Dan zul je toch een nieuw nul-zes-nummer moeten aanvragen bij Vodafone.
Dat kan met dit online aanvraag-formulier nieuw nummer:
https://www.vodafone.nl/support/abonnementen/mobiel-nummer-wijzigen.shtml Het kost slechts €11,69 per te wijzigen nul-zes-nummer.
Het nadeel is dat je alle instanties op de hoogte moet brengen van je nieuwe nul-zes-nummer. Dat aantal kan wel oplopen tot meer dan honderd instanties en bedrijven, waar je geregistreerd staat. Vergeet daarbij vooral DigID niet en je bank, voor het online bankieren.
Het voordeel is dat je daarmee verlost bent van de telefonische overlast van oplichters uit het buitenland.
Wacht nog twee weken af, voordat je het rigoreuze besluit neemt om je nummer te wijzigen. Maar als de overlast in de nachtelijke uren aanhoudt. Dan zul je dat toch moeten doen.
Geef je nieuwe nummer alleen aan bonafide instanties en bedrijven.
En alleen via versleutelde netwerk-verbindingen. Die zijn te herkennen aan:
https://
En via het pictogram van een gehele sleutel.
En aan valide certificaten voor de beveiligde netwerk-verbinding.
Succes!
Netwerker