Beste forum gebruikers,
Velen van jullie zullen de komende weken weer naar het buitenland gaan voor vakantie! Daar wil je natuurlijk ook gebruik kunnen maken van je mobiel om af en toe het thuisfront op de hoogte te houden, het weer te checken, even een Facebook post te plaatsen, foto’s te delen etc.. Wij streven ernaar dat je je mobiel in het buitenland gemakkelijk kunt gebruiken en dat je geen zorgen hoeft te maken over onverwachte kosten en hoge rekeningen. Daarom heb ik de reacties en vragen op het forum met betrekking tot de alles-in-1 op reis blox in het afgelopen jaar met veel interesse gelezen en zeer serieus genomen. Dankzij jullie reacties, input, en feedback hebben wij de dienst verbeterd, waarover ik je graag meer vertel.
Een positief bericht is dat uit onderzoek onder de gebruikers van de
Alles-in-1 op Reis bundel is gebleken dat deze dienst erg gewaardeerd wordt. Zowel de prijs van €2, als het feit dat je zorgeloos je mobiel kunt gebruiken in het buitenland (35 MB internet, 20 minuten bellen, 20 minuten gebeld worden & 20 sms). Ook blijkt uit het onderzoek dat onze klanten toch nog steeds veel bellen en SMS’en. Dataverbruik neemt echter wel toe, net als nationaal dataverbruik, maar de Smartphone wordt dus nog altijd veel gebruikt om naar huis te bellen of om een SMSje te versturen.
Een kritische noot die duidelijk word, is de vrees voor hoge kosten in het buitenland. De oorzaak hiervoor ligt bij het verbruik van data. Het is niet bekend hoeveel data je gebruikt voor navigatie, email of Facebook. Daarom wil ik tips geven die er voor zullen zorgen dat je zorgeloos gebruik kan maken van die diensten die jij nodig hebt:
Tip 1. Gebruik de
Alles-in-1 op Reis bundel voor 2 euro per dag. Je krijgt een waarschuwing per SMS wanneer je 80% en 100% van je internetbundel verbruikt heb. Dan kan je er zelf voor kiezen of je verder wil gaan. Bovendien betaal je alleen als je de bundel gebruikt
Tip 2. Controleer je verbruik van je bundel op de myvodafone app (in
IOS en
Android) Vanaf 15 juli beschikbaar.
Tip 3. Het maximale data verbruik is €60,50. Dit is vastgesteld door de Europese wetgeving. Wanneer je hier 80% of 100% gebruikt hebt ontvang je ook een waarschuwingsSMS. Zie
www.vodafone.nl/euTip 4. Wanneer je verder reist dan de
43 Voordeellanden (naar Amerika bijvoorbeeld); activeer dan de
Internet op reis Wereld bundel.
Ik vind het interessant om jullie reacties weer te lezen! Dit helpt ons om er voor te zorgen dat we de producten en communicatie nog verder kunnen verbeteren. Dus schroom niet als je vragen of opmerkingen hebt en geniet van de ervaringen in het buitenland!
Arno