Brit

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tijdens bellen valt verbinding weg

Als ik bel of gebeld wordt op mijn HTCdesire valt de verbinding na een tijdje weg (soms 1 minuut soms 5 minuten) 
iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
11 Reacties 11
Lange

Stamgast
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
simkaart probleem?
 
ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten..
 
Misschien een storing?
 
Groet,
HTCn1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn verbinding valt ook weg. Meestal na enkele seconden al en soms blijft de verbinding wel tot stand. Heel vervelend (ook omdat bij iedere verbinding waarschijnlijk wel minuten worden afgeschreven). Simkaart is onbeschadigd, evenals telefoon.
royvanpelt

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan dezelfde problemen bevestigen met mijn HTC desire en Vodafone Bel + SMS + Web 150.
De verbinding valt weg op onregelmatige intervallen. Soms meerdere malen tijdens een gesprek.
Behoorlijk storend als een gesprek probeert te voeren, en tientallen keren opnieuw moet bellen.
 
Opmerkelijk genoeg lijkt de verbinding beter tot stand te komen wanneer er naar mijn mobiel gebeld wordt.
De meeste problemen doen zich als ik uitgaand bel.
 
Zijn er meer mensen met deze problemen?
 
Groeten
 
 
 
ceessie

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi,
 
Voel je gesterkt het is niet een opzich zelf staand probleem.
Ik heb het gehad met m'n Sony Experia X1 (Windows Mobile) daat viel regelamatig de verbinding weg.
Nu heb ik een andere telefoon (HTC HD7 Windows Phone7)  en heb er nu geen last meer van.
Mijn vouw heeft er daarin tegen wel weer last van. Die heeft een Xperia X10 mini-pro.
Dan belt ze met iemand en dan valt de verbinding weg,zonder waarschuwing. Maar dan kan ze wel weer gelijk bellen.
Het zou mij niet verbazen dat het te maken heeft met de masten Vodafone. Dat deze niet stabiel zijn qau netwerk verbinding.
 
In mijn geval dacht ik dat het lag aan mijn toestel. 2 jaar oud en software problemen.
Maar nu mijn vrouw het zelfde probleem heeft , komt toch steeds meer het vermoeden dat het een verbindings probleem is.
Gezien de problemen die Vodafone heeft gehad zou het mij niet verbazen.
Scorpio

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wij hebben het zelfde probleem sinds wij 2 nieuwe HTC Sensations hebben. Op het zelfde adres wonen nog twee mensen met een vodafone netwerk. De ene telefoon is een Blackberry, de andere is een xperia x10, die toestellen hebben er geen last van. Alleen de twee nieuwe HTC 's. Weet iemand een oplossing?
Jiazzz

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik had hier met mijn oude HTC Magic ook last van. Afgelopen week heb ik een nieuwe HTC Sensation gehaald en 1 keer mee gebeld. Toen was het weer gebeurd.
 
Het ligt waarschijnlijk aan de 3G/HSPA verbinding, want als ik die uitzet en op 2G zit heb ik er geen last van. 
 
Hebben mensen het al geprobeerd met een nieuwe simkaart of een andere oplossing gevonden? 
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Ik heb hier ook nog steeds last van, wel minder de laatste tijd, met HTC Desire Z. Met een HTC Touch Pro II hiervoor ook. Gebeurt alleen op 3G, ook bij goede ontvangst, zowel tijdens piek- als daluren. Gisteren pas na 20 minuten, maar in het verleden regelmatig al na een paar minuten of zelfs paar seconde...
 
Lijkt wel een soort incompatibiliteit tussen het Vodafone-netwerk en HTC. Ik las dat Vodafone UK juist met de iPhone 4 problemen had, en dat daar Android het wel goed deed... erg vreemd. Je wordt ook gewoon midden in een woord afgekapt terwijl gesprekskwaliteit perfect is en de telefoon volle ontvangst laat zien direct na de verbroken verbinding.
 
En het kost idd telkens starttarief / afgeronde minuut 😛
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hoi heren en dames

ik weet dat de vraag wat laat komt echter willen wij graag weten of dit probleem nog steeds actueel is!

Zo ja, geef even een beter beeld over wanneer het gebeurd, waar je je bevindt, welk toestel, ect!

Groetjes,
Roy
Vodafone Forum Team
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Hoi Roy,
 
Heel soms lijkt het wel nog voor te komen. Sinds begin augustus is het probleem wel een stuk minder geworden (toen het 2G->3G-probleem ook begon ongeveer). Kan het kloppen dat er toen netwerksettings zijn veranderd die er invloed op hebben of is het toeval?
 
Ik ben trouwens ook wel benieuwd of HTC-toestellen meer last hebben van dropped calls dan andere toestellen. Daar kun/mag je vast geen getallen over geven? 😉
 
Ik hou het in ieder geval bij als het nog een keer gebeurt (datum+tijd+locatie), en dan PM ik die gegevens.
 
Groeten,
Ruud
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Ruud,

Geweldig dat je ze wilt bijhouden. Helaas komt niet voor elk bericht een melding bij ons binnen waardoor we soms topics e.d. over het hoofd zien.

Uhm in dit geval is geen kwestie van kunnen / mogen we weten het gewoon niet ( altans ik durf je niet aan te geven of er uberhaupt metingen op gedaan worden. )

Ik merk wel ( zelf htc gebruiker ) dat het lijkt alsof htc android met name hier meer last van heeft dan andere toestellen. Kan natuurlijk ook aan mij liggen gezien ik er niet veel aandacht aan besteed.

Groetjes
Roy
Jiazzz

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hier nog steeds last van, afgelopen paar weken wel minder, maar net ben ik al weer 3 keer weggevallen, wat ZEER frustrerend is. 
Ik had gemaild en werd verteld het volgende te doen: http://myhelp.vodafone.nl/cgi-bin/consumer_myhelp_nl.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=520&p_sid=k...
Dit kan ik niet doen, omdat ik telkens wanneer ik handmatig naar een netwerk wil zoeken er een foutmelding komt: "Fout tijdens zoeken naar netwerken"
En dan als het probleem zich nog steeds voordeed een toestel-/simwissel te doen om te zien of het aan de sim of het toestel ligt. 
 
Sowieso vreemd dat dat werd gevraagd, omdat ik al had uitgelegd dat ik een nieuw toestel heb met mijn oude simkaart, dus zal het waarschijnlijk niet aan het toestel liggen. En ik kan niet even snel aan een andere Vodafone sim-kaart komen om dat te testen...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic