Zeeburgia

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Toch doorlopend abonnement op Red Essential?

Vier weken geleden startte ik in het Vodafone Community een topic, getiteld ‘Derde partij Vodafone’, zie via deze link: Opgelost: Re: Derde partij Vodafone - Vodafone Community

 

Ik heb vanmorgen gebeld met de klantenservice van Vodafone in de veronderstelling dat ik zelf actie zou moeten ondernemen om mijn per 12 november eindigende contract te verlengen. En dan met een ander product, omdat Red Essential niet meer in het abonnementspakket zit.

 

Volgens de medewerker van klantenservice klopt dit niet. Ondanks het feit dat Red Essential niet meer bestaat, wordt mijn abonnement vanaf 12 november automatisch verlengd. Merkwaardig dat hierop in mijn vorige topic, met name name door @VodafoneAlex, niet op is gewezen.

Of ben ik vanmorgen foutief geïnformeerd?

3 Reacties 3
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Zeeburgia
Wanneer je een abonnement niet opzegt, zal deze altijd automatisch doorlopen. Niet met een nieuw jaarcontract, uiteraard, maar maandelijks opzegbaar. Alex heeft hier niets over gezegd, maar hier is ook niet naar gevraagd toch? Dit is altijd al zo geweest en als ik in plaats van Alex had gereageerd op jouw topic, moet ik eerlijk zeggen dat ik hier ook niets over genoemd had. Het ging in mijn ogen volledig over het gebeld worden door een derde partij. 

Mocht je je abonnement willen opzeggen of aanpassen, dan kan dit uiteraard nog steeds. 

Zeeburgia
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Lycke 

Dank voor je reactie, maar met alle respect zie ik het anders.

 

In mijn vorige topic heb ik duidelijk uitgelegd wat er speelde. Ik zal het nogmaals samenvatten.

Ik werd gebeld door, wat achteraf bleek niet klantenservice Vodafone te zijn geweest, maar een zgn. 'derde partij' van Vodafone.

Ik kreeg te horen dat mijn huidige contract op 12 november dit jaar zou aflopen (hetgeen klopt), dat mijn abo Red Essential niet meer bestaat (klopt ook), alsmede dat ik daarom voor een (duurder) abonnement zou moeten kiezen. Van dat laatste blijkt thans geen hout te kloppen, want mijn Red Essential blijft vanaf 12 november gewoon doorlopen als ik verder niets onderneem.

Dat had ik al graag in mijn vorige topic willen lezen en niet een paar weken later hoeven te vernemen van klantenservice Vodafone.

Een klantenservice die mij 4 weken geleden op zich prima heeft geholpen door die 'derde partij' mijn bestelling te laten annuleren, maar wel verzuimde om mij goed te informeren zoals gisterochtend wel gebeurde en van jouw kant nu verder wordt bevestigd.

 

Ten slotte: ik blijf het nog steeds uiterst dubieus vinden dat je als klant kan worden gebeld door een derde partij die zich voordoet als zijnde de klantenservice van Vodafone.

Wat m.i. een correcte service van Vodafone was geweeest? Mij een mail zenden (dus niet bellen), waarin wordt uitgelegd dat mijn contract per 12 november afloopt, dat mijn Red Essential - hoewel niet meer in het pakket voor nieuwe klanten - gewoon blijft doorlopen wanneer ik niets onderneem, maar dat ik ook zou kunnen kiezen voor een ander abo: Red, incl. 5 euro Ziggo korting dezelfde maandprijs die ik nu betaal), of het 5 euro duurdere Red Unlimited (dat die derde partij mij vorige maand probeerde aan te smeren).

 

Het is niet de bedoeling dat een klant specifieke vragen gaat stellen wanneer de klant de situatie haarfijn heeft uitgelegd en achteraf wat betreft een huidige abonnement dat voor nieuwe klanten niet meer in het pakket zit op het verkeerde been is gezet.

Zeeburgia
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@Lycke 

Aanvulling:

Je stelt dat in mijn vorige topic uitsluitend de kwestie van gebeld worden door een derde partij van Vodafone door mij is aangekaart. Dat is niet juist en ik vind het enigszins kinderachtig dat ik mij thans schuldig zou moeten voelen om het uitblijven van een corrigerende reactie van een collega moderator omtrent de verlenging van mijn abonnement vanwege een niet door mij gericht aan hem gestelde vraag.

In mijn reactie aan @Ziggo Alex had je namelijk o.a. kunnen lezen:

Dat Vodafone mij als klant erop wijst dat over 4 maanden mijn contract afloopt en niet automatisch kan worden verlengd omdat het abonnement Red Essential niet meer in het pakket zit, is op zich prima.

Opgelost: Re: Derde partij Vodafone - Vodafone Community

Ik was toen nog in de veronderstelling dat ik vanaf 12 november een ander abonnement i.p.v. Red Essential zou moeten kiezen en Alex heeft daar overheen gelezen, althans niet gecorrigeerd dat dit een verkeerde veronderstelling is.

Ok, je kan als moderator over een zinsnede heenlezen, maar in zijn plaats had ik uit oogpunt van zorgvuldigheid in ieder geval wel even de moeite genomen om ‘in mijn abonnement te duiken’ en mijn belhistorie met de klantenservice te raadplegen. Dan had Alex helder inzicht verkregen op welke wijze ik was geïnformeerd. Desnoods hadden we dan vervolgens contact op pm-niveau kunnen voortzetten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic